:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Nissan Patrol Y61 na poduszkach powietrznych

Auto terenowe, Nissan Patrol poduszkach powietrznych - zdjęcie, fotografia

Nissan Patrol Y61 - zawieszenie na poduszkach powietrznych

Od jakiegoś czasu zastanawiałem się co by to było gdyby zrobić na odwrót.
Przeciwnie do tego co robią posiadacze takich aut jak Range Rover P38, wymieniają poduszki powietrzne na sprężyny.

Pomysł dojrzewał aż w końcu udało się go zrealizować. Dotarł do mnie piękny Patrol - był zupełnie zwykły - no i się zaczęło.
Na początek wiadomo - koła, potem snorkel a na nim gniazdo zewnętrzne do zasilania dodatkowych odbiorników. Następnie wyprodukowaliśmy płytę pod wyciągarkę, która po ocynkowaniu została zamontowana na miejscu, zależało nam na dokładnym spasowaniu z zderzakiem i podstawą tablicy rejestracyjnej.

Panel dachowy we wnętrzu auta potrafi być pomocny, mocne oświetlenie i dedykowane miejsce na CB radio.
Za kierownicą przed zegarami zamontowaliśmy termometr z alarmami minimalnych temperatur, problem był tylko ze znalezieniem takiego cudeńka przystosowanego do zasilania 12 volt. Większość sprzedawców nie wiem z jakiego powodu
sądzi że paluszkowe zasilanie jest lepsze, ciekawe ...

Pojawił się również pomysł dotyczący kompresora. Zamontowaliśmy takowy w lewej wnęce błotnika, aby się nie przegrzewał zastosowałem wentylator komputerowy wymuszający chłodzenie. Do tego oczywiście pojawił się zbiornik, niewielki bo 2 litrowy, ale zawsze coś.

W zawieszeniu pojawiły się amortyzatory KONI RAID, specjalnie do nich zrobiliśmy osłony, sprężyny IRONNMAN plus 2 cale.
Działało, jeździło, było fajnie.

Do czasu gdy razem z właścicielem uzgodniliśmy, że fajnie by było gdyby jednak zawieszenie było na poduszkach powietrznych. No i oto efekt.

Sprężyny odeszły, a w ich miejscu wylądowały poduszki powietrzne.
Możliwość opuszczania i podnoszenia auta daje niesamowitą frajdę, zachowanie samochodu w terenie podczas jazdy po nierównościach to zupełnie inna bajka.

Panel sterowania został ukryty w konsoli centralnej.
Sterowanie przednim i tylnym zawieszeniem jest rozdzielone, co widać na zdjęciu.

W przednim zderzaku zamontowaliśmy olbrzymie soczewki ledowe - są bardzo skuteczne.
Auto cały czas się zmienia, w chwili obecnej w tylnym zderzaku ląduje mała wyciągarka, która będzie całkowicie ukryta.

Pozdrawiam,
Zbyszek



Nissan Patrol Y61 na poduszkach powietrznych komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się