Witam.Pytanie do znawców tematu. W chwili obecnej mam patrola gr 60 krótkiego z liftem budy +2" i liftem zawieszenia +2". Chciałbym jeszcze bardziej go podnieść. Pytanie brzmi czy będę musiał przy takim lifcie oprócz drop boxa dokupić cala resztę "gratów", czyli regulowane panhardy etc. Moze ktoś mi konkretnie odpowie?Pozdrawiam
Robert, przy lifcie 4" na pewno mosty wyjadą Ci na boki - geometrii nie oszukasz ;-)Masz dwa wyjścia: albo przedłużysz drążki panharda (z regulacją lub bez) ale to chyba gorsze rozwiązanie. Drążek pracuje wtedy pod innym kątem niż fabryka przewidziała.Drugie wyjście to obniżenie mocowania panharda przy ramie - to rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze - moim skromnym zdaniem. Ja mam w hdj80 lift 4" i mam regulowane panhardy ale gdybym to robił teraz to zdecydowałbym się na obniżenie mocowań.Jedna i druga przeróbka to poważna ingerencja w zawieszenie i trzeba to zrobić porządnie!
Witam.Ok. Tylko czy wiadomo o ile obniżyć zawieszenie panhardow? Z tym nie ma problemu. Mam bardzo dobrego spawacza. Zrobi mi to. Bajer polega na tym, ze ja mieszkam w Anglii a Patrol stoi jeszcze w PL. Chce go zabrac tu, ale zobacz, ze tu nic nie kupisz. Chce wszystko co potrzebne kupić w PL i zabrać, zrobić patrola w UK. Mam na cala operacje max. 4 dni. Stad zagwozdka. W PL będę od poniedzialku do max. piatku.... Pozdrawiam
tak z geometrii to o tyle co liftujesz w górę trzeba chyba opuścić panharda?A do tego dochodzą pewnie problemy z drążkami stabilizacyjnymi, przewodami hamulcowymi, wałami napędowymi - warto się pchać w tak duży lift? Wg mnie 2 cale jest optymalnie, chyba, że budujesz zmotę tylko w teren.
"Do zwykłej turystyki najlepszy jest lift 2" i koła 33", co więcej od Złego jest ;-)"Popieram przedmówcę :)Zwłaszcza w przypadku krótkiego patrola większy lift to przerost formy nad treścią. Nie warto - bo stracisz całą przyjemność z jazdy.
Witam.Chyba nie jest do konca jak myslimy.... Otoz lift 2" to nic innego jak brak zmiany geometrii pojazdu a jedynie twardsze sprzezyny i wzmocnione amortyzatory.Jak do tego doszedlem? Zamowilem amortyzatory ironman +4" i co mnie zaskoczylo? Skok amortyzatora to okolo 5 cm wiecej niz seria. Dzwonie do typa ktory mi to sprzedal a gosc twierdzi ze amortyzatory +2" maja ten sam skok co seria a dopiero +4" daja ciut wiekszy skok. Nie zdazylem sie uporac z reszta zabawek, ale... Podlozylem przy okazji podkladki pod sprezyny. Wysokosc podkladek okolo 4 cm. Nie czuje aby cos bylo nie tak. Waly nie lomocza, samochod nie ucieka... Docelowo zostaje przy pomysle liftu +4" bo i tak zabawki zakupione.Co do funkcjonalnosci pojazdu... Srednio sie tym przejmuje bo na co dzien nim nie jezdze. Samochod sluzy tyko i wylacznie do wypadow w teren.Pozdrawiam
Z mojego skromnego doświadczenia wynika że IRONMAN ma w ofercie lift 2calowy inne wysokości to kwestia tylko i wyłącznie mieszania sprężynami dostosowanymi pod różne obciążenia .Nawet przy lifcie 2 calowym zachodzi zmiana geometrii podwozia Zacznę od tego że zmienia się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy a to podstawa w spokojnym i pewnym prowadzeniu auta .Nie każdy jednak wyłapuje to po wykonanej przebudowie .Skok amortyzatora to kwestje indywidualne w każdym aucie.Jak otworzysz katalog IRONMENA zobaczysz że jeden amortyzator przewidziany jest przez ironmena do wielu aut. Dzieje się tak dlatego aby zminimalizować koszty prawdopodobnie .To jest dobry produkt (nigdy nie miałem żadnej reklamacji) ale jeżeli ktoś ma większe oczekiwania należy pomyślec o czymś innym.Tylny wał napędowy odzywa się już przy lifcie 2 cale w krótkiej wersji.W 100 przypadkach na 100 zawsze opuszczałem skrzynię biegów.
