Reklama
  • uazik2011-11-27 21:37:22

    Witam, poradźcie please, którego Tyrana wybrać? Model z silnikiem 2.7 czy 3.0? Słyszałem o legendarnej żywotności Terrano 2.7 (125 KM) ale 3.0 jest mocniejszy (154 KM). Czy Nissan Terrano 3.0 to ten sam wybuchowy silnik, który montowano w Patrolach? Pomocy, proszę o Wasze opinie. Dzięki z góry!

  • henry 2011-11-27 23:13:13

    To są te same silniki ZD30 .Nie ma najlepszej opinii."

  • uazik 2011-11-30 09:23:21

    Dzięki Henry. Dziwne, że słychać o wybuchających Patrolach 3.0 a nie słychać, żeby wybuchały Tyrany - może jednak jest jakaś różnica, może w osprzęcie? Zwróćcie uwagę, ze w Patrolu silnik ma chyba 160 koników a w Terrano 154 - może to ma jakies znaczenie?

  • henry 2011-11-30 15:19:18

    Poczytaj;  Terrano Jeszcze lepsze osiągi gwarantuje 3.0-litrowy silnik ZD30 zastosowany w Terrano. Tak jak w silnikach stosowanych w Pickup’ach Nissana jednostka Terrano ma cztery cylindry, 16 zaworów, dwa wałki rozrządu w głowicy i wtrysk bezpośredni oraz dodatkowo dwa wałki wyrównoważające, które w istotnym stopniu redukują wibracje. Silnik uzyskuje moc 154 KM, a więc porównywalną z silnikiem o pojemności 2.5 litra, jednak jego moment obrotowy jest znacznie większy, bo osiąga wartość aż 343 Nm. Maksymalna prędkość Nissana Terrano z silnikiem ZD 30 wynosi 170 km/h. W obu jednostkach wykorzystano technikę M-Fire (Modulated Fire Technology), która pozwala na optymalizowanie czasu wtrysku, wytwarza większe zawirowanie ładunku w cylindrze (dla lepszego spalania paliwa) i działa z zastosowaniem układu recyrkulacji spalin (EGR) obniżającego temperaturę i koncentrację tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej (ma to bezpośredni wpływ na obniżenie emisji tlenków azotu). Terrano w Polsce oferowany jest z silnikami 2.7 Tdi (125 KM) oraz 3.0 Di (154 KM). Patrol GR Opisany wyżej 3.0-litrowy silnik ZD30 o podwyższonej do 158 KM mocy i wyższym momencie obrotowym (354 Nm) montowany jest także w flagowym terenowym aucie Nissana – Patrolu GR.

  • Reklama
  • jaga712 2013-03-05 10:10:17

    Witam. Od 6-ciu lat jeżdżę terrano 3.0 (w tym momencie 220kkm na liczniku) wymieniam olej i filtry i jak na razie wszystko ok. Z tym silnikiem auto ma fajną nadwyżkę mocy w porównaniu z patrolem (duża różnica mas).Dbać należy o turbo i wtryski (kolega wypalił tłok) Mój trochę już objechał (np. wyprawa do Maroka 10 kkm) i chyba najbardziej nie lubi kiepskiego paliwa (po Afryce załączyła się kontrolka silnika w czasie długiej jazdy na autostradzie 140 km/h w Hiszpanii - po zatrzymaniu i uzupełnieniu paliwa hiszpańskim dieslem już się to nie powtórzyło) 

  • zibi 2013-03-07 21:15:11

    Jeżeli planowane są dalekie wycieczki polecam jednak 2,7 legendarna trwałość i prosta konstrukcja silnika .Natomiast 3.0 jest o tyle fajny że dysponuje większą mocą co wiąże się z większą frajdą no i mniejsze spalanie jak 2,7Co do wybuchowości 3.0 D w terrano nigdy nie słyszałemPlus 3 ,0D w terrano jest jeszcze taki że niema koła dwu masowego tylko zwykłe.Natomiast minus taki że części do silnika tylko serwis i ostro drogo  

  • czarek 2013-03-21 17:56:34

    o te silniki trzeba dobrze dbać dobry olej systematyczna wymiana i ok kolega ma teki motor w y60 zrobiony na 190 KM  no i daje rade  pozdrawiam



Reklama
Reklama
Wróć do