Zaczyna się robić zoraz cieplej i ostatnio jak jechałem Galloperem po piaszczystej drodze i temperatura wody strasznie podskoczyła do góry . Zatrzymałem się i sprawdziłęm chłodzenie to wentylator się kręcił ale nie wiem czy nie za wolno. Jakieś pomysły co to mogło być i jak zapobiec takim problemom w przyszłości ?
Witam kolego .W twoim auce bo domniewam 2,5 tdi jest wiskoza.Dobrym rozwiązaniem jest zespawanie jej na sztywno ,ale zabierze Ci to troszkę koni . Jednak gallopery nie służą do rozwijania niesamowitych prędkośći.Na początek spóboj sprawdzić stan grzania się płynu chłodzącego .następnie czy chłodnica nie jest zabrudzona błotem jak tak to mycie chłodnicy.Warto zobaczyć czy pompa wody się przypadkowo n ie zatarła [jeśli tak to wymiana]Gallopery jak każdy samochód terenowy łatwo się przegrzewają , a to nie jest dobre dla silnika .pozdrawiam Tomasz
okej zrobiło się cieplej , ale o ile podskoczyło ci do góry , przekroczyło znacząco ponad połowę,określ się dokładniej co dzieje się z wskaźnikiem temperatury, jaki teren piaszczysty ciężki czy lekki,faktem jest że ciężki teren piaszczysty ogólnie jest męczący jaki i dla silnika i sprzęgła jest to bardzo wymagająca przeszkoda, może być tak że termostat się przycina i jest to najczęstsza przyczyna przegrzania się silnika
Zaczyna się robić zoraz cieplej i ostatnio jak jechałem Galloperem po piaszczystej drodze i temperatura wody strasznie podskoczyła do góry . Zatrzymałem się i sprawdziłęm chłodzenie to wentylator się kręcił ale nie wiem czy nie za wolno. Jakieś pomysły co to mogło być i jak zapobiec takim problemom w przyszłości ?
WitamTam jest wisko czy elektryk z tym wiatrakiem ?
Witam kolego .W twoim auce bo domniewam 2,5 tdi jest wiskoza.Dobrym rozwiązaniem jest zespawanie jej na sztywno ,ale zabierze Ci to troszkę koni . Jednak gallopery nie służą do rozwijania niesamowitych prędkośći.Na początek spóboj sprawdzić stan grzania się płynu chłodzącego .następnie czy chłodnica nie jest zabrudzona błotem jak tak to mycie chłodnicy.Warto zobaczyć czy pompa wody się przypadkowo n ie zatarła [jeśli tak to wymiana]Gallopery jak każdy samochód terenowy łatwo się przegrzewają , a to nie jest dobre dla silnika .pozdrawiam Tomasz
okej zrobiło się cieplej , ale o ile podskoczyło ci do góry , przekroczyło znacząco ponad połowę,określ się dokładniej co dzieje się z wskaźnikiem temperatury, jaki teren piaszczysty ciężki czy lekki,faktem jest że ciężki teren piaszczysty ogólnie jest męczący jaki i dla silnika i sprzęgła jest to bardzo wymagająca przeszkoda, może być tak że termostat się przycina i jest to najczęstsza przyczyna przegrzania się silnika