Reklama
  • proof2013-01-26 13:47:32

    Na  początku  witam wszystkich zapaleńców  Może od początku. Od dawna wertuje allegro i różne fora off roadowe, z myślą  kupienia zabaweczki i małego przemieszczacza po górskim miasteczku . Trafiło na NIVKE. Tanie w eksploatacji, małe, z gazem, nie rzucające się w oczy ale z wielkim potępiałem auteczko. Pisze tutaj ponieważ potrzebuje pomocy przy zakupie ( nie znam a nie chce kupić bubla a z tym akurat nie problem ). Na co powinienem zwrócić szczególną  uwagę przy kupnie? Jaki rocznik nivy jest najlepszy ? 2 kwestia to opony . Jakie? Czy są niezbędne  i jak to sie ma do spalania.  Jak wiadomo łada niva nie ma wspomagania jak to sie ma w terenie, ( chodzi mi o to czy po 2 godzinach jazdy po górkach możesz wiązać sznurówki bez schylania  sie :) )bo zakładam ze  mieście pewnie parkuje i jeździ takim maleństwem bez większego problemu.  Parę przykładowych niv które obserwuje     http://otomoto.pl/lada-niva-1-6-lpg-ladna-sprawna-C27589473.html http://otomoto.pl/lada-niva-C27504478.html http://otomoto.pl/lada-niva-1-7-lpg-4x4-okazja-zamiana-C27633483.html Zapraszam do dyskusji.    

  • Roju1990 2013-01-27 09:45:54

    Jeżeli chodzi o układ kierownicy polecam przekładnie od POLONEZ TRUCK + pompa wspomagania i Jest super własnie taki patent u siebie zastosowałem...a opony?! podstawa! pozdrawiam

  • proof 2013-01-27 11:38:55

    No ale jak opony to podstawa  to jakie  byś  kupił na początek ?

  • proof 2013-01-27 11:55:29

    a co do wspomagania  http://forum.mojeauto.pl/13/63/494/10620/wspomaganie_kierownicy_w_nivie.html Teraz nie wiem co o tym sądzić :)

  • Reklama
  • nosek86 2013-01-27 18:38:41

    Niva hmm harcorowo trochę jak dla mnie :) ale niva to był mój pierwszy kontakt z 4x4 ;) kumpel miał i co by powiedzieć gniotsa nie łamiotsa... do tego stopnia że jak "przypadkiem" przez dolot wpadła śrubka do silnika to tylko coś chrupnęło, kichnęło i pojechało dalej... po roku okazało się że tłok wbił śrubkę 8.8 w głowice i... i nic wszystko działało jak należy.bez wspomagania to w terenie ciężko to widzę jednak człowiek przyzwyczaił się już do takich luksusów ;)Opony - zależy jak będziesz użytkował czy 50/50 czarne/błoto czy tylko błoto. Ja kupiłem nalewki z globguma i są ok - na czarnym spoko, po trawie liściach dają radę, błoto mieszają bardzo ładnie - do tej pory tylko raz mnie wyciągali z opresji ale to już nie wina opon tylko "zbytnia fantazja ułańska", w śniegu nie ma mocnych idą bez zająknięcia - gorzej z hamowaniem kwestia przyzwyczajenia ( na początku zimy bywało wesoło ) Osobiście przesadziłem z rozmiarem - 31" i 265mm to jednak za dużo trochę jak na pajero 3,0 - brakuje mocy na czarnym ( wieczne redukcje na podjazdach ) a i spalanie niekiedy potrafi przerazić.Co do konstrukcji - ja bym poszukał czegoś bardziej komfortowego no i z blokadą tylnego mostu teraz już wiem ,że bez tego bywa w błocie ciężko. Kwestia gustu i przeznaczenia - na wyprawy raczej tym nie pojedziesz ale do orania lasu i nauki offroadu będzie jak znalazł.

  • icyk 2013-01-27 22:19:03

    http://www.youtube.com/watch?v=lx7aqiOF5uEPolecam nive w dieslu :)

  • proof 2013-01-28 00:17:33

    NOSEK86 pierwsza konkretna odpowiedz  dziękuje  Ci bardzo :) ( odzyskałem wiarę w ludzi ) Napisałeś ze poszukał byś coś bardziej komfortowego. Nie ukrywam ze ten samochodzik będzie używany nie tylko do zabawy w terenie ale  także w mieście. Przewertowałem fora i  na  "nive" trzeba POSZUKAĆ  żeby znaleźć zła opinie. Poza tym przy funduszach 6 tysi za terenówkę to jest śmiech na sali i  doskonale zdaje sobie z tego sprawę ( ale nie każdy od razu  kupował zmote )    Co byś w zaproponował żeby było tanie w miarę wygodne,  oczywiście w gazie i zeby to nie był silnik 3.5 :) i w miarę oczywiście rozsądku wersji "cywilnej" wspinała sie po górkach. Bez robienia połowy zawieszenia ( co przy napływach większej gotówki będę regularnie robił i wymieniał ) ps. zdaje sobie sprawę ze nie ma 1 odpowiedzi na takie pytanie ale chodzi mi  bardziej o sugestie (samuraj,  vitara coś innego ) i dlaczego.

