Reklama
  • kamil2012-07-21 07:01:26

    Witam!Co sądzicie o krótkim Mitsubishi Pajero II z silnikikem 3.5 V6 benzyna? Daje radę? Bardzo mi się podoba! Jak ten silnik chodzi na gazie? Nie sprawia kłopotów?

  • jawaldek 2012-07-21 07:22:58

       Witam!Co sądzicie o krótkim Mitsubishi Pajero II z silnikikem 3.5 V6 benzyna? Daje radę? Bardzo mi się podoba! Jak ten silnik chodzi na gazie? Nie sprawia kłopotów?Mitsubishi II 3,5 V6 w terenie daje sobie super radę bo: krótki lepiej przechodzi przez wzniesienia, lepiej manewruje się, ma duży moment obrotowy i więcej koników niż diesel. Tam gdzie my musieliśmy się rozpędzać kolega w 3,5 V6 z "palcem w nosie" podjeżdżał. Co do zagazowania to wszystko zależy od samego ustrojstwa gazowego tyle że traci się miejsce w przestrzeni bagażnika a wtedy na wyjazdy, długie wyjazdy robi się cienko i to co zaoszczędzisz na cenie paliwa (gazu) przy ewentualnym bagażniku dachowym z bagażami nadrobisz spalaniem.

  • RowJab 2012-07-24 10:37:19

    Posiadam takie auto w długiej wersji od 2005 r. , rok prod. 1997.W momencie kupna, krowa miała na liczniku ok. 80 000 km, od razu dostała instalację gazową. Do dzisiaj na gazie przejechałem ok. 210 000 km. Moja krowa jest autem używanym codziennie i do wszystkiego: jeżdżę po mieście, w bardzo długie trasy, na wczasy, ciągam przyczepy i szlajam się po górach, lasach i poligonach. Użytkowanie w mieście - spalanie ok. 17 l/100 km (gaz) i 14 l/100 km (benzyna) przy mało oszczędnej jeździe. Da się to ograniczyć do 15 i 12,5 l. Przy wyższych temperaturach zewnętrznych zdarza się, że przy niskich prędkościach poczujesz wewnątrz pojazdu ciepło układu wydechowego. Wtedy zdejmuję osłonę podwozia, wiatr robi swoje i mam spokój. Użytkowanie w trasie - spalanie ok. 16 l/100 km (gaz) i 13 l/100 km (benzyna) przy mało oszczędnej jeździe, tj. średnio 140 km/h. Przy prędkościach poniżej 120 km/h spalanie bardzo znacznie spada (aerodynamika to jednak niezły wynalazek!). Jak na terenówkę bardzo stabilna jazda, mało dokuczliwe przechylanie na zakrętach. Szerokie opony i wysoka pozycja sprawiają, że na koleinach potrafi nieprzyjemnie rzucać. Tarcze hamulcowe (oryginalne) szybko ulegają, wykrzywiają się. Pewnie gra tu rolę ciężar pojazdu i zastanawiam się nad zastosowaniem tarcz innego producenta. ABS - japoński, jakością znacznie odbiega od systemów wówczas już monotwanych przez mercedesa w G-klasie i innych niemieckich producentów. Ale daje radę. Przyśpieszenie i prędkośc maksymalna wystarczające do komfortowej podróży. Mocy masz od diabła, a Vmax >190 km/h nie wymaga komentarza, no, może warto wspomnieć o spalaniu ;)Teren - bez zarzutu! Na BfGoodrich TA 265/75/R16 krowa wlezie wszędzie i wylezie zewsząd. Sprawny, bezawaryjny napęd. Redukcja pierwsza klasa. W razie potrzeby, blokada 100% wyciągnie samochód z piachu, błota, rowu. Silnik daje niesamowitą moc już przy niskich obrotach. Żadnego rozpędzania się - dzięki temu możesz bardzo ostrożnie i precyzyjne jechać przez teren, nie potrzebujesz nadmiernych prędkości i gwałtownych ruchów. Uwagi ogólne - Klima dwustrefowa, dlatego awaryjna. Odłączyłem tylny obieg, od tego czasu nie ma już problemów. Prowadnice szyb niezbyt stabilne i trzeba je wymieniać. Należy regularnie smarować łożysko krzyżowe wału Kardana, by uniknąć kosztownej wymiany i wcześniejszych uszkodzeń w aucie, które powstają wskutek wibracji. Awaryjne drzwi bagażnika - zbyt ciężkie, jak na otwierane w bok. Będziesz wymieniał zawiasy po jakimś czasie. Zatem w teren polecam wersję krótszą. Auto na codzień będzie stabilniejsze, bardziej komfortowe i oczywiście przestronne w wersji 5-drzwiowej. W terenie ta radzi sobie wystarczająco dobrze. Gaz absolutnie nieszkodliwy, ten silnik nie wymaga wysokich obrotów i daje Ci niesamowitą siłę już przy 1400 rpm.