napewno zgodzę się z zybim jak do 2cali nie opuścisz skrzyni o 1cm to napewno niebędzie normalnie jeżdził a do 4 cali napewno przód musi mieć mimośrody na wachaczach co zaś stosuje się przy 2 calach pozdrawiam
WitamMiałem krótkiego Y60 z liftem na zawieszeniu 2 cale (OME) plus 2 cale na poduszkach między budą a ramą, nic więcej nie robiłem i było o.k.Kółka 35 cali i zmienione przełożenia w mostach - jedyne co musiałem zrobić to wyciąć trochę miejsca pod wajhę od reduktora bo inaczej nijak się nie dało go zapiąć.Auto 4 lata upalane i jedyne co padało (i to nagminnie) to uszczelniacze kuli.Przy większym lifcie trzeba będzie przedłużyć lub usunąć łączniki stabilizatorów - ja je wywaliłem, i w terenie było o.k. (wykrzyż itp. o.k.) ale na rondzie się kiedyś mocno ździwiłem.Przy większym lifcie będzie również wyżej środek ciężkości co również miłe na zakrętach nie jest.Pozdr
Witam.Po dłuższej przerwie. Niestety moje plany wzięły w łeb na jakiś czas, ale odświeżam temat. Auto mam już w UK. Niestety po prawie 2 latach nie użytkowania zmiana zawieszenia musi poczekać. Auto niestety zaczęło nieco korodować (nadwozie). Ciekną kule. Jutro kończę wymianę uszczelniaczy. Silnik kopci na zimnym i dmucha białym dymem. Świece wymieniłem... Mała poprawa. Skręciłem troszkę na pompie i wsadziłem nowe turbo. Znów poprawa ale jednak pierwsze 2-3 minuty pracuje nie równo i biały dymek. Potem ok. Obstawiam wtryskiwacze. To jedyna rzecz ktorej nie wymieniałem w silniku. Głowica, pompa po regeneracji. Więc na razie ogarniam aby przejść MOT i auto zarejestrowac w UK. Aaaa do tego doszły hamulce. Zestawy naprawcze ściągałem z PL (4 krotnie tańsze niż tu). Generalnie zabawa w "patrolowanie" w UK jest dość trudna i bardzo kosztowna.Wracając do tematu. Ironman posiada w ofercie lift +4 cale. Amortyzatory foam cell + sprężyny.Plusem dla mnie jest w tej chwili fakt, że pracuję w firmie w której mogę wyciąć wszystko na laserze i ewentualnie wygiąć na prasie krawędziowej. Czy ktoś ma może jakiś rysunek techniczny drop boxa do patrola ?? Pozdrawiam
Witam.Pytanie do znawców tematu. W chwili obecnej mam patrola gr 60 krótkiego z liftem budy +2" i liftem zawieszenia +2". Chciałbym jeszcze bardziej go podnieść. Pytanie brzmi czy będę musiał przy takim lifcie oprócz drop boxa dokupić cala resztę "gratów", czyli regulowane panhardy etc. Moze ktoś mi konkretnie odpowie?Pozdrawiam
Robert, przy lifcie 4" na pewno mosty wyjadą Ci na boki - geometrii nie oszukasz ;-)Masz dwa wyjścia: albo przedłużysz drążki panharda (z regulacją lub bez) ale to chyba gorsze rozwiązanie. Drążek pracuje wtedy pod innym kątem niż fabryka przewidziała.Drugie wyjście to obniżenie mocowania panharda przy ramie - to rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze - moim skromnym zdaniem. Ja mam w hdj80 lift 4" i mam regulowane panhardy ale gdybym to robił teraz to zdecydowałbym się na obniżenie mocowań.Jedna i druga przeróbka to poważna ingerencja w zawieszenie i trzeba to zrobić porządnie!
Witam.Ok. Tylko czy wiadomo o ile obniżyć zawieszenie panhardow? Z tym nie ma problemu. Mam bardzo dobrego spawacza. Zrobi mi to. Bajer polega na tym, ze ja mieszkam w Anglii a Patrol stoi jeszcze w PL. Chce go zabrac tu, ale zobacz, ze tu nic nie kupisz. Chce wszystko co potrzebne kupić w PL i zabrać, zrobić patrola w UK. Mam na cala operacje max. 4 dni. Stad zagwozdka. W PL będę od poniedzialku do max. piatku.... Pozdrawiam
Jeżeli mogę coś wtrącić . Sprawdż czy będziesz mógł w GB poruszać się legalnie po drogach publicznych tak przerobionym autem .
tak z geometrii to o tyle co liftujesz w górę trzeba chyba opuścić panharda?A do tego dochodzą pewnie problemy z drążkami stabilizacyjnymi, przewodami hamulcowymi, wałami napędowymi - warto się pchać w tak duży lift? Wg mnie 2 cale jest optymalnie, chyba, że budujesz zmotę tylko w teren.
Do zwykłej turystyki najlepszy jest lift 2" i koła 33", co więcej od Złego jest ;-)
"Do zwykłej turystyki najlepszy jest lift 2" i koła 33", co więcej od Złego jest ;-)"Popieram przedmówcę :)Zwłaszcza w przypadku krótkiego patrola większy lift to przerost formy nad treścią. Nie warto - bo stracisz całą przyjemność z jazdy.
