Reklama

HDJ 80 zwrotnica, urwana szpilka

20/01/2012 23:48
Typowa usterka w Toyota Land Cruiser HDJ 80 zwrotnica, prawa strona - urwana szpilka albo zerwany gwint mocujący wąs zwrotnicy. Mnie przydarzyły się obie rzeczy na raz.



Zauważyłem, że mam luz na kole. Myślałem, że to łożyska piasty ale po bliższym badaniu wyszło, że to luz na zwrotnicy. Poluzowany był wąs, jedna szpilka urwana (jak na foto) a w drugim otworze słaby gwint. W zasadzie zerwany.



Najpierw urwana szpilka. Wykrętakiem nie dałem rady, ani drgnęła. Udało się dopiero metodą, o której słyszałem kiedyś od kolegi (podpatrzył u doświadczonego mechanika). Do urwanej śruby przyspawuje się nakrętkę. Temperatura robi swoje a przyspawana nakrętka umożliwia wykręcenie śruby. Testowałem kilka razy, system działa.

HDJ 80 urwana szpilka
Szpilka wykręcona po przyspawaniu do niej nakrętki ;-)

Z urwanym gwintem nie poradziłem sobie sam. Znajomy mechanik przegwintował otwór na większy wymiar i dorobił z odpowiedniego materiału szpilkę o większej średnicy. Przy okazji wymienił pozostałe szpilki na nowe. Lepiej nie żartować z układem kierowniczym ;-)
Wszystko działa jak złoto!
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do