  • nosek86 2012-07-25 12:31:23

    Marzy mi się Pajero II 3,5V6 w wersji 7 osób.Planuję zakup pierwszej terenówki - jako drugie auto w domu na dojazdy do pracy ( całe 10km ) i weekendowe zabawy ( pewnie z braku czasu całe 3 razy w roku + wakacyjny wypad - odległe marzenia Ukraina... ehh )Plany zacząłem od Samuraja... za drogo jak to co oferują i zbyt..hmm spartańsko :) typowo do lasu.przejrzałem Hyunadi Gallopery - ceny spoko, części też bardzo fajny poziom cenowy, bardziej boję się korozji. a z Hyundaia już blisko do Pajero... a jak Pajero to II - zakres cenowy ok 12-14tyś zł więc coś da się znaleźć.Koniecznie benzyna i LPG. Widzę ,że 3,5V6 zbiera dobre opinie - obecnie katuję 6 rok Opla omegę V6 i spalanie na poziomie 15-20 l/100 ani usterkowość mnie już chyba nie zaskoczy :)Co wy na to żeby iść na całość i szukać od razu na początek PII? czego się wystrzegać jakich wad szukać itp. Mechaniki się nie boję serwisować będę raczej sam. ( byle nie było trzeba wymieniać silnika, skrzyni i mostów bo to raczej drogie sprawy )Bardziej zależy mi na gabarycie - komforcie ( 3d odpada w przedbiegach ) i na bezawaryjnej spokojnej jeździe. Patrząc po ( skromnej ilości ) opiniach raczej większych problemów mieć nie będę jeśli nie kupię zarżniętego wraka...Pomóżcie wybrać coś jak najlepszego :)Jak wygląda sprawa z rozrządem w tym 3.5V6? sam pasek, pompa wody za ok 300-400zł, ale napinacz widziałem za 500zł a to już nie mało...

  • Reklama
  • RowJab 2012-07-25 13:36:20

    Witaj!Widzę, że chowani na Oplach sobie poradzą już (prawie) ze wszystkim :)Wymiana rozrządu z kółkami, napinaczem i pompą wody będzie kosztować ok. 1100, jeśli zrobisz to sam. Trochę trudny dostęp do tego wszystkiego, trzeba mieć warunki, dlatego też zleciłem robotę w warsztacie. Koszt pracy: 450 zł.Jeżeli znasz język niemiecki, polecam książkę warsztatową: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/saarland/autoteile-reifen/ersatz_reparaturteile/u515869 Wspaniała rzecz, pomaga w wielu problemach, służy prostymi sztuczkami. Możesz zrobić gdzieś jazdę próbną w wersji 3litrowej, podobno całkowicie wystarczy. Nie powiem Ci, czy to prawda, bo nie miałem dotąd możliwości przejechania się tym o pół litra mniejszym silnikiem. Czy szukasz auta ze skrzynią manualną, czy automatyczną? Moja krowa ma manualną skrzynię - można tym delikatniej manewrować i zachować całkowitą kontrolę nad pojazdem. Automat jednak niejako żyje własnym życiem.Jednak trudno Ci tu wskazać fajną ofertę, bo wszystko, co widzę, ma przebieg >200 000 km, a ja takich aut nie kupuję. To dlatego, że nie lubię zmieniać samochodu częściej niż raz na 10 lat. Jednak zakres cenowy powinieneś chyba nieco rozszerzyć w górę ;)

