Zastanawiam się nad przeróbką UAZ"a na hamulce tarczowe. Słyszałem o takich wynalazkach. Dużo jest z tym roboty? Od czego dobrać zaciski, tarcze, pompę hamulcową (chyba, że oryginalna może zostać). No i najważniejsze - od czego wziąć tarczę kotwiczną do mocowania zacisku hamulcowego?
A warto się bawić w taką kosztowną modyfikację i poprawiac fabrykę? Może lepiej częściej serwisować oryginalne hamulce, wymienić szczęki i samochód będzie jeszcze długo latał.
kolego wszystko da sie przerobić ja widziałem jak mój kumpel przerobił na tarczówki i dobrał zaciski z Lublina III i tarcze z Honkera 2000 , 2424 , tylko , że musiałbyś zmieniać zewnętrzną część zwrotnicy , i koszt tego na jedną stronę wynosi ok 1000 zł najlepiej zadzwoń do Tramotu w Poznaniu oni Ci powiedzą tam mają wszystko do Uazów i też zestawy do przerobienia na tarczówki i na pewno będziesz musiał zmienić pompę hamulcową i serwo na większe ...
Pompę hamulcową zostaw jeśli masz oryginalną. Tarcze hamulcowe dobierz od Suzy Vitary, zaciski od Poloneza Caro ( najlepiej Lucas"a). Będzie Tobie jeszcze potrzebna tarcza kotwiczna do zamontowania zacisków i redukcje do przewodów hamulcowych. Widziałem takie swego czasu na Allegro. Można ewentualnie też dorobić u tokarza. Całkowite koszty małe, czas pracy...hmm... w jeden dzień się można wyrobić o ile śruby nie są zapieczone.
Dzięki za informacje chłopaki! Wszystko (prawie) jasne! Tylko skąd wziąć te tarcze kotwiczne do przymocowania zacisków?
I jeszcze jedno pytanie, robić tarczówki na obie osie czy tylko przód? (dużo samochodów, nawet nowych ma przód na tarczach i tył na bębnach)
Oryginalne hamulce są OK. Ale po przejechaniu przez wodę nie ma czym hamować. Jeśli chodzi o przeróbkę: tarcze kotwiczne mają na Allegro, tarcze hamulcowe suzuki vitara, zaciski polonez lucas.
Znalazłem! Dzięki, komplet tarcz kotwicznych na oś kosztuje 89 zł. Takie same zestawy idą na przód i tył? (tarcze kotwiczne, zaciski, tarcze hamulcowe)?
Witam.aktualnie jestem w trakcie takiej przeróbki.Potrzeba tarcze kotwiczna -dostępna na alegro, zacisk od poloneza lucas girling oraz tarczę hamulcowa z vitary(pełną), podkładka dystansowa o grubości ok 1 cm pod piastę koła ,symering,klocki hamulcowe polonez,łożyska oryginalne,podkładki a także felgi od daihatsu feroza lub vitary .W tarczy hamulcowej należy dotoczyć wewnętrzny otwór oraz powiększyć otwory szpilek, podłożyć podkładkę dystansowa pod piastę koła,oraz podkładki pomiędzy piastę a tarcze hamulcową.Łożyska zabezpieczyć śrubą i blaszana podkładką i wszystko skręcić.Koszt wszystkiego w granicach około 800zł plus własna robota.
Zastanawiam się nad przeróbką UAZ"a na hamulce tarczowe. Słyszałem o takich wynalazkach. Dużo jest z tym roboty? Od czego dobrać zaciski, tarcze, pompę hamulcową (chyba, że oryginalna może zostać). No i najważniejsze - od czego wziąć tarczę kotwiczną do mocowania zacisku hamulcowego?
A warto się bawić w taką kosztowną modyfikację i poprawiac fabrykę? Może lepiej częściej serwisować oryginalne hamulce, wymienić szczęki i samochód będzie jeszcze długo latał.
kolego wszystko da sie przerobić ja widziałem jak mój kumpel przerobił na tarczówki i dobrał zaciski z Lublina III i tarcze z Honkera 2000 , 2424 , tylko , że musiałbyś zmieniać zewnętrzną część zwrotnicy , i koszt tego na jedną stronę wynosi ok 1000 zł najlepiej zadzwoń do Tramotu w Poznaniu oni Ci powiedzą tam mają wszystko do Uazów i też zestawy do przerobienia na tarczówki i na pewno będziesz musiał zmienić pompę hamulcową i serwo na większe ...
Pompę hamulcową zostaw jeśli masz oryginalną. Tarcze hamulcowe dobierz od Suzy Vitary, zaciski od Poloneza Caro ( najlepiej Lucas"a). Będzie Tobie jeszcze potrzebna tarcza kotwiczna do zamontowania zacisków i redukcje do przewodów hamulcowych. Widziałem takie swego czasu na Allegro. Można ewentualnie też dorobić u tokarza. Całkowite koszty małe, czas pracy...hmm... w jeden dzień się można wyrobić o ile śruby nie są zapieczone.
Dzięki za informacje chłopaki! Wszystko (prawie) jasne! Tylko skąd wziąć te tarcze kotwiczne do przymocowania zacisków? I jeszcze jedno pytanie, robić tarczówki na obie osie czy tylko przód? (dużo samochodów, nawet nowych ma przód na tarczach i tył na bębnach)
Oryginalne hamulce są OK. Ale po przejechaniu przez wodę nie ma czym hamować. Jeśli chodzi o przeróbkę: tarcze kotwiczne mają na Allegro, tarcze hamulcowe suzuki vitara, zaciski polonez lucas.
Znalazłem! Dzięki, komplet tarcz kotwicznych na oś kosztuje 89 zł. Takie same zestawy idą na przód i tył? (tarcze kotwiczne, zaciski, tarcze hamulcowe)?
a ile wyjdzie za całość na obie osie - części i montaż? lepiej sprawdź, żebyś się nie zdziwił ;-)z drugiej strony działające hamulce - bezcenne ;-)
jak ma być skutecznie to tylko tarczówki, ja bym robił!
Witam.aktualnie jestem w trakcie takiej przeróbki.Potrzeba tarcze kotwiczna -dostępna na alegro, zacisk od poloneza lucas girling oraz tarczę hamulcowa z vitary(pełną), podkładka dystansowa o grubości ok 1 cm pod piastę koła ,symering,klocki hamulcowe polonez,łożyska oryginalne,podkładki a także felgi od daihatsu feroza lub vitary .W tarczy hamulcowej należy dotoczyć wewnętrzny otwór oraz powiększyć otwory szpilek, podłożyć podkładkę dystansowa pod piastę koła,oraz podkładki pomiędzy piastę a tarcze hamulcową.Łożyska zabezpieczyć śrubą i blaszana podkładką i wszystko skręcić.Koszt wszystkiego w granicach około 800zł plus własna robota.
Witam czy kolega posiada jakieś wymiary takiej podkładki? i gdzie ona ma dokładnie się znaleźć ?