Reklama

Zderzak Toyota Land Cruiser HDJ80 - tył

11/11/2012 13:03
Zderzak Toyota Land Cruiser HDJ80 - tył



Po powrocie do domu zastałem na podjeździe ślicznie opakowaną niespodziankę - tylny zderzak stalowy do mojej HDJ80.



Oryginał trochę się sfatygował w ciągu kilku lat intensywnej jazdy w terenie. Całkowicie negatywnie zweryfikował się na zeszłorocznej Zmota Challenge - nie z winy konstrukcji zderzaka, raczej z mojego gapiostwa. Lewa stroną zaatakowałem na wstecznym samochód kolegi (na szczęście bez strat po jego stronie), a prawą trafiłem na drzewo, które wyrosło dosłownie spod ziemi ;-)


Widać uszkodzenia zderzaka i wojskowy zaczep - jeszcze się przyda!

Postanowiłem nie naprawiać już oryginalnego zderzaka tylko zainstalować porządny, stalowy.

Najpierw musiałem rozstrzygnąć kilka wątpliwości:

- Kupić sam zderzak czy dodatkowo zamówić mocowania na koło zapasowe i dodatkowe kanistry?
- Zlecić wykonanie na zamówienie czy kupić gotowy wyrób?
- Co z dodatkowymi zaczepami do holowania?

Wybrałem w końcu zderzak bez dodatkowych mocowań, pozostawiam koło zapasowe pod autem. Z praktyki wiem, że często muszę otwierać klapę bagażnika i każdorazowe odchylanie koła zapasowego nie wchodzi w moim przypadku w grę.

Znalazłem dość atrakcyjną ofertę na gotowy zderzak - szybko zorientowałem się, że za taką kaskę nikt nie zrobi zderzaka w takiej jakości. Oczywiście jest ryzyko, że zderzak nie będzie pasował perfekcyjnie i w moim przypadku się zmaterializowało. Są pewne niedopasowania ale jestem w stanie je zaakceptować ;-)



Zdecydowałem się też na dodatkowe punkty mocowania szekli po obu stronach zderzaka (na zdjęciach jeszcze nie widoczne). Dodatkowo pozostawiam w samochodzie wojskowy hak NATO-wski, muszę tylko wykonać dodatkowe otwory na środku zderzaka. Da mi to najlepszy zaczep holowniczy a dodatkowo jeszcze pewniej przytwierdzi zderzak do auta.

Sam montaż przebiegł nadspodziewanie szybko. Dłuższą chwilę mocowałem się z pozostałościami oryginalnego zderzaka. Większość śrub niestety się pourywała. Na szczęście nie były potrzebne do mocowania nowego zderzaka do Toyota Land Cruiser HDJ 80.
Mocowanie stalowego zderzaka to już czysta przyjemność - 4 śruby 12 mm i gotowe!

Jestem zadowolony z wyboru, zderzak dość dobrze pasuje też wizualnie do zderzaka ARB z przodu.


Zderzak otrzyma jeszcze dodatkowe mocowania do szekli po bokach a po środku zaczep wojskowy

PS. Gdybym miał hak holowniczy - akurat nie mam - to byłby problem z mocowaniem zderzaka. Oba elementy korzystają z tych samych punktów mocowania do ramy i trzeb by było przerabiać hak lub zderzak. Warto o tym pamiętać przy zamawianiu zderzaka!
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    zibi 2012-11-12 23:25:27

    SPOKO SPOKO . Zaraz coś do tego eleganckiego zderzaka wydumasz.    

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jawaldek 2012-11-12 17:36:52

    Nie, jest jednak rurka, musiałem powiększyć i rozjaśnić zdjęcie :) -->> no co ;) wzrok już nie ten ;) :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jawaldek 2012-11-12 17:33:24

    Co do gazu to chętnie poczytam :) Natomiast co do otworów na hi-lifta to zobacz http://youtu.be/CEpAGw8opCA Z boku zazwyczaj są progi i to z profilu nie okrągłego więc się trzyma OK Podejrzewam że te tylne okrągłe otwory nie są jakoś specjalnie wzmocnione i hi-lift trzyma tylko punktowo grubością blach zderzaka, czy jest tam jakaś rurka wspawana lub coś podobnego ?? na zdjęciu nie jest to zbyt widoczne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    slawek 2012-11-12 17:05:28

    Dokładnie, jest na forum kolega, który ma gaz w Land Cruser J100 - Krzysiek, opisz co i jak ;-) Na razie za mało jeżdżę żeby się opłaciło ale ponoć przyrost mocy jest wielki! A dziury na hi-lifta - moim zdaniem okrągłe mają sens bo auto może być pod różnymi kątami a okrągły otwór pozwoli się dowolnie ułożyć łapie podnośnika. Nie przymierzałem jeszcze podnośnika do tego zderzaka, w weekend nadrobię i dam foto ;-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jawaldek 2012-11-11 21:28:22

    Tak się zastanawiam -->> czemu otwory w zderzakach na hi-lifta są okrągłe?? Przecież samo ramię podnośnika hi-lifta ma inny przekrój ??-->> i w okrągłym mocowaniu jest większe prawdopodobieństwo że hi-lift może nam się wymsknąć/obrócić. Co do ;) gazu to myślisz Sławku o czymś takim http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9743549,Gaz_w_dieslu__Czemu_nie___.html

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    slawek 2012-11-11 19:47:21

    No coś Ty! To przecież miejsce na hi-lifta ;-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adzik 2012-11-11 18:57:58

    Fantazja mnie poniosła i fajnie by było żeby do tych bocznych otworów rurę wydechową podprowadzić z dwóch stron :D

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adzik 2012-11-11 18:53:02

    Bardzo łady nie zaprzeczam, najbardziej podoba mi się że jest "długi parapet", w extremalnych warunkach można użyć jako stół turystyczny ;P Super !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    slawek 2012-11-11 18:18:47

    Jak się zdecyduję na zainstalowanie gazu do swojego diesla i będę musiał zrobić miejsce na zbiornik pod autem to pewnie zrobię ramię na zapasówkę na zderzaku ;-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jawaldek 2012-11-11 15:28:09

    Jak ja kocham te terenowe weryfikacje ;) U mnie miał być tylko przedni zderzak zrobiony ale ....zima, wąski wąwóz cofanie zweryfikowało prawie całkowicie oryginalny tylny "zderzak". A co do ramienia na zderzaku z mocowaniem kanistrów czy też koła zapasowego to.... założysz,założysz wcześniej czy później bo masz już konkretną bazę pod montaż takiego wysięgnika. Wszystko zależy od upodobania do przeróbek, od zaplecza warsztatowego bo... i podnośnik można zamocować i łopatę i siekierę--->>> fakt jest to troszkę upierdliwe przy otwieraniu tylnej klapy ale do przeżycia :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do