Hej, zima idzie, jest praca do wykonania - przygotowanie samochodu do zimy. Co zrobić z autem, żeby nie zaskoczył nas gdy temperatura spadnie mocno poniżej zera. Zwłaszcza gdy w lecie dawaliśmy mu nieźle w kość: błoto, głębokie brodzenie, rozładowywanie akumulatora do zera. Przygotowanie auta do zimy. Kto pierwszy?
Podstawowa sprawa gdy auto ma dłużej stać to umyć dobrze podwozie z nagromadzonego błota . Błoto trzyma wilgoć i z stąd rdza . Jest to bardzo oczywiste ale rzadko stosowane bądź z braku możliwości umycia podwozia lub lekceważenia problemu . Ja akurat mam takie możliwości i myję auto po każdej imprezie.
Witajcie.Warto by się zastanowić kiedy ostatni raz sprawdzałem poziom elektrolitu w akumulatorzeZapewne wielu powie że ma OPTIMĘ .Temperatura krzepnięcia płynu chłodzącego kto sprawdzał ostatnio.Wycieraczki na szybach ,niby nic specjalnie drogiego a jak ważne.Oświetlenie auta . Jak często widzimy w patrolach brak światła pozycyjnego albo stopu w lampie tylnego zderzaka.Filtr paliwa to podstawa ,a skoro sprawdzamy filtr paliwa to zajrzeć wypada do filtra powietrza Nawet tak błachy temat jak prawidłowe ciśnienie w kołach wiadomo że przy niskich temperaturach ciśnienie spada chyba że ktoś ma azot w kołach. Nie zapomnijmy o zapasiebo droga po ratunek może być długa i ""spocona"".Warto by też utrzymywać jak najwyższy poziom paliwa w zbiorniku dzięki czemuzminimalizujemy ryzyko wytrącania się wody podczas sporych różnic temperatur dzień-noc.Płyn do spryskiwacza zimowy i wiele wiele innych tematów.Ktoś inny powie że należało by przejrzeć całe auto .I będzie miał rację tak sądzęWarto jest wiedzieć w jakiej kondycji jest nasze auto przed atakiem KRÓLOWEJ ŚNIEGU.No i najważniejsze jeżeli jest taka możliwość OPONY ZIMOWE.....
Zibi, ciekawe wątki poruszyłeś jeżeli chodzi o przygotowanie samochodu do zimy. Mam pytanie - jak sprawdzić temperaturę krzepnięcia płynu chłodniczego i co masz na myśli z koniecznością utrzymywania pełnego baku paliwa? Jak to wpływa na jego jakosć?
Płyn sprawdzić najlepiej refraktometrem ,optycznym przyrządem do pomiary temperatury krzepnięcia .Jeżeli chodzi o zbiornik przy zatankowaniu do pełna nie wydziela się lub minimalizuje się zjawisko skraplania wody wewnątrz zbiornika oraz zmniejsza się możliwość gęstnienia paliwa tak jak to ma miejsce przy małej ilości .
Hej, zima idzie, jest praca do wykonania - przygotowanie samochodu do zimy. Co zrobić z autem, żeby nie zaskoczył nas gdy temperatura spadnie mocno poniżej zera. Zwłaszcza gdy w lecie dawaliśmy mu nieźle w kość: błoto, głębokie brodzenie, rozładowywanie akumulatora do zera. Przygotowanie auta do zimy. Kto pierwszy?
Podstawowa sprawa gdy auto ma dłużej stać to umyć dobrze podwozie z nagromadzonego błota . Błoto trzyma wilgoć i z stąd rdza . Jest to bardzo oczywiste ale rzadko stosowane bądź z braku możliwości umycia podwozia lub lekceważenia problemu . Ja akurat mam takie możliwości i myję auto po każdej imprezie.
ja zazwyczaj przed zimą myję dokładnie ramę i daję przeparat woskowy
Witajcie.Warto by się zastanowić kiedy ostatni raz sprawdzałem poziom elektrolitu w akumulatorzeZapewne wielu powie że ma OPTIMĘ .Temperatura krzepnięcia płynu chłodzącego kto sprawdzał ostatnio.Wycieraczki na szybach ,niby nic specjalnie drogiego a jak ważne.Oświetlenie auta . Jak często widzimy w patrolach brak światła pozycyjnego albo stopu w lampie tylnego zderzaka.Filtr paliwa to podstawa ,a skoro sprawdzamy filtr paliwa to zajrzeć wypada do filtra powietrza Nawet tak błachy temat jak prawidłowe ciśnienie w kołach wiadomo że przy niskich temperaturach ciśnienie spada chyba że ktoś ma azot w kołach. Nie zapomnijmy o zapasiebo droga po ratunek może być długa i ""spocona"".Warto by też utrzymywać jak najwyższy poziom paliwa w zbiorniku dzięki czemuzminimalizujemy ryzyko wytrącania się wody podczas sporych różnic temperatur dzień-noc.Płyn do spryskiwacza zimowy i wiele wiele innych tematów.Ktoś inny powie że należało by przejrzeć całe auto .I będzie miał rację tak sądzęWarto jest wiedzieć w jakiej kondycji jest nasze auto przed atakiem KRÓLOWEJ ŚNIEGU.No i najważniejsze jeżeli jest taka możliwość OPONY ZIMOWE.....
Zibi, ciekawe wątki poruszyłeś jeżeli chodzi o przygotowanie samochodu do zimy. Mam pytanie - jak sprawdzić temperaturę krzepnięcia płynu chłodniczego i co masz na myśli z koniecznością utrzymywania pełnego baku paliwa? Jak to wpływa na jego jakosć?
Płyn sprawdzić najlepiej refraktometrem ,optycznym przyrządem do pomiary temperatury krzepnięcia .Jeżeli chodzi o zbiornik przy zatankowaniu do pełna nie wydziela się lub minimalizuje się zjawisko skraplania wody wewnątrz zbiornika oraz zmniejsza się możliwość gęstnienia paliwa tak jak to ma miejsce przy małej ilości .