  • proof 2013-01-28 00:21:10

    "icyk" prawie jak https://www.youtube.com/watch?v=G_O2SBIDU6A :P

  • Reklama
  • lukasz-jakielas 2013-01-28 23:03:42

    Witamsmigam już drugą nivką, pierwsza z 95 na gaźniku w gazie i na mt-kach 195 /15 kope ""dakarów" nigdy w terenie (W granicach rozsądku oczywiście) nie zawiodła. Teraz latam  drugą maszyną z 2004 1.7 wtrysk na zimówkach od busa (porażka ) na tych kołach niema jazdy w terenie. Generalnie auto dla majsterkowicza, czasami sypią się jakieś drobiazgi ale narazie nic większego nie naprawiałem i osobiście mogę polecić do zabawy w ternie. Szukaj raczej czegoś po blacharce bo to jej bardzo słaby punkt.

  • nosek86 2013-01-29 09:13:12

    na początek nie bój się pojemności! nie będę reklamował ale kupiłem to moje pajero 3.0v6 jako że bez vałki nie ma jazdy :) z remontem wyszło mnie 12 000 ( nowe gumy, głowica, pełna renowacja ramy,i podwozia )  Na trasie spalił lekko ponad 10litra gazu, miasto ( do pracy i nazat ) ok 14, zima 22-25 ( cały czas leci na wysokim ssaniu z czym nie mogę się uporać...)OC w moim przypadku to 350zł ( chwała firmie Proa** poleconej przez kumpla - "mój" stary agent wyliczył 900...)Uszczelka pod głowicą padła - zrobiłem od razu obie + szlif + robocizna 1100zł,Rozrząd, pompa wody i paski zrobiłem za ok400zł Jednym słowem części taniocha. Linka prędkościomierza 150zł ( ktoś mi ją przyspawał do ramy przypadkiem hehe )Na chwile obecną drażni mnie trochę to ,że kupiłem krótkiego i jest ciasny na wycieczki oraz "styl jazdy" prędkość przelotowa 80km/h powyżej 100 się męczy a dorzynając z górki idzie 140... będę szukał czegoś co i w terenie da radę a i po czarnym poleci ok 130 ciągiem. Trzeci minus to brak blokady tylnej osi - zwykłe 4x4 w błocie to jednak mało i nie wszędzie daje radę na tyle na ile by się chciało. Z drugiem strony do przedzierania się przez krzaki i łamanie drzew o średnicy do 10cm jest nie zastąpiony i robi niesamowite wrażenie Rudy102 w wersji na kołach ;)Osobiście jestem zatwardziałym zwolennikiem LPG - zawsze lepsze 18L LPG niż 10 ON. W trasie 10 litrów LPG odpowiada 5-6 ropy...pokaż mi terenówkę które spali poniżej 8-9 ON na czarnym, z tego co wiem to do 15 potrafią. W terenie jednak trzeba się liczyć z tym że każdą kałużę czy bród pokonuję przeważnie do połowy potem "wisko" chlapie na kable i stoimy... a diesele idą taranem.. tak więc jedno albo drugie wszystkiego się mieć nie da ;)

  • proof 2013-01-29 15:00:18

    Nie boje sie litrażu ale mam juz 1 samochodzik na trasę  ( z którym zaczęły  się jaja własnie dziać ale to temat na inne forum chyba ze ktoś sie zna na usterkach Seat Altea 1.9 tdi 2004  ) wracając do tematu chodzi mi o mały samochodzik z małym raczej silniczkiem co będzie sobie jeździł po krynicy i okolicy :)  Jak marudzisz na swojego pajero że za mały  to może będziesz chciał sprzedać >?:D Wczoraj Rozmawiałem z chłopem co miał nivke parę lat, chwalił w niebo głosy. Śmiał sie ze try tytkami naprawił parę razy. Gdy zapytałem sie czemu ja sprzedał to wyszedł z tego człowieka potwór. Prawie mnie pobił, krzyczał machał rekami. Chodziło mu w skrócie że bardzo lubił ten samochodzik ale w tej cenie są lepsze. Poza tym  polityka odśnieżania w krynicy polega na tym ze "naje.... soli" i poczekać az śnieg sam zejdzie, ale samochody robią sie wszystkie w połowie białe. W terenie znakomicie sie jeździło niovką ale nie wytrzymała zimy pod względem korozji. Co rok musiał wymieniać, spawać, malować.  Reasumując powiedział 2 rzeczy nad którymi sie zacząłem zastanawiać. Oczywiście ta nękająca co roku rdza i brak ramy ( marudził ze parę razy zaliczył wtope  i nie miał jak sie wyciągnąć nie miał za co złapać ) poza tym w tej cenie niby  mogę  kupić  samuraja i czy to by nie był lepszy wybór ?

