Obiło mi się o uszy, że w naszych poczciwych dieslach jest jakiś zawór EGR, który powoduje że część spalin jest ponownie zasysana do kolektora dolotowego. Z powodów eko podobno.I ponoć wyłączenie tego zaworu (lub wyrzucenie z auta) powoduje wzrost mocy i spadek zużycia paliwa. Wiecie coś o tym? Próbowaliście tego w nissanie patrolu y60?
Nic nie da bo w EGR chodzi tylko normę spalin Euro (...) które wracają spowrotem do komory spalania. W audi a4 1.9 TDi jak zaślepiłem to nic nie dało :P.
gdzieś czytałem, że EGR wpuszcza spaliny do ponownej przeróbki ale tylko na wolnych obrotach, przy dodaniu gazu zawór się zamyka (chyba, że coś się spieprzy i zawór się zatnie, wtedy cały czas daje spaliny do cylindra) ale nie wiem czy tak jest na pewno ;-)
zaślep po pierwsze od czego są nagary w kolektorach dolotowych dużych różnic niema ale oprócz tego robi sie kilka innych drobiazgów i 2.8 lepiej jeżdzi
ja zamontowałem intercooler wstawilem manual bust kontrol na turbo przestawiliśmy dawkowanie pompy spalanie ok litra rożnicy więcej ale to to w porównaniu ztym jak jeżdził to teraz dórza rórznica i polecam jest ok
a nie miałeś problemu z chłodzeniem? niestety zauważyłem że mój 2.8 zaczyna łapać gorączkę,co dziwne przy wyższych prędkościach,w terenie jest wszystko ok. już kupiłem nową pompe wody i termostat,powymieniam i wyczyszcze chłodnice...zobaczymy
każdy patrol czy to 60/czy61 jak zaczniesz przekraczac większe prędkości powyżej 120km ma tendencje do wzrostu temp wskażnik wychyla się po za polowe w moim tak jest a kolega ma 61 i często używa po trasie to właśnie ma temp jak szybciej jeżdzi powyżej polowy pozdrawiam
Obiło mi się o uszy, że w naszych poczciwych dieslach jest jakiś zawór EGR, który powoduje że część spalin jest ponownie zasysana do kolektora dolotowego. Z powodów eko podobno.I ponoć wyłączenie tego zaworu (lub wyrzucenie z auta) powoduje wzrost mocy i spadek zużycia paliwa. Wiecie coś o tym? Próbowaliście tego w nissanie patrolu y60?
Nic nie da bo w EGR chodzi tylko normę spalin Euro (...) które wracają spowrotem do komory spalania. W audi a4 1.9 TDi jak zaślepiłem to nic nie dało :P.
gdzieś czytałem, że EGR wpuszcza spaliny do ponownej przeróbki ale tylko na wolnych obrotach, przy dodaniu gazu zawór się zamyka (chyba, że coś się spieprzy i zawór się zatnie, wtedy cały czas daje spaliny do cylindra) ale nie wiem czy tak jest na pewno ;-)
Ja zaślepiłem różnicy nie widzę ale póki co tak jeżdżę
zaślep po pierwsze od czego są nagary w kolektorach dolotowych dużych różnic niema ale oprócz tego robi sie kilka innych drobiazgów i 2.8 lepiej jeżdzi
to co się robi:)?
ja zamontowałem intercooler wstawilem manual bust kontrol na turbo przestawiliśmy dawkowanie pompy spalanie ok litra rożnicy więcej ale to to w porównaniu ztym jak jeżdził to teraz dórza rórznica i polecam jest ok
a nie miałeś problemu z chłodzeniem? niestety zauważyłem że mój 2.8 zaczyna łapać gorączkę,co dziwne przy wyższych prędkościach,w terenie jest wszystko ok. już kupiłem nową pompe wody i termostat,powymieniam i wyczyszcze chłodnice...zobaczymy
każdy patrol czy to 60/czy61 jak zaczniesz przekraczac większe prędkości powyżej 120km ma tendencje do wzrostu temp wskażnik wychyla się po za polowe w moim tak jest a kolega ma 61 i często używa po trasie to właśnie ma temp jak szybciej jeżdzi powyżej polowy pozdrawiam