  • nosek86 2012-07-25 14:02:19

    no zakres cenowy trzyma niestety.... kieszeń osiąga dno raczej szybko.200kkm to jeszcze bez tragedi gorzej jak na liczniku 250kkm a rzeczywiście 450...oj o tym co z omegą przeszedłem to książkę by można było pisać... znam ją do śrubki - chyba nie było takiej której bym nie ruszał... komplet rozrządu cenowo wychodził podobnie.Szukam tylko manuala - jakoś do automatów nie mam przekonania tym bardziej w terenie...woje kupić taniej i coś porobić niż dać 20 a i tak 10 włożyć... Znalazłem coś takiegohttp://allegro.pl/mitsubishi-pajero-3-5-v6-gaz-7-osob-i2507707451.htmlnie mogę się dodzwonić, pisałem e-mail zobaczymy. Dokładnie takie cudo by mnie urządzało.Jak nie znajdę w zakresie cenowym to będę szukał Gallopera 3.0V6 w takiej samej konfiguracji.ps. nie chcesz sprzedać swojego? :)

  • RowJab 2012-07-25 14:22:50

    Nie wygląda to źle! Opony do zabawy się nie nadają, auto ma jednak swój ciężar, a poza tym wszystko z nim w porządku! Postaraj się weryfikować przebieg! Jeżeli auto będzie z Niemiec/Szwajcarii/Austrii i będzie posiadało książkę serwisową, to pomogę Ci zweryfikować wpisy. Warto takową książkę obejrzeć, choćbz ze względu na kontrolę regularności wymiany oleju i rozrządu.Myślę, że z taką elastycznością dot. przebiego powinieneś coś znaleźć w swoim przedziale cenowym. Mam jedną propozycję z bardzo uczciwym przebiegiem (tj. niewielki i najpewniej nie został zmieniony!)http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=217911515&cd=634788197180000000Niestety, trochę poza budżetem, a jeszcze trzeba gaz założyć. Z drugiej strony, nie będziesz miał tu nic wielkiego do roboty przez kolejne 10 lat...

  • RowJab 2012-07-25 14:24:26

    PS. Nie, mam go dopiero od 2005 r. Do 2015 jeszcze kawał czasu ;)

  • Reklama
  • nosek86 2012-07-25 14:28:00

    ładny ładny ale cóż... budżet :( z gazem wyjdzie 20..jakby co będę uderzał do ciebie w temacie przebiegu.

  • kamil 2012-07-25 14:35:13

    RowJab - dzięki za profesjonaną opinię ;-) Widzę że pomysł na auto mam dobry, pozostaję przy 3d - - samochód ma być tylko do rozrywki. Napisz jeszcze jak można jak z korozją? Gdzie są słabe punkty ramy i budy, co sprawdzać przy zakupie? 

  • RowJab 2012-07-25 14:46:57

    Kamil,Korozja terenówkowo-typowa: wszędzie tam, gdzie masz zawirowania słonej wody z asfaltu. A więc tylna klapa (góra, za kołem zapasowym oraz kant dolny w razie zużytych zawiasów - wtedy się ociera przy zamykaniu), tylny zderzak, jeżeli auto posiada aluminiowe progi, to pas blachy pod drzwiami. Rama nie robi problemów, a nawet jeśli trochę rdzewieje, to jest to rama czołgowa, prędzej sam przegnijesz, niż rama ;)

  • RowJab 2012-07-25 17:09:45

    A tak przy okazji... może ktoś z Was pomoże mi znaleźć zawiasy klapy tylnej do mojego samochodu?Szlag mnie trafia, wszędzie je widzę do nowszych i starszych modeli, do V20 pudło!Z góry dziękuję!

