Reklama

Miejski offroad Ballistic BJ Baldwin Recoil 2

18/09/2014 00:43

Miejski offroad Ballistic BJ Baldwin Recoil 2

 

Widzieliście to?

Wielu na ten filmik czekało, obgryzając paznokcie. BJ „Ballistic” Baldwin jeszcze celowo podgrzewał atmosferę oczekiwania, zamieszczając zdjęcia z planu czy kilkunastosekundowe zajawki. Ci, co nie czekali, też się dziś przerzucają linkami do „Recoil2”. Nic dziwnego, bo robi wrażenie.
„Twoje auto tak nie potrafi!” – tak w sumie można by podsumować filmik, na którym BJ uskutecznia „urban offroad” swoim Trophy Truckiem. To auto to prawdziwy potwór, zresztą sami widzicie.
Trophy Trucki to typowo amerykański wynalazek i głównie tam takie auta można spotkać. Jest to taka bardziej terenowa wersja SST, czyli Stadium Super Truck, czyli mocnych i szybkich pickupów przystosowanych do popularnych w USA wyścigów na sztucznych torach (głównie właśnie na stadionach, stąd nazwa). Trophy Truck to z kolei wersja na długie, pustynne rajdy, takie jak np. Baja 1000. Co je charakteryzuje? Przede wszystkim ogromna moc i jeszcze bardziej ogromny skok zawieszenia.

Potwór BJ Baldwina ma aż 800 KM! Równie imponujący jest moment obrotowy – ok.880Nm! Takie parametry daje silnik Chevroleta Kroyer (V8) o pojemności ok. 7,5l z małym blokiem. Ku niedowierzaniu wielu, silnik w TT znajduje się z przodu, choć jest wciśnięty niemal pod nogi kierowcy i pasażera (praktycznie centralnie umiejscowiony). I tu właśnie kluczową kwestią jest wąski blok silnika. Wydawać by się mogło, że tylnonapędowy pickup z silnikiem z przodu, a takim jest TT, powinien lądowania kończyć efektowym front-flipem lub przynajmniej nurkowaniem. Ale tu właśnie umiejscowienie silnika praktycznie w kabinie powoduje, że auto może nie tylko ładnie wybijać się w górę, ale również bez problemu lądować. Dodatkową stabilizację dają umieszczone na pace ogromne koła zapasowe (39 cali). Tadaaaaam! Zagadka rozwiązana.


Tym, co jednak najbardziej zachwyca w aucie BJa, jest zawieszenie. Przednie ma 26 cali skoku (66cm), tylne zaś aż 34 cale (86cm). Nieźle, prawda? Skąd się bierze taki skok? To efekt całej skomplikowanej konstrukcji. Amortyzatory to wytwór firmy King Shocks. Mają ok. 120cm długości, są wyposażone w zewnętrzne zbiorniczki i dają możliwość łatwej zmiany kompresji i odbicia. W sumie banalne. Mniej banalne jest to, co umożliwia im pracę. Skok przedniego zawieszenia gwarantują wahacze w kształcie litery A, tylnego – składający się z trzech ogniw sztywny most. Taka budowa sprawia, że ważący ok. 2900kg potwór niemalże płynie, nawet po ponad metrowych wybojach. Efekt imponujący, zresztą widać to doskonale na filmiku.

 


Skoro najważniejsze tajemnice skaczącego Fedora, bo tak nazywa się auto BJa, zostały rozwiązane, warto jeszcze kilka słów powiedzieć o samym filmiku. „Recoil2” to kolejna wersja filmiku prezentującego skoczność TT. Sam tytuł już zapowiada, co się w nim znajduje – „recoil” to po polsku „odrzut” ;) Pierwsza wersja pokazywała możliwości auta i umiejętności jego kierowcy w terenie, konkretnie na pustyni. Można go zobaczyć tutaj: 

Stojący za drugą wersją filmiku dyrektor kreatywny, Brian Scotto, mówi, że zawsze chciał wydrzeć Fedora z jego naturalnego, pustynnego środowiska i wrzucić go w miejskie warunki. Pozostała kwestia wyboru miejsca. To znaleźli tuż pod nosem – jest to pięknie położone meksykańskie miasteczko Ensenada. Nie bez powodu właśnie to miasto BJ i jego ekipa wybrali na miejsce akcji „Recoil2”. Tam bowiem rozpoczyna się trasa największego amerykańskiego rajdu, Baja 1000, który Baldwin dwukrotnie (2012, 2013) wygrywał. Co więcej, tamtejsza ludność po prostu uwielbia „Ballistica”. Fabuła filmiku natomiast jest dość banalna. Przyjaciel BJa, Dan Blizerian, proponuje kierowcy zakład – on poleci śmigłowcem, a BJ pojedzie autem. Po 20 minutach mają się spotkać na plaży. Baldwin oczywiście wybiera nie tyle najkrótszą, co najbardziej efektowną trasę – wszak nie tyle o prędkość tu chodzi, co o skoki, skoki, skoki…
No dobra, a teraz przyznać się – kto z Was testował swoją terenówkę na schodach? ;)


AM

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do