Witam!Tydzień temu kupiłem "jeżdżącą" Łade Nivę z 99 roku za niewielkie pieniądze.Niestety aby doprowadzić ją do stanu perfekcyjnego trochę rzeczy muszę w niej porobić...I podczas prób doprowadzania do ładu zacząłem od silnika - i tu natknąłem się na pewien problem, który może pomożecie mi rozwiązać, a mianowicie:Podczas zakupu sprzedający poinformował mnie, że istnieje problem z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym. I faktycznie występowały, nadmienię, że problem nasilał się w momencie kiedy silnik osiągał wyższą temperaturę... Obroty na biegu jałowym osiągają wartość około 2500obr/min. (Tak jakby cały czas działało ssanie). Czasami po kilkukrotnym nacisinięciu gazu obroty spadały w okolice 1000/min.Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem to wymieniłem silniczek krokowy oraz za jednym zamachem wymieniłem czujnik położenia przepustnicy. Niestety ten zabieg nie przyniósł zamierzonego efektu, a wręcz podniósł mi obroty na biegu jałowym do 3000obr/min. Naciskanie gazu tez nic nie daje - teraz nawet obroty nie falują i nie spadają.Podpowiedzcie co może być przyczyną tak abym zbyt długo nie szukał tej usterki...Z góry dzięki za infoAha silnik z jednopunktowym wtryskiem 1.7i
Hej,mam taki sam sprzęt:http://www.facebook.com/pages/Lada-Niva/233903646724845u mnie gasła w momencie zrzucania biegu np. przed skrzyżowaniem...Powymieniałem silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy oraz czujnik prędkości... zaczęła trzymać wysokie obroty... zaczęliśmy szukać dalej i okazało się, że wężyki podciśnienia są źle podłączone, kruszące się (mogą łapać lewe powietrze), może trochę zapchane. Po wymianie i podłaczeniu ich prawidłowo (na wzór poloneza, który akurat stał obok) w końcu jest OK.mam nadzieję, że pomogło...Bart
Witam. Mam Nivkę nieco nowszą 1,7 z wielopunktem. Miałem podobny problem z obrotami + bardzo wysokie spalanie na poziomie ok 17 litrów. Po podłączeniu komputera wyświetlały się błędy: czujnika prędkości obrotowej silnika, sondy lambda i układu dostrajania paliwa. Wymieniłem czujnik prędkości obrotowej silnika, pierwszą sondę lambda (u mnie są dwie przed i za katalizatorem), silnik krokowy regulacji przepustnicy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury i cały układ wydechowy z katalizatorem (stary był bardzo powgniatany - przepływ spalin był bardzo ograniczony) Po wszystkich wymianach i skasowaniu błędów spalanie spadło poniżej 10 litrów i obroty po rozgrzaniu silnika są na poziomie 750-850 obr/min. Nie wiem tak naprawdę, który wymieniony element sprawił, iż obroty się unormowały. Najbardziej interesowało mnie zmniejszenie zużycia paliwa. Proponuję zacząć od podłączenia komputera. Tanie skanery uniwersalne pasujące do większości marek na allegro można dostać za ok 200-300 złotych. W nivach jest typowe gniazdo OBD2 więc nie ma z nią problemu.pozdrawiam
na alledrogo są skanery podłączalne do kompa za ok.55pln . wersje kablowe lub bluetooth.przy pomocy takiego z BT i smartphone"a można mieć monitorng on-line w furce ;-)
WitamA może koledzy forumowicze coś podpowiedzą na moje dolegliwości.Jestem szczęśliwym posiadaczem Łady Nivy 1,7i z 2003 roku. Nivka z instalacja gazową. Piszę "szczęśliwym" bo z samochodu jestem bardzo zadowolony w każdych warunkach. Bardzo zadowolony, z małym wyjątkiem a mianowicie wyjatkiem który uprzykrza mi życie od kilku miesięcy i zktórym żaden mechanik ani elektryk nie moga sobie poradzić.mam kilka objawów które koledzy opisuja powyzej:1. gasnie silnik przy zrzucaniu biegu na "luz" np przed skrzyzowaniem lub światłami2. zdarzają się (coraz częściej) falujące obroty. Wczoraj dochodziły mi do 4 - 5 tys.3. Ten punkt najbardziej mnie irytuje. CZKAWKA i brak mocy. Jak odpale zimny samochód to jazda na pierwszym i drugim biegu to masakra - samochód czka, skacze, dławi się. Jak dojde do trójki to praktycznie nie ma mocy. Nie mam szans rozpędzic sie do czwartego biegu. Jak samochód sie rozgrzeje i przełączy na gaz to idzie bez problemu. Jak później ją sam przełączam z powrotem na benzyne to raczej tez juz nie głupieje. Wymieniłem już pompe paliwową, filtry, sprawdziłem swiecę, uszczelniłem wąż (był dziurawy) od filtra powietrza do kolektora ssącego (po tej grzebance miałem troche spokoju), wymieniłem czujnik położenia wałka, odstawiałem do elektryków, mechaników, magików, szamanów i nic.pomożecie?