  • Reklama
  • nosek86 2012-07-26 07:49:20

    hmm no niestety w "mojej" hurtowni też tego nie ma... dorabiać?Co jeszcze ciężko dostać z części zamiennych?ok Panowie poniżej 3 linki, 3 typy, 3 różne warianty, poradźcie co by było najlepsze ( nic lepszego aktualnie nie znalazłem w moim zakresie cenowym, i takiej konfiguracji) :nr. 1 Galloper 3,0 z gazemhttp://otomoto.pl/hyundai-galloper-3-0-v6-gaz-klima-4x4-long-C24837689.htmlterenu raczej nie widział.nr. 2 Galloper 3,0 bez gazu ale taniej - kusi widmo nowego gazu i spokoju na kilka lathttp://allegro.pl/hyundai-galloper-3-0-v6-7-osobowy-i2502217336.htmlopcja nr. 3 to pajero II 3,5v6 - http://allegro.pl/mitsubishi-pajero-3-5-v6-gaz-7-osob-i2507707451.htmlwg. rozmowy kupił od kumpla ponad dwa lata temu i nic z nim nie robił poza olejem, mało jeździł i problemów żadnych nie było. Wybieram się w weekend na oględziny. liczę na to że wyrwę za 10.5 może i za 10... 1?2?czy może jednak 3?

  • nosek86 2012-07-26 08:00:39

    1:http://otomoto.pl/hyundai-galloper-3-0-v6-gaz-klima-4x4-long-C24837689.html

  • RowJab 2012-07-26 13:16:20

    W mojej opinii Gallopper to zwyczajna kopia na licencji. Licencja określa szereg parametrów, które należy przy produkcji uwzględnić, a cała reszta ulega redukcji kosztów. Stąd też Kia może i mieć silnik Mazdy, a rdzewieć będzie. Że samochód to niemały wydatek, w mojej opinii warto zainwestować w coś porządnego. Porównaj jakość samochodu japońskiego z jakością pojazdu z Niemiec. W porównaniu - dno. A Hyundaia do Japończyka porównywać to ja chyba nie chcę...

