Pewnego słonecznego dnia miałem okazję porozmawiać z bardzo sympatycznym panem, właścicielem auta Jeep Wrangler JK Rubicon, na temat przebudowy oraz poprawienia i tak bardzo dobrych możliwości terenowych takiego auta. Po kilku miesiacach moim oczom ukazuje się auto z gotową koncepcją i wieloma elementami doposażenia.
Na rozgrzewkę poszedł snorkel, dość wymyślnie skonstruowany. Później było już z górki (to taki żart).
Następny etap obejmował montaż zawieszenia Rubicon plus 3,5 cala z amortyzatorami Bilstein - przyjemnie było trzymać to w rękach. Skorygowaliśmy oczywiście długość przewodów hamulcowych, wzmocniona została tez pochwa przedniego mostu.
Kolejna faza to instalacja zderzaka przedniego - oryginał MOPAR, wyciągarki WARN i reflektorów dodatkowych, między innymi nad przednią szybą. Komponowało się wszystko bardzo ładnie z kolorem liny syntetycznej na bębnie wyciągarki.
Zderzak Mopar do Jeep Wranger JK
Pod fotelem kierowcy znalazł się kompresor ARB, z racji tego że to Jeep Rubicon, kompresor służy najczęściej do korygowania ciśnienia w kołach.
Do mocowania pięknych, czarnych felg dorobione zostały nietypowe nakrętki i proszkowo pomalowane na czarno. Na felgach wylądowały opony MT Maxxis Mudder.
Długo zastanawiałem się, gdzie najlepiej umiejscowione będą włączniki elektryczne dodatkowego osprzętu: sterowanie wyciągarki (hebel), sterowanie kierunkiem zwijania lub rozwijania liny, włącznik kompresora oraz włączniki dodatkowego oświetlenia.
Jeep Wrangler JK - osłona pochłaniacza oparów paliwa
Na koniec wykonana została osłona pochłaniacza oparów paliwa niefortunnie zamontowana pod podłogą. W ostatniej chwili dotarła osłona misy olejowej firmy ASFIR.
Efekt końcowy wart był kilku nieprzespanych nocy ;-)
Napisz proszę do jakiego wyczynu, rekordu czy współzawodnictwa ten samochód został przygotowany i z jaką prędkością może bezpiecznie i wygodnie poruszać się po asfalcie?
Napisz proszę do jakiego wyczynu, rekordu czy współzawodnictwa ten samochód został przygotowany i z jaką prędkością może bezpiecznie i wygodnie poruszać się po asfalcie?
Na jednym z zdjęć widać wspawane zastrzały łączące dodatkowo obudowę przekładni głównej i wychodzące z niej rury skrywające w swoim wnętrzu półosie.
Piękna sztuka! Napisz proszę na czym polega wzmocnienie pochwy przedniego mostu w Jeep Wrangler. Dzięki z góry!