Patrol Zmota- Gucio Evo II - kilka słów o mojej zabawce.
Gucio początkowo nie zdradzał żadnych oznak jednostki wybitnej. Normalny przyzwoity Patrol Y60, 4.2D, wyposażony w wyciągarkę elektryczną, obuty w 35” MT. Dawał mi wiele radości na imprezach przeprawowych – tu na zdjęciach z Zimowego Buntu Maszyn 2009.
Nissan Patrol Gucio Evo II na plażach Bułgarii
Z czasem jednak doszedłem do wniosku, że jest trochę za ciężki, zapadła decyzja, tniemy! Blach już nie było szkoda, na każdym kawałku odcisnęło się jakieś drzewo. Założenia generalne: zostawiam ramę, mosty i cały napęd, zostaje kabina i drzwi, żeby zapewnić choć odrobinę komfortu. Znika tył budy za fotelem kierowcy, maskę i błotniki zastępujemy czymś lekkim. Obowiązkowo klatka bezpieczeństwa.
Tak narodził się Gucio, wersja na 2010. Patrol Zmota dostał 37 calowe koła i blokadę ARB z przodu, tył to fabryczna blokada Nissana sterowana podciśnieniem. Do tego wyciągarka mechaniczna Star z dwoma bębnami, oddzielnie na przód i na tył. Do napędu wyciągarki posłużyła specjalnie wykonana przystawka PTO.
Gucio dawał radę ale nie był jeszcze doskonały, przypominała o sobie duża masa zespołu napędowego – potężna, żeliwna skrzynia biegów i silnik 4.2. Moc silnika też nie porażała.
Na przełomie 2010/2011 dojrzewam do zmian – budujemy Gucia Evo II Wybór padł na silnik BMW, 4 litry, V8 razem z oryginalną sześciobiegową skrzynią biegów. Silnik jest o niebo lżejszy od 4.2D Nissana a zapewnia potężną moc i moment obrotowy! Zespół napędowy uzupełnia reduktor od Robura. Całość okazała się świetnym rozwiązaniem, zarówno do ciężkich rajdów przeprawowych jak maratonów typu Breslau Rally.
Nissan Patrol budowa zmoty - tak rodził się Gucio Evo II
W 2011 wyjeździliśmy razem: - I miejsce na Zmociątku - V miejsce na Nocy Kormorana - V miejsce na 18 Breslau Rally rozgrywanym w Rumunii i Bułgarii (dwa odcinki specjalne ukończone na 3 miejscu) - III miejsce na IX Zmota Challenge - III miejsce w klasyfikacji ogólnej Polskiej Ligi Przeprawowej
Pełna specyfikacja pojazdu: - Silnik BMW V8 4,0 – jazda z tym silnikiem to czysta przyjemność! - Skrzynia biegów BMW manual, 6 przełożeń, sprzęgło oryginalne, - Reduktor Robur, - Rama Nissan Patrol GR Y60, krótki, - Mosty Nissan Patrol GR Y60 z przełożeniem 5.41, - Blokada tył – oryginał Nissana, przód ARB, - Zostawiona część nadwozia (cieplej w chłodne dni - nagrzewnica ,szyby nie parują, woda tak szybko nie wchodzi), - Koła Simex 36”/12,5 r16, - Wyciągarka - podwójny Star, sterowana siłownikami pneumatycznymi. - Klatka bezpieczeństwa.
Nissan Patrol Zmota - Gucio Evo II w akcji
Wieczory robią się coraz dłuższe – czas pomyśleć o modyfikacjach do Gucio EVO II. Na liście zmian do Patrol Zmota mam na razie zmianę chłodnicy na aluminiową, przesunięcie reduktora i być może wały napędowe z podwójnymi krzyżakami. Może jeszcze drobne poprawki w elektryce.
Świetna zmota. To chyba ten sam co jest na filmie z suwalskiej imprezy - widać, że robi. Silnik V8 to jest to, nie ma nic lepszego. Ciekaw jestem ile waży całość?
Automatu trochę się obawiam , głownie chodzi o strome podjazdy i zjazdy co będzie jak smok nie zassie oleju
Miałem okazję prowadzić co prawda longa 61 z tym silnikiem i muszę stwierdzać że ma niezłego kopa i daje niesamowitą frajdę z jazdy
Świetna zmota. To chyba ten sam co jest na filmie z suwalskiej imprezy - widać, że robi. Silnik V8 to jest to, nie ma nic lepszego. Ciekaw jestem ile waży całość?
Zarypiasta fura! Ignacy rozważałeś automatyczną skrzynię biegów? Przy silniku z taką mocą odpada ryzyko uszkodzenia sprzęgła. Co o tym sądzisz?