  • jawaldek 2012-07-26 16:10:26

    Marzy mi się Pajero II 3,5V6 w wersji 7 osób.Planuję zakup pierwszej terenówki - jako drugie auto w domu na dojazdy do pracy ( całe 10km ) i weekendowe zabawy ( pewnie z braku czasu całe 3 razy w roku + wakacyjny wypad - odległe marzenia Ukraina... ehh )Plany zacząłem od Samuraja... za drogo jak to co oferują i zbyt..hmm spartańsko :) typowo do lasu.przejrzałem Hyunadi Gallopery - ceny spoko, części też bardzo fajny poziom cenowy, bardziej boję się korozji. a z Hyundaia już blisko do Pajero... a jak Pajero to II - zakres cenowy ok 12-14tyś zł więc coś da się znaleźć.Koniecznie benzyna i LPG. Widzę ,że 3,5V6 zbiera dobre opinie - obecnie katuję 6 rok Opla omegę V6 i spalanie na poziomie 15-20 l/100 ani usterkowość mnie już chyba nie zaskoczy :)Co wy na to żeby iść na całość i szukać od razu na początek PII? czego się wystrzegać jakich wad szukać itp. Mechaniki się nie boję serwisować będę raczej sam. ( byle nie było trzeba wymieniać silnika, skrzyni i mostów bo to raczej drogie sprawy )Bardziej zależy mi na gabarycie - komforcie ( 3d odpada w przedbiegach ) i na bezawaryjnej spokojnej jeździe. Patrząc po ( skromnej ilości ) opiniach raczej większych problemów mieć nie będę jeśli nie kupię zarżniętego wraka...Pomóżcie wybrać coś jak najlepszego :)Jak wygląda sprawa z rozrządem w tym 3.5V6? sam pasek, pompa wody za ok 300-400zł, ale napinacz widziałem za 500zł a to już nie mało...Witaj. Czemu koniecznie benzyna ??? Tunel Karawanka blisko 8km długości->> coś sie stało wszystkie samochody stoją w tunelu->> przed nami jakiś benzyniak zaczyna się dławić dopiero jak uruchomili wentylację zaczął normalnie pracować-->> daje do myślenia ??Galoper->> któryś rocznik fabryczna wada układu kierowniczego szczególnie jak samochód w terenie jeździ->> kolega "doświadczył" tej przyjemności na szczęście na duuużym parkingu ->> szybko Galopera sprzedał.Na co zwracać uwagę przy zakupie: Rama-->> szczególnie tylne lewe koło-->> tam zaczyna najczęściej brać ruda->> czemu tam ???? jakiś błąd technologiczny ???Wiadomo silnik i napędy,blokada (jeśli jest) Nie wierz sprzedającym bo piszą jako laicy np co to znaczy terenowa skrzynia biegów ???? -->> tak napisał jakiś sprzedający.Blachę zrobisz za niewielkie pieniądze kupując choćby anglika na części.A najlepiej to wziąć ze sobą, nawet za jakąś odpłatnością, kto jeździ takim samochodem i zna mankamenty i bolączki.Long jest bardzo sympatycznym samochodem do przeróbek i modyfikacji -->> zobacz na moim blogu.Skrzynia->> automat jeśli jest prawidłowo serwisowany i eksploatowany to praktycznie niezniszczalna. Manualna ->> koszt koła dwu masowego i sprzęgła jest dość duży a w terenie wiadomo czasami adrenalina nie panuje nad emocjami. Są plusy i minusy obu->> ja jestem zadowolony z mojego automatu który bardzo sympatycznie sprawuje sie w terenie --> no nie na czasówki oczywiście i nie na bujanie przy wklejce.

  • nosek86 2012-07-26 17:08:15

    benzyna ze względów ekonomicznych - wolę 20 l/100 po 3zł niż 15 l/100 po 6zł. po za tym firmówkę mam benzynę i wiesz sprawa FV... nie wspominając że jak dla mnie V6 to podstawa...strasznie łamię się nad tym Pajero...Szukam chętnego znawcy tematu który mógłby zerknąć i "fachowym okiem" powiedzieć żeby nie brać tego... :)

  • Reklama
  • RowJab 2012-07-26 17:09:02

    Witaj. Czemu koniecznie benzyna ??? Tunel Karawanka blisko 8km długości->> coś sie stało wszystkie samochody stoją w tunelu->> przed nami jakiś benzyniak zaczyna się dławić dopiero jak uruchomili wentylację zaczął normalnie pracować-->> daje do myślenia ??Nie daje do myślenia. Cały żywot benzyniaka obserwowałem i nigdy nie było takich problemów. Że widziałeś gdzieś w tunelu wybrakowany egzemplarz, o którym nic nie wiesz, nie znaczy, że benzynowe silniki generalnie robią jakieś kawały. W mojej opinii, Diesel się nie sprawdza w terenie. Mała moc skłania do rozpędzania się, co skutkuje uszkodzeniami pojazdu. Jak sam piszesz, adrenalina góruje nad rozsądkiem i bardzo łatwo jest uszkodzić, a nawet wywrócić pojazd, bo się rozpędziło do podjazdu. Pojazd jest cholernie ciężki, taka masa jest nie do ruszenia silnikiem słabszym, niż 180 KM.

  • nosek86 2012-07-26 17:28:13

    ps.przy silniku 3,5V6 jest już sprzęgło dwu-masowe? w 96roczniku? eee chyba nie

  • RowJab 2012-07-26 17:33:08

    ps.przy silniku 3,5V6 jest już sprzęgło dwu-masowe? w 96roczniku? eee chyba nie Nie :)A do 20 litrów i z gazem trudno dobić! Bardzo trudno!

