Sytuacji awaryjnej nie da się przewidzieć. Zgubione kluczyki, stłuczka, kradzież auta – to tylko niektóre z licznych problemów, jakie mogą przytrafić się kierowcom w najmniej oczekiwanym momencie. Dobrowolne ubezpieczenie assistance umożliwia szybkie i sprawne rozprawienie się z kłopotami na drodze. Warto wiedzieć, czym jest oraz dlaczego opłaca się je wykupić.
Co to jest ubezpieczenie assistance?
Ubezpieczenie assistance doceniają przede wszystkim posiadacze samochodów – gwarantuje ono kierowcy oraz pasażerom pomoc w sytuacji awaryjnej. Może do niej dojść w czasie urlopu, za granicą, w nocy, w czasie świąt lub podczas dojazdu na ważne wydarzenie czy spotkanie. Usługa assistance działa między innymi w przypadku, zatrzaśnięcia kluczyków, rozładowania akumulatora, stłuczki, pękniętej opony czy braku benzyny. Standardowe ubezpieczenie assistance działa na terenie Polski, jednak możliwe jest dokupienie ubezpieczenia zagranicznego na okres roczny lub krótkoterminowy.
Usługa assistance kojarzy się najczęściej z pomocą drogową, a zatem holowaniem uszkodzonego auta lub uruchomieniem samochodu z rozładowanym akumulatorem. W rzeczywistości zakres świadczeń w ramach ubezpieczenia jest znacznie szerszy. Assistance może zapewnić między innymi organizację opieki nad dziećmi oraz zwierzętami domowymi, pokrycie kosztów hotelu lub kosztów dalszej podróży. Wszystko zależy od wariantu, na który zdecyduje się osoba wykupująca ubezpieczenie. Świadczenia, które wchodzą w skład dobrze skonstruowanego assistance to przede wszystkim:
naprawa samochodu w miejscu awarii lub holowanie go do warsztatu;
zapewnienie auta zastępczego na czas kilku do kilkunastu dni;
zmiana koła;
otwarcie i uruchomienie auta w przypadku zatrzaśnięcia kluczy lub ich zgubienia;
pokrycie kosztów dostarczenia samochodu po naprawie;
dowiezienie paliwa, jeśli zabraknie go w trakcie podróży;
pokrycie kosztów złomowania pojazdu;
pokrycie kosztów parkowania przez określoną liczbę dni;
usługa informacyjna;
transport do szpitala oraz ze szpitala do miejsca zamieszkania;
wynajem kierowcy, jeśli osoba poszkodowana nie może prowadzić samochodu, a znajduje się ponad 20 kilometrów od miejsca zamieszkania.
Assistance mini i midi
Assistance mini to inaczej podstawowy zakres świadczeń, który dodawany jest bezpłatnie w ramach ubezpieczenia OC. Warto jednak pamiętać, że w tym przypadku zakres pomocy jest mocno ograniczony i może nie wystarczyć podczas podróży. Assistance mini gwarantuje pomoc dla kierowcy oraz pasażerów po wypadku, rzadziej po kolizji. Ogranicza się ono do naprawienia pojazdu na miejscu wypadku lub holowanie go do najbliższego warsztatu naprawczego, a także udzielenia informacji (np. na temat wynajmu auta zastępczego, postępowaniu po sytuacji awaryjnej). W zależności od firmy ubezpieczeniowej, limity kilometrowe holowania pojazdów mogą się wahać od 50 do 100 km. W ramach assistance mini możliwa jest także prowizoryczna naprawa samochodu, czyli doprowadzenie go do stanu, w którym będzie mógł dalej jechać. Poważniejsze uszkodzenia nie są objęte ubezpieczeniem, zatem kierowca będzie musiał zapłacić za nie sam. Assistance mini działa na terenie Polski.
Assistance midi to średni zakres ubezpieczenia – większy niż mini, ale mniejszy niż ubezpieczenie pełne. Świadczenia, które można uzyskać w ofercie midi, zależą od firmy, w której ubezpiecza się kierowca. Niektóre z nich zapewniają samochód zastępczy na kilka dni, dostarczenie paliwa, pomoc w przypadku wlania niewłaściwego paliwa, rozładowania akumulatora lub uszkodzenia opony, holowanie uszkodzonego auta, nocleg w hotelu dla dwóch osób lub zorganizowanie powrotu do domu. Najczęściej kierowca może spodziewać się naprawy samochodu do 300 zł, holowania do 150 km czy parkowania pojazdu do 3 dni. Assistance midi, podobnie jak mini, działa jedynie na terenie Polski, zatem nie jest ono wystarczające, jeśli kierowca planuje urlop za granicą.
Outsourcing IT Warszawa
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie