Reklama

Jeep Cherokee test łożysk. Wymiana piasty i gum stabilizatora.

Redakcja wterenie.pl
29/04/2012 09:27
Jeep Cherokee test łożysk. Wymiana piasty i gum stabilizatora.
Wymiana jest bardzo prosta, nie jedźcie z tym do warsztatu, bo tylko stracicie czas i pieniądze :D

Jak zdiagnozować? Bardzo proste! - przynajmniej w moim Jeep`ku :>. Gdy jechałem samochodem ze stałą prędkością, po w miarę równym asfalcie słychać "buczenie" z przodu, wg mnie z prawej strony.

Aby zweryfikować namiar na awarię robimy krótki test: Jedziemy ok. 30 - 40 km/h i wykonujemy kilka razy "test łosia" - skręcamy w lewo, w prawo, w lewo, w prawo - kilka razy dla pewności.

Skręcając w lewą bardziej obciążone jest koło prawe w moim przypadku było słychać owe "buczenie", tak samo w drugą stronę - nie było słychać nic :).

Po zdiagnozowaniu zdjąłem koło żeby zobaczyć co i jak wygląda. Od razu w "oko wpadły" zużyte klocki hamulcowe.

Części zamówione z alledrogo ponieważ w mojej miejscowości są 3 bardzo fachowe sklepy motoryzacyjne, w których usłyszałem takie odpowiedzi:

Pierwszy sklep: Jest takie coś, ale brak dostępności w hurtowni.

Drugi sklep: Zamów sobie z aukcji bo nie chce mi się szukać hurtowni która ma części do tego dziwnego samochodu. Kup normalny samochód.

Trzeci sklep: Jest takie coś, ale nie zamówię (??!!) bo jak nie będzie pasować to nie będę mógł zwrotu zrobić, a to niechodliwa część i będzie zalegać nie wiadomo ile na magazynie.

HAHAHA obsługa na najwyższym poziomie, skomentujcie sami.

Części dotarły więc do dzieła! :D
Narzędzia które są potrzebne do wymiany:

klucz płasko-oczkowy 13 - odkręcamy dwie śruby przy zacisku i 3 śruby które trzymają piastę
klucz 36 - mam na stanie specjalny zestaw do przegubów :) - do odkręcenia nakrętki na półosi kombinerki, śrubokręt i młotek - do odgięcia i wybicia zawleczki zabezpieczającej.
przecinak - wsadziłem między piastę i osłonę tarczy hamulcowej - 2 strzały i piasta wypadła.

*Jeszcze jedna metoda na sprawdzenie uszkodzonej piasty: wystarczy przytrzymać w rękach jedną stronę, a drugą energicznie zakręcić, to samo zróbcie z nową, zobaczycie różnicę.

*Gdy zdejmiecie zacisk włóżcie coś miedzy klocki ponieważ przez czas wymiany napór płynu może spowodować wysunięcie się tłoczka i będzie problem z ich rozchyleniem, ja nic nie wkładałem ponieważ musiałem wcisnąć tłoczek i wymienić klocki.

Czas na wymianę to ok. 1h z wymianą klocków w zależności od tego czy nie zrywamy śrub :) U mnie odkręcały się bardzo dobrze bez użycia większej siły.

Wymiana gum na stabilizatorze fi 26mm.

Klucz 15 - odkręcamy 4 śrubki i wymieniamy :) i wkręcamy.

*Wymieniłem jedną później drugą, z pierwszą nie było problemu, a jak odkręciłem drugą to stabilizator cofnął się o ok 3 cm do tyłu. Poprosiłem o pomoc sąsiada żeby naciągnąć w pierwotne położenie, przyczyną prawdopodobnie było postawienie auta pod lekkim kątem.

Kilka fotek do obejrzenia i cóż... powodzenia :)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do