Reklama

Patrol Zmota, Gucio Evo II

Patrol Zmota - Gucio Evo II - kilka słów o mojej zabawce.



Gucio początkowo nie zdradzał żadnych oznak jednostki wybitnej. Normalny przyzwoity Patrol Y60, 4.2D, wyposażony w wyciągarkę elektryczną, obuty w 35” MT. Dawał mi wiele radości na imprezach przeprawowych – tu na zdjęciach z Zimowego Buntu Maszyn 2009.



Nissan Patrol Gucio Evo II
Nissan Patrol Gucio Evo II na plażach Bułgarii

Z czasem jednak doszedłem do wniosku, że jest trochę za ciężki, zapadła decyzja, tniemy! Blach już nie było szkoda, na każdym kawałku odcisnęło się jakieś drzewo.
Założenia generalne: zostawiam ramę, mosty i cały napęd, zostaje kabina i drzwi, żeby zapewnić choć odrobinę komfortu. Znika tył budy za fotelem kierowcy, maskę i błotniki zastępujemy czymś lekkim. Obowiązkowo klatka bezpieczeństwa.

Tak narodził się Gucio, wersja na 2010.
Patrol Zmota dostał 37 calowe koła i blokadę ARB z przodu, tył to fabryczna blokada Nissana sterowana podciśnieniem. Do tego wyciągarka mechaniczna Star z dwoma bębnami, oddzielnie na przód i na tył. Do napędu wyciągarki posłużyła specjalnie wykonana przystawka PTO.

Gucio dawał radę ale nie był jeszcze doskonały, przypominała o sobie duża masa zespołu napędowego – potężna, żeliwna skrzynia biegów i silnik 4.2. Moc silnika też nie porażała.

Na przełomie 2010/2011 dojrzewam do zmian – budujemy Gucia Evo II
Wybór padł na silnik BMW, 4 litry, V8 razem z oryginalną sześciobiegową skrzynią biegów. Silnik jest o niebo lżejszy od 4.2D Nissana a zapewnia potężną moc i moment obrotowy!
Zespół napędowy uzupełnia reduktor od Robura.
Całość okazała się świetnym rozwiązaniem, zarówno do ciężkich rajdów przeprawowych jak maratonów typu Breslau Rally.

Nissan Patrol budowa Zmoty - Gucio Evo II
Nissan Patrol budowa zmoty - tak rodził się Gucio Evo II

W 2011 wyjeździliśmy razem:
- I miejsce na Zmociątku
- V miejsce na Nocy Kormorana
- V miejsce na 18 Breslau Rally rozgrywanym w Rumunii i Bułgarii (dwa odcinki specjalne ukończone na 3 miejscu)
- III miejsce na IX Zmota Challenge
- III miejsce w klasyfikacji ogólnej Polskiej Ligi Przeprawowej

Pełna specyfikacja pojazdu:
- Silnik BMW V8 4,0 – jazda z tym silnikiem to czysta przyjemność!
- Skrzynia biegów BMW manual, 6 przełożeń, sprzęgło oryginalne,
- Reduktor Robur,
- Rama Nissan Patrol GR Y60, krótki,
- Mosty Nissan Patrol GR Y60 z przełożeniem 5.41,
- Blokada tył – oryginał Nissana, przód ARB,
- Zostawiona część nadwozia (cieplej w chłodne dni - nagrzewnica ,szyby nie parują, woda tak szybko nie wchodzi),
- Koła Simex 36”/12,5 r16,
- Wyciągarka - podwójny Star, sterowana siłownikami pneumatycznymi.
- Klatka bezpieczeństwa.

Nissan Patrol Zmota - Gucio Evo II
Nissan Patrol Zmota - Gucio Evo II w akcji

Wieczory robią się coraz dłuższe – czas pomyśleć o modyfikacjach do Gucio EVO II. Na liście zmian do Patrol Zmota mam na razie zmianę chłodnicy na aluminiową, przesunięcie reduktora i być może wały napędowe z podwójnymi krzyżakami. Może jeszcze drobne poprawki w elektryce.

To tyle. W przyszłości opis wersji Gucia Evo III.
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Ignacy 2011-12-01 10:54:14

    Automatu trochę się obawiam , głownie chodzi o strome podjazdy i zjazdy co będzie jak smok nie zassie oleju

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    henry 2011-11-29 12:04:19

    Miałem okazję prowadzić co prawda longa 61 z tym silnikiem i muszę stwierdzać że ma niezłego kopa i daje niesamowitą frajdę z jazdy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    walker 2011-11-24 19:04:38

    Świetna zmota. To chyba ten sam co jest na filmie z suwalskiej imprezy - widać, że robi. Silnik V8 to jest to, nie ma nic lepszego. Ciekaw jestem ile waży całość?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hilary 2011-11-24 08:42:50

    Zarypiasta fura! Ignacy rozważałeś automatyczną skrzynię biegów? Przy silniku z taką mocą odpada ryzyko uszkodzenia sprzęgła. Co o tym sądzisz?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do