
SsangYong Musso lift zawieszenia - część 2 tył
Witam. Przyszła pora na tył, tutaj jest już trochę więcej pracy, dodam tylko że sprężyny wytargałem ze sterty złomu a pomiar szerokości dopasowałem z gumy spod sprężyny i okazało się że są to sprężyny od Argenty z silnikiem diesla.
Wymiary sprężyny: dł. 40 cm, szer.13 cm, grub. 13mm, otwór w środku 10cm, liczba zwojów 9. Oryginalnie w mussa jest 7.
Prace zaczynamy od podniesienia najlepiej całego auta do góry, kół nie trzeba zdejmować, a jeśli ktoś nie ma podnośnika to trzeba jakoś inaczej unieść tył. Wtedy trzeba zdjąć koła, dodam tylko, że ściągacz do sprężyn nie jest potrzebny, gdy już mamy cały tył w górze luzem zostawiamy przewód odpowietrzający most, zdejmujemy zabezpieczenie, taką blaszkę w łączniku przewodu hamulcowego metalowo-elastyczny tak by był luźny, podpieramy pośrodku most i delikatnie go lewarujemy tak z 1 cm. Odkręcamy i wyjmujemy z dolnej części mostu amortyzatory, potem odkręcamy i wyjmujemy śruby z górnych drążków stabilizacyjnych tylnego mostu, a na końcu odkręcamy i wyjmujemy drążek poprzeczny mostu na zdjęciach jet to uwiecznione. Następnie opuszczamy cały most, sprężyny wychodzą same bez żadnego wysiłku. Potem tylko zakładamy drugie sprężyny i skręcamy wszystko do kupy.
Rezultaty:
odległości do ramy tył 34,5cm; przód 34cm; odległość do podpory skrzyni biegów 27,5cm; odległość do osłony zbiornika paliwa 29cm; prześwit w nadkolach 13,5 cm; wysokość lustra wody albo głębokość wody to 57cm
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie