Reklama

Test lamp led

Redakcja wterenie.pl
26/12/2013 17:41

Test lamp led


Witam, chciałbym przedstawić test jaki przeprowadziłem niedawno z polskimi lampami ledowymi firmy WESEM.

Wszyscy wiemy jak ważne jest oświetlenie w samochodzie terenowym. Dodatkowo pojazdy którymi się poruszamy mają swoje lata i świeczki zamiast porządnych świateł.

Na rynku znajduje się ostatnimi czasy wiele ledów - wielu producentów. Panele ledowe - długie, te krótsze listwy, ledy zamknięte w tych klasycznych kwadratowych obudowach, jedno, wielo-ledowe.

Chiny zalewają rynek polski różnorodnymi produktami tego typu. Jednak ceny nie są bardzo konkurencyjne a parametry zachęcające, do tego zawsze pozostaje pytanie, jak długo to poświeci.

Po wnikliwym przeglądzie wybór pada na polskiego producenta, firmę WESEM (wesem.pl) z Wieliczki.

Zamówienie i są. Mój wybór pada na dwa światła ledowe ze światłem rozproszonym o strumieniu świetlnym 1500lm i dwa dalekosiężne o jasności 2000lm.


Poniżej widać dokładnie jak skonstruowane są lustra w lampach roboczych ze światłem rozproszonym i dalekosiężnym.


Montaż jest banalnie prosty, przekaźniki, wiertło ósemka, podstawowy zestaw kluczy, lutownica i podstawowe zdolności manualne.


Rezultat przewyższył moje oczekiwania, lampy robocze dają mnóstwo światła rozproszonego tak bardzo przydatnego dookoła samochodu a dalekosiężne oświetlają doskonale trasę przed pojazdem.


Ledy bardzo łatwo jest wyregulować aby świeciły w różnych kierunkach, góra-dół, lewo-prawo.
Jednak żeby test był bardziej rzetelny postanowiłem sprawdzić ich wodoszczelność ;)


Tylne halogeny (zwykłe H4) podłączone są do instalacji od świateł przeciwmgielnych.


Lampy WESEM"a są wodoszczelne i lodoszczelne ;).
W drodze powrotnej spotkaliśmy ślady po dzikach :)


Wrażenia? Lampy robocze firmy WESEM dają bardzo dużo jasnego światła. Lampy oświetlają panoramę przed samochodem a dalekosiężne świecą hen daleko tam gdzie jeszcze nas nie ma. Myślę, że w takim zestawieniu nie mają konkurencji. Dodatkowym argumentem jest polska gwarancja door 2 door. Ja wybrałem POLSKĄ FIRMĘ.


Z offroadowymi pozdrowieniami.

Dodatkowo następnego dnia wracając z pracy natrafiłem na wypadek. Młoda kobieta wioząca swojego kilkuletniego syna wypadła z drogi i dachowała o centymetry ocierając się o drzewo.

Zatrzymałem się jako drugi samochód aby udzielić pomocy, dodatkowo jestem ochotniczym strażakiem z pobliskiej miejscowości. Kobieta razem z synem wydostali się o własnych siłach i na szczęście skończyło się na płaczu i niegroźnych stłuczeniach.

Do oświetlenia miejsca wypadku przydały się właśnie niedawno zamontowane ledy WESEM"u. Białe, jasne światło bardzo przydało się przy zabezpieczeniu wraku i miejsca zdarzenia.



Ledy świeciły jaśniej od profesjonalnych halogenów państwowej straży pożarnej.

To nie jest tekst sponsorowany. Test i opis lamp wykonał Omar - pozdrawiam. Tekst opublikowany pierwotnie na forum klubu Podlasie 4x4 zamieszczono tu za zgodą autora.



Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Wojtek 2014-04-13 19:08:50

    cześć wszystkim! Potrzebuję info na temat podłączenia lamp dalekosiężnych w patrolu y61. chodzi mi głównie od podpięcie pod włącznik od świateł drogowych. dodatkowo także panelu dachowego led niezależnie oraz dodatkowych świateł cofania. przeszukałem różne fora, ale nie ma na nich konkretnych informacji. jakby ktoś coś miał (opis, schemat etc) będę wdzięczny.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    waldek 2014-01-12 21:54:53

    Firma WESEM ma w ofercie lampy robocze z uchwytem magnetycznym. Posiadają różne rodzaje do wyboru. Podaje linka do takiego produktu: http://sklep.wesem.pl/5/6761/lampy_robocze_z_diodami_led_12_48v_1500lm_2000lm_z_uchwytem_magnetycznym

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    spinaker 2014-01-03 11:24:59

    A mi to wygląda trochę jak krypto reklama... A w kwestii szperaczy. Czy ktoś wie gdzie można kupić szperacze na magnez. Jak potrzebujesz to przyczepiasz je na dachu i masz, a jak nie to je ściągasz.Z góry dziękuję za info...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jareckiM 2014-01-03 09:18:41

    Faktycznie, na drodze istnieje ryzyko ukarania za używanie ich podczas jazdy. Ale w terenie nikt na homologację raczej nie będzie zwracał uwagi :). Dzięki za trud włożony w rozeznanie, pzdr!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    DzejTi 2014-01-03 07:00:03

    Skontaktowałem się z wesem i okazuje się że te lampy nie mają homologacji. Piszę o tym aby uświadomić to potencjalnym nabywcom. Nie można ich używać jako świateł drogowych i przy przeglądzie rejestracyjnym ktoś się może przyczepić. Sam pewnie skorzystam z lamp roboczych szczególnie że przy 2000 lm pobierają tylko 22W co w porównaniu z innymi znalezionymi jest najlepszy wynik jakoś cena

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jareckiM 2014-01-01 23:04:52

    Są one oznaczone jako "Lampy robocze z diodami LED 12-48V - 1500lm, 2000lm - skupiona wiązka". Faktem jest że wesem nie używa określenia "lampy dalekosiężne".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    DzejTi 2013-12-31 10:28:23

    Trochę dziwne co piszesz bo na stronie producenta są opisane jako "Lampy robocze z diodami LED 12-48V - 1500lm, 2000lm" żadne z nich nie jest opisane jako dalekosiężne ....może nie umiem doczytać. Jak możesz wskaż. Bom mocno zainteresowany.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    elektryk - niezalogowany 2019-10-18 16:16:00

    Żadna firma w Polsce nie produkuje półprzewodników a tym bardziej LED,
    Byłem świadkiem jak firma od LED z Katowic nawet nie rozpakowała do kontroli zawartości pudeł z Chin tylko okleili swoją taśmą i dalej,to za co dali 5 dolarów szło za 150

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do