Jako że jestem świeżakiem - pytanie do znawców tematu. Sprzęgiełka piast w nissanie mogą pozostawać cały czas w pozycji zapięte, nawet na czarnym? Mam na myśli jazdę z rozpiętym przodem na reduktorze. Jazda na zapiętych sprzęgłach ma jakiś wpływ na zużycie elementów i paliwa czy jest on znikomy? Kłopotliwe jest wysiadanie z auta i grzebanie przy sprzęgiełkach przy zapinaniu 4x4.Jak robicie w swoich autach?
jasne jasne, wiem o tym. pytanie jest inne: czy można jeździć po czarnym z napędem tylko na tył ale z zapiętymi sprzęgiełkami? nie mówię, że cały czas ale powiedzmy jadę w teren zapinam sprzęgiełka a potem już tylko reduktor 2x4 albo 4x4 w zależności od potrzeb, żeby nie wychodzić co chwila i nie zapinać i odpianć sprzęgiełek
Oczywiście że można .Nie ma sensu przejeżdżając przez kawałek asfaltu za każdym razem wyłączać sprzęgiełek tak skonstruowane są sprzęgięłka. Dopięcie przedniego mostu ,który nie ma mechanizmu różnicowego nie jest wskazane na asfalcie
Jako że jestem świeżakiem - pytanie do znawców tematu. Sprzęgiełka piast w nissanie mogą pozostawać cały czas w pozycji zapięte, nawet na czarnym? Mam na myśli jazdę z rozpiętym przodem na reduktorze. Jazda na zapiętych sprzęgłach ma jakiś wpływ na zużycie elementów i paliwa czy jest on znikomy? Kłopotliwe jest wysiadanie z auta i grzebanie przy sprzęgiełkach przy zapinaniu 4x4.Jak robicie w swoich autach?
Tylko w manuałach musisz wyjść z auta i przełączyć w automatach nie ma takiej potrzeby same się załączą oczywiście gdy są sprawne .
jasne jasne, wiem o tym. pytanie jest inne: czy można jeździć po czarnym z napędem tylko na tył ale z zapiętymi sprzęgiełkami? nie mówię, że cały czas ale powiedzmy jadę w teren zapinam sprzęgiełka a potem już tylko reduktor 2x4 albo 4x4 w zależności od potrzeb, żeby nie wychodzić co chwila i nie zapinać i odpianć sprzęgiełek
Oczywiście że można .Nie ma sensu przejeżdżając przez kawałek asfaltu za każdym razem wyłączać sprzęgiełek tak skonstruowane są sprzęgięłka. Dopięcie przedniego mostu ,który nie ma mechanizmu różnicowego nie jest wskazane na asfalcie
można jeżdzić po asfalcie tylko wtedy więcej pali no i czuć jak pracują pólosie więc lepiej rozpiąć