  • wielencz 2013-01-29 20:58:59

    Witam. Od jakiegoś czasu używam Nivkę (2002 rok. silnik 1,7, opony MT, wyciągarka titanium 12000 lbs, lift 2", snorkel itp.) głównie zabawa w terenie + rajdy przeprawowe. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na stan nadwozia (korozja). Generalnie im młodsze auto tym lepiej. Przy obecnie dostępnych preparatach antykorozyjnych (podkłady i grunty reaktywne, itp.) po odpowiednim zabezpieczeniu nadwozia nie ma problemu z korozją. Co do cen części to są śmieszne. Często wymieniam całe podzespoły - są na tyle tanie, iż nie chce mi się dobierać do łożysk lub uszczelniaczy. Oczywiście jest to pojazd do  drobnych napraw i regulacji i porównywanie go z autami współczesnymi po prostu nie ma sensu, bo jest to pojazd konstrukcyjnie  z nieco innej epoki, ale w terenie potrafi naprawdę sporo. Stały napęd na 4 koła, pełna 100% centralna blokada, reduktor, ja dodatkowo mam w swojej Nivce fabryczną tylną blokadę automatyczną. Po delikatnych modyfikacjach typu snorkel, wyciągarka, opony MT można bez kompleksów startować w rajdach przeprawowych. Generalnie jestem z nivki bardzo zadowolony. Wcześniej do zabawy w terenie używałem samuraja, vitary i discovery ale nivka do terenu jest najtańsza (wiadomo zawsze się coś urwie lub pobije) Części są ogólnie dostępne mogę polecić sklep internetowy ,, jacars"

  • Reklama
  • nosek86 2013-01-30 13:11:09

    " Jak marudzisz na swojego pajero że za mały  to może będziesz chciał sprzedać >?:D" hehe no sprzedałbym ( będę na pe wno bo cho dzą za mną długi e pajera 3,5, lub coś pokroju grancherokke 4,7 ;) ale na razie kasy na dołożenie do zakupu brak.) z tym co włożyłem i zrobiłem ( rozrząd, głowice, wszystkie oleje, uszczelniacze,blacharka ...+ robocizna ) wyceniam swojego na 16 000zł chętni? ;)

  • proof 2013-01-31 18:59:32

    nosek86  Poproszę  o zdjęcia opis twojego pajero na maila :) pawelpotocki ( at ) gmail.com Może był bym zainteresowany. Mała zmiana budżetu. :)

  • nosek86 2013-02-02 11:22:47

    spoko tylko go trochę opłukam po zimie to coś pstryknę :)

  • proof 2013-02-02 11:51:00

    C zekam w takim razie :)

  • nosek86 2013-02-05 11:16:49

    http://allegro.pl/show_item.php?item=3006616984

  • Reklama
  • johnny3000 2013-02-20 10:37:31

    Niva hmm harcorowo trochę jak dla mnie :) ale niva to był mój pierwszy kontakt z 4x4 ;) kumpel miał i co by powiedzieć gniotsa nie łamiotsa... do tego stopnia że jak "przypadkiem" przez dolot wpadła śrubka do silnika to tylko coś chrupnęło, kichnęło i pojechało dalej... po roku okazało się że tłok wbił śrubkę 8.8 w głowice i... i nic wszystko działało jak należy.bez wspomagania to w terenie ciężko to widzę jednak człowiek przyzwyczaił się już do takich luksusów ;)Opony - zależy jak będziesz użytkował czy 50/50 czarne/błoto czy tylko błoto. Ja kupiłem nalewki z globguma i są ok - na czarnym spoko, po trawie liściach dają radę, błoto mieszają bardzo ładnie - do tej pory tylko raz mnie wyciągali z opresji ale to już nie wina opon tylko "zbytnia fantazja ułańska", w śniegu nie ma mocnych idą bez zająknięcia - gorzej z hamowaniem kwestia przyzwyczajenia ( na początku zimy bywało wesoło ) Osobiście przesadziłem z rozmiarem - 31" i 265mm to jednak za dużo trochę jak na pajero 3,0 - brakuje mocy na czarnym ( wieczne redukcje na podjazdach ) a i spalanie niekiedy potrafi przerazić.Co do konstrukcji - ja bym poszukał czegoś bardziej komfortowego no i z blokadą tylnego mostu teraz już wiem ,że bez tego bywa w błocie ciężko. Kwestia gustu i przeznaczenia - na wyprawy raczej tym nie pojedziesz ale do orania lasu i nauki offroadu będzie jak znalazł.Jak nie masz mocy na 31" w dodatku AT co widać na zdjeciach a ateki to opona na czarne to co to za benzyna V6? Prubujesz jakiegoś zajazda wcisnąć koledze.Ja jeżdze na 33" w zależności od tego czy latam koło domu czy jade na wyprawe serokość 10,5 lub 13,5 oczywiscie MT i w Landcruiserze 2,4 benzyna daje rade. rocznikowo podony jak Twoje pagero



Reklama
Reklama
Wróć do