:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Miałem sobie terenówkę-cz.2: czyli Toyota Land Cruiser HDJ80 vs HDJ100

Auto terenowe, Miałem sobie terenówkę czyli Toyota Cruiser HDJ80 HDJ100 - zdjęcie, fotografia
31/03/2012 20:37

W dzisiejszych czasach, ciężko jest znaleźć HDJ 80 w dobry stanie technicznym. Niestety, czasy świetności tych aut minęły, głównie z powodu intensywnej eksploatacji.

Mój zakup, wizualnie pięknej, czarnej legendy z 95r. za jedyne 30 tys. zł też okazał się nie do końca trafiony. Pomimo przebiegu licznikowego 350 tys. km (naprawdę nie wie nikt!), serwisowania w ASO Toyota w Poznaniu, w pierwszym roku użytkowania wydałem 15 tys. złotych na doprowadzenie jej do stanu używalności. Ewidencja (nieudolnych) napraw samochodu przez ASO pozwalała jedynie ustalić, co trzeba będzie niestety wykonać ponownie (przedni most, cały układ zasilania paliwa, głównie pompa wtryskowa,...). Jedyne, co im się udało wykonać poprawnie to wymiana rozrządu.

Po ogarnięciu stanu technicznego auto śmigało aż miło. Można, więc było spokojnie zacząć przyjemniej wydawać kasę: snorkel, webasto, lift 2’’OME, CB radio, oponki 34”. Do tego jeszcze samodzielnie wykonane ramię na koło zapasowe dzięki czemu uzyskałem miejsce na instalację dodatkowego zbiornika paliwa.

Land Cruser hdj 80 koło zapasowe
Land Cruiser HDJ 80 mocowanie koła zapasowego

Następne 50 tys. km przebiegło bez przykrych przygód. Komfort podróżowania moją HDJ-tką to czysta przyjemność. Auto zadowalało się średnio 11l/100km, a przy spokojnej jeździe na trasie dało się zejść nawet do 8,5l! Po kilkunastu godzinach za kierownicą wysiadało się w dobrej formie. Niestety, po pierwszych traumatycznych przejściach z tym autem został pewien niesmak i obawy, że znowu może pociągnąć worek pieniędzy. Na dokładkę z przyczyn rodzinnych musiałem rozejrzeć się za samochodem z 6-7 siedmioma miejscami dla pasażerów. Początkowo myslałem nawet o wstawieniu trzeciego rzędu foteli ale gdy trafił się kolejny „Miłośnik Legendy” i można było odzyskać włożoną kasę sprzedałem 80-kę, choć „Serce” krzyczało: NIE, a „Rozum” podpowiadał: TAK.

HDJ80 vs HDJ100
Po sprzedaży, z pękniętym sercem i pełną sakiewką rozpocząłem poszukiwania kolejnego auta. Polowałem na kolejną dużą terenówkę. Wybór padł na HJD 100, koniecznie w „manualu”.
Oglądałem kilka sztuk, ale mając w pamięci początki z czarną 80-tką i widząc nieudokumentowane przebiegi i wizualny stan, okazało się, że nie ma, czego kupić. Jedną TLC 100-tkę jechałem obejrzeć nawet 500 km w jedną stronę a i tak okazała się kolejną „beznadzieją”. W końcu, przez przypadek zgadałem się ze znajomym, który chciał sprzedać 100-tkę, tyle, że w automacie. Z niechęcią do automatów umówiłem się jednak na oględziny i jazdę próbną.

hdj 80 vs hdj 100
HDJ 80 vs HDJ 100

Już na pierwszy rzut oka auto odstawało od dotychczas oglądanych. No i znowu kupiłem Toyotę, tym razem z książką serwisową i 6-cioma kluczami!!!. Pomimo iż auto jest z 99r, to wizualnie w bdb. stanie, czyściutkie, jasna skóra, 7-os (!) i wszystko działa.
Autem zrobiłem już 10 tys. km i jest jak na razie bezawaryjne. Moja nowa 100-tka ma obecnie na liczniku 145 tys. przebiegu i jest miesiąc po pierwszej w jej historii wymianie rozrządu. Pracownik ASO Toyota, wykonujący wymianę potwierdził, że wszystko jest jeszcze „fabryka”, co świadczy ewidentnie, że przebieg jest jak najbardziej realny.

Niestety, żeby nie było zbyt pięknie, autko wysysa ze zbiornika średnio 14l/100km, co trochu boli. Jednak komfort podróżowanie jest lepszy, a auto jest troszku większe od 80-tki. Mam już nawet pewien sposób na znaczące obniżenie zuzycia paliwa, ale o tym w kolejnym odcinku, jak wszystko pójdzie gładko.

Toyota Land Cruiser HDJ80 vs HDJ100
Podsumowując: moim zdaniem przy wyborze samochodu ważniejszy jest niski i pewny przebieg wraz z historią niż rocznik, czy model. Osobiście, mając wybór 80 czy 100, z tym samym niskim przebiegiem, wybieram 80-tkę. Jednak ze względu na to, że takie 80-tki to „Białe Kruki”, jeżdżę 100-tką ;-)

Reklama

Miałem sobie terenówkę-cz.2: czyli Toyota Land Cruiser HDJ80 vs HDJ100 komentarze opinie

  • Wojtek Król 2012-11-02 10:57:16

    ehhh też kiedyś miałem, ale niestety padła łupem złodziei :/

  • krzysztof wolny 2012-04-17 12:24:50

    Moja była 80-tka objechała właśnie z nowym panem Maroko. ;-) Chyba pośpieszyłem się za bardzo ze sprzedażą.

  • Slawek . 2012-04-09 20:36:42

    Tu też masz porównanie 80-ki i 100-ki ;-) http://www.youtube.com/watch?v=6s77q0tKd9g&feature=related

  • Krzysztof Michalski 2012-04-02 21:13:57

    100-ka jest super, żeby jeszcze miała sztywny most z przodu - byłby ideał ;-) Jak chcesz ograniczyć spalanie? Regulacja pompy wtryskowej?

  • gość 2017-09-20 23:39:24

    jak chcesz przedni sztywny most w 100tce to jest dostępna 105;-)

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez wterenie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"