Trapy 4x4 / Pneumatyczne poduszki off road. Inspiracją do wykonania takich poduszek była akcja strażaków gdy podnosili zapadnięty w studzience kanalizacyjnej autobus korzystając z po duszek pneumatycznych. Skoro mam zamontowany w samochodzie kompresor czemu nie wykorzystać tego faktu do podnoszenia samochodu lub umożliwienia przejechania przez przeszkodę, płytki rów/koleiny, na której mogli byśmy się zawiesić. Typowe trapy 4x4 stalowe czy też kewlarowe dają nam większe poczucie bezpieczeństwa ale kosztem wagi i zajmowanego miejsca. Nie wiem czy aby przypadkiem podkładając w rowie pod trapy piaskowe (lekkie) taką poduszkę nie można było by zbudować mostku ??? Do wykonania trapu/poduszki wykorzystałem dętkę do jakiejś (???) maszyny rolniczej. Jest to dętka 15"" ale z bardzo grubej gumy. Tylko jak z koła zrobić prostokąt, w tym wypadku o wymiarach 120cm x 35cm ?? Trochę czasu mi zajęło aby dojść do optymalnego ułożenia dętki :)) Dętka jest schowana w podwójnym pokrowcu; jeden jest z powlekanego materiału polietylenowego - materiał odporny na rozrywanie ale wrażliwy na przecieranie, drugi pokrowiec to gruby wojskowy brezent który w miarę odporny na przetarcia. Na jednej z poduszek nakleiłem w celach doświadczalnych paski gumy - nie są potrzebne. W testach napompowałem blisko 3 atm powietrza i wszystko wytrzymało. Z racji ułożenia dętki wentyl zrobił się za krótki, został przedłużony za pomocą zbrojonego węża. Na brzegach trapu/poduszki założyłem stalowe oczka przez które przewleczony jest sznurek zapobiegający "ucieczkom" jak i ułatwiający transport po złożeniu. Trapy off-road/poduszki mają czysto turystyczne zastosowanie i mogą też służyć jako np. poduszka do spania lub wygodne miejsce do siedzenia. Długość poduszki nie jest powalająca ale na jedną stronę to 240cm, no na dwie to zaledwie 120cm. A jeśli takie poduszki, które zajmują mało miejsca, posiadaliby i inni uczestnicy wypadu/wyjazdu to już kawałek drogi można nawet ułożyć ;)
Komentarze opinie