Witam.Chyba nie jest do konca jak myslimy.... Otoz lift 2" to nic innego jak brak zmiany geometrii pojazdu a jedynie twardsze sprzezyny i wzmocnione amortyzatory.Jak do tego doszedlem? Zamowilem amortyzatory ironman +4" i co mnie zaskoczylo? Skok amortyzatora to okolo 5 cm wiecej niz seria. Dzwonie do typa ktory mi to sprzedal a gosc twierdzi ze amortyzatory +2" maja ten sam skok co seria a dopiero +4" daja ciut wiekszy skok. Nie zdazylem sie uporac z reszta zabawek, ale... Podlozylem przy okazji podkladki pod sprezyny. Wysokosc podkladek okolo 4 cm. Nie czuje aby cos bylo nie tak. Waly nie lomocza, samochod nie ucieka... Docelowo zostaje przy pomysle liftu +4" bo i tak zabawki zakupione.Co do funkcjonalnosci pojazdu... Srednio sie tym przejmuje bo na co dzien nim nie jezdze. Samochod sluzy tyko i wylacznie do wypadow w teren.Pozdrawiam
Z mojego skromnego doświadczenia wynika że IRONMAN ma w ofercie lift 2calowy inne wysokości to kwestia tylko i wyłącznie mieszania sprężynami dostosowanymi pod różne obciążenia .Nawet przy lifcie 2 calowym zachodzi zmiana geometrii podwozia Zacznę od tego że zmienia się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy a to podstawa w spokojnym i pewnym prowadzeniu auta .Nie każdy jednak wyłapuje to po wykonanej przebudowie .Skok amortyzatora to kwestje indywidualne w każdym aucie.Jak otworzysz katalog IRONMENA zobaczysz że jeden amortyzator przewidziany jest przez ironmena do wielu aut. Dzieje się tak dlatego aby zminimalizować koszty prawdopodobnie .To jest dobry produkt (nigdy nie miałem żadnej reklamacji) ale jeżeli ktoś ma większe oczekiwania należy pomyślec o czymś innym.Tylny wał napędowy odzywa się już przy lifcie 2 cale w krótkiej wersji.W 100 przypadkach na 100 zawsze opuszczałem skrzynię biegów.
napewno zgodzę się z zybim jak do 2cali nie opuścisz skrzyni o 1cm to napewno niebędzie normalnie jeżdził a do 4 cali napewno przód musi mieć mimośrody na wachaczach co zaś stosuje się przy 2 calach pozdrawiam
Witam.Liftuje Patrola krótkiego y61 na Ironmanie 4".Mam pytanie: o ile należy obniżyć skrzynie (oczywiście prócz obniżenia na dropboxach).Pozdrawiam
WitamMiałem krótkiego Y60 z liftem na zawieszeniu 2 cale (OME) plus 2 cale na poduszkach między budą a ramą, nic więcej nie robiłem i było o.k.Kółka 35 cali i zmienione przełożenia w mostach - jedyne co musiałem zrobić to wyciąć trochę miejsca pod wajhę od reduktora bo inaczej nijak się nie dało go zapiąć.Auto 4 lata upalane i jedyne co padało (i to nagminnie) to uszczelniacze kuli.Przy większym lifcie trzeba będzie przedłużyć lub usunąć łączniki stabilizatorów - ja je wywaliłem, i w terenie było o.k. (wykrzyż itp. o.k.) ale na rondzie się kiedyś mocno ździwiłem.Przy większym lifcie będzie również wyżej środek ciężkości co również miłe na zakrętach nie jest.Pozdr
Witam.Po dłuższej przerwie. Niestety moje plany wzięły w łeb na jakiś czas, ale odświeżam temat. Auto mam już w UK. Niestety po prawie 2 latach nie użytkowania zmiana zawieszenia musi poczekać. Auto niestety zaczęło nieco korodować (nadwozie). Ciekną kule. Jutro kończę wymianę uszczelniaczy. Silnik kopci na zimnym i dmucha białym dymem. Świece wymieniłem... Mała poprawa. Skręciłem troszkę na pompie i wsadziłem nowe turbo. Znów poprawa ale jednak pierwsze 2-3 minuty pracuje nie równo i biały dymek. Potem ok. Obstawiam wtryskiwacze. To jedyna rzecz ktorej nie wymieniałem w silniku. Głowica, pompa po regeneracji. Więc na razie ogarniam aby przejść MOT i auto zarejestrowac w UK. Aaaa do tego doszły hamulce. Zestawy naprawcze ściągałem z PL (4 krotnie tańsze niż tu). Generalnie zabawa w "patrolowanie" w UK jest dość trudna i bardzo kosztowna.Wracając do tematu. Ironman posiada w ofercie lift +4 cale. Amortyzatory foam cell + sprężyny.Plusem dla mnie jest w tej chwili fakt, że pracuję w firmie w której mogę wyciąć wszystko na laserze i ewentualnie wygiąć na prasie krawędziowej. Czy ktoś ma może jakiś rysunek techniczny drop boxa do patrola ?? Pozdrawiam