Reklama
  • npatrol2012-07-06 20:49:50

    Witam kolegów! Zdecydowanie chcę kupić długiego Nissana Patrola Y61 - pozostała mi ostatnia drobnostka: wybór silnika. Sporo poczytałem na forach i dalej nie wiem co powinienem wybrać, sześciocylindrowy 2.8 czy czterocylindrowy 3.0? Jeden i drugi silnik ma swoje wady z tego co się naczytałem. Co Wy byście wybrali? Będę wdzięczny za fachową podpowiedź.

  • Arek1 2012-07-10 10:51:15

  • kzg 2012-07-10 11:55:20

    Witam. Każdy ma odwieczny problem 2.8 czy 3.0? Uważam że powinno się określić do czego ma służyć samochód.  Dalekie wyprawy, czy jazda turystyczna po europie. Jeżeli wyjazdy po europie turystycznie to zdecydowanie silnik 3.0 dobre przyśpieszenie i większa prędkość. Ale jeżeli wyprawy do Afryki czy Rosja i kraje tego typu to zdecydowanie 2.8. Silnik odporny na przeciążenia i na bardzo złej jakości paliwo. Sam widziałem jak 3.0 po zatankowaniu paliwa w maroku po przejechaniu 0.5 km wybuchł. Ja w samochodzie z 2.8 czułem tylko drobny spadek mocy. Dercyzja należy do Ciebie.  

  • npatrol 2012-07-10 20:14:37

    Auto ma być do jazdy na codzień - taka praca, że 4x4 się przydaje. Ale moim marzeniem są dalekie wyjazdy do Rosji, Mongolii, Gruzji, Iranu ... Ech rozmarzyłem się. Wiem, że 2.8 td w patrolu nie jest specjalnie mocny, i lubi się przegrzewać - ale pewnie gdy się dba o układ chłodzenia i kontroluje temperaturę to będzie dobrze. Z kolei silnik 3 litrowy uchodzi za awaryjny, mówią, że wybucha ale nie znajduję konkretów - co konkretnie siada i z jakiego powodu? Czy wystarczy go nie katować, zmieiać regularnie dobry olej i będzie git, czy i tak wcześniej czy później padnie???

  • Reklama
  • kzg 2012-07-12 08:28:13

    Witam ponownie. Co do przegrzewania się 2,8 to chyba mit. Mam wielu znajonych z Patrolami 2.8. Sam wiele lat jeździłem 2,8 dbając o silnik, nigdy nic się nie stało. Byłem w Afryce z samochodami 2.8 nic się nie wydarzyło, jeżdżąc po pustyni. Był w grupie jeden 3.0 i został. Sam teraz też jeżdżę Patrolem ale 4.2. Od wielu lat jeżdżę Patrolami i mam niewielnie odświadczenie, myślę że 2.8 to dobry silnik na "dalekie" wyjazdy, jak będziesz o niego dbał :-)  

  • henry 2012-07-12 11:42:43

    W silniku 2.8 podstawowa zasada to dobre wisko , sprawny termostat i czysta chłodnica  i praktycznie jazda bez problemu .Jak chłodnica stara zakamieniona , stare nie  blokujące  wisko to jak ma się nie grzać od tego trzeba zacząć .

  • Gosg 2012-07-18 10:07:08

    Ja również wybrałabym 2.8. Pewnie, że i jeden i drugi silnik ma swoje wady, ale 2,8 ma ich nieco mniej. Opieram się głównie na obserwacjach aut naszych klientów i ich większych lub mniejszych problemów z silnikami. 



Reklama
Reklama
Wróć do