  • RowJab 2012-07-26 17:35:28

    Gdzie ten Pajero stoi? Szukasz kogoś, kto z Tobą pojedzie go obejrzeć?

  • nosek86 2012-07-26 17:47:58

    Jabłonka - koło nowego targu. Ja mam 100km do niego.

  • RowJab 2012-07-26 18:14:33

    ja mam 600 km... :(

  • jawaldek 2012-07-26 19:04:54

    Jabłonka - koło nowego targu. Ja mam 100km do niego.ja mam 20km podaj jakieś namiary ew zdjęcie ->> może go widziałem

  • Reklama
  • nosek86 2012-07-27 10:00:08

    http://allegro.pl/mitsubishi-pajero-3-5-v6-gaz-7-osob-i2507707451.htmla może to ty sprzedajesz hehe :)

  • nosek86 2012-07-31 08:37:48

    nowy link - gość próbuje nadal http://allegro.pl/mitsubishi-pajero-3-5-v6-gaz-7-osob-i2529004404.htmlPOWODZENIA życzębyłem, zobaczyłem, uciekłem.... na pierwszy rzut oka - rama ok, podłoga prawie bez korozji lekko zaniedbany całokształt.Po dogłębniejszych oględzinach:-mosty ciekną na wałach i półosiach-hamulce niby są ale jak depniesz to wyrywa auto do rowu, ręcznego brak a tylne klocki trzymają cały czas ( twierdził że jest mułowaty bo to taka masa... a po 2km na czarnym dymiło się z tylnych klocków - oczywiście to ja je przypaliłem ) 0-100km/h jakieś 20sek...-zbieżność do du**-opony 2mm bieżnika-reduktory - niby działa 4x4 ale z przycisku nie spina tylnego mostu ( kontrolka miga )-regulacja twardości zawieszenia nie działa ( twierdzi że kontrolki ma popalone )-tłumiki raczej do wymiany - ew. do połatania-klima nie chłodzi ( nie wie czemu może nie nabita... )-termometr zew. pokazuje głupoty korozja przy przednim podszybiu i na dachu... ale bez tragediiSilnik - idzie równo, trochę za niskie obroty. Po przełączeniu na LPG od razu CHECK - podobno wielu mechaników próbowało i tak musi być... masakra...Wycieków nie widać bo osłony. Olej czarny więc może nie dolewa...Gość przyznaje ,że nic nie było robione ( rozrząd nie ma pojęcia kiedy ) sam wymienił tylko tarcze sprzęgła bo ją spalił...Wygodny, masakrycznie wielki, bardzo słaba zwrotność ale wrażenie odnośnie konstrukcji bardzo pozytywne. Egzemplarz tragedia... na moje oko aby tym wyjechać na drogę trzeba włożyć ok 6000zł... na początek potem zaczną się ujawniać niespodzianki...Jest to moja prywatna opinia jako kompletnego laika który pierwszy raz siedział w samochodzie terenowym. Proszę się nią nie sugerować gdyż prawdopodobnie jest oczywiście całkowicie sprzeczna z rzeczywistością. i bynajmniej nie mam zamiaru zniechęcać nikogo do zakupu tegoż egzemplarza.ps. szukam dalej

  • nosek86 2012-08-01 13:51:49

    a co powiecie a Pajero I ? jest to coś warte? już znalazłem że nie ma blokady tylnego mostu. Czego jeszcze? jest w ogóle sens patrzeć na lata "80?http://kruszywa-sprzet.otomoto.pl/mitsubishi-pajero-3-0-v6-lpg-C25365729.html

  • jawaldek 2012-08-01 15:21:27

    http://allegro.pl/mitsubishi-pajero-3-5-v6-gaz-7-osob-i2507707451.htmla może to ty sprzedajesz hehe :)Nasz Misiek jak członek rodziny :))-->>> nie na sprzedaż.  



Reklama
Reklama
Wróć do