WitamPosiadam Nivke z 1998r 1,7 na jednopunktowym wtrysku.Mam problem bo nie chce mi chodzić na benzynie. Na gazie chodzi idealnie.Chciałem podłączyć pod komputer i tu pojawił się problem. W ładzie nie mam gniazda obd2 tylko jakieś inne tzn 12 pinowe. Jest jakieś interfejs na takie gniazdo. Albo może ktoś ma i chce odsprzedać lub podpowie jakie kupić.pozdrwiam
Witam!Tydzień temu kupiłem "jeżdżącą" Łade Nivę z 99 roku za niewielkie pieniądze.Niestety aby doprowadzić ją do stanu perfekcyjnego trochę rzeczy muszę w niej porobić...I podczas prób doprowadzania do ładu zacząłem od silnika - i tu natknąłem się na pewien problem, który może pomożecie mi rozwiązać, a mianowicie:Podczas zakupu sprzedający poinformował mnie, że istnieje problem z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym. I faktycznie występowały, nadmienię, że problem nasilał się w momencie kiedy silnik osiągał wyższą temperaturę... Obroty na biegu jałowym osiągają wartość około 2500obr/min. (Tak jakby cały czas działało ssanie). Czasami po kilkukrotnym nacisinięciu gazu obroty spadały w okolice 1000/min.Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem to wymieniłem silniczek krokowy oraz za jednym zamachem wymieniłem czujnik położenia przepustnicy. Niestety ten zabieg nie przyniósł zamierzonego efektu, a wręcz podniósł mi obroty na biegu jałowym do 3000obr/min. Naciskanie gazu tez nic nie daje - teraz nawet obroty nie falują i nie spadają.Podpowiedzcie co może być przyczyną tak abym zbyt długo nie szukał tej usterki...Z góry dzięki za infoAha silnik z jednopunktowym wtryskiem 1.7i
Hej,mam taki sam sprzęt:http://www.facebook.com/pages/Lada-Niva/233903646724845u mnie gasła w momencie zrzucania biegu np. przed skrzyżowaniem...Powymieniałem silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy oraz czujnik prędkości... zaczęła trzymać wysokie obroty... zaczęliśmy szukać dalej i okazało się, że wężyki podciśnienia są źle podłączone, kruszące się (mogą łapać lewe powietrze), może trochę zapchane. Po wymianie i podłaczeniu ich prawidłowo (na wzór poloneza, który akurat stał obok) w końcu jest OK.mam nadzieję, że pomogło...Bart
Witam. Mam Nivkę nieco nowszą 1,7 z wielopunktem. Miałem podobny problem z obrotami + bardzo wysokie spalanie na poziomie ok 17 litrów. Po podłączeniu komputera wyświetlały się błędy: czujnika prędkości obrotowej silnika, sondy lambda i układu dostrajania paliwa. Wymieniłem czujnik prędkości obrotowej silnika, pierwszą sondę lambda (u mnie są dwie przed i za katalizatorem), silnik krokowy regulacji przepustnicy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury i cały układ wydechowy z katalizatorem (stary był bardzo powgniatany - przepływ spalin był bardzo ograniczony) Po wszystkich wymianach i skasowaniu błędów spalanie spadło poniżej 10 litrów i obroty po rozgrzaniu silnika są na poziomie 750-850 obr/min. Nie wiem tak naprawdę, który wymieniony element sprawił, iż obroty się unormowały. Najbardziej interesowało mnie zmniejszenie zużycia paliwa. Proponuję zacząć od podłączenia komputera. Tanie skanery uniwersalne pasujące do większości marek na allegro można dostać za ok 200-300 złotych. W nivach jest typowe gniazdo OBD2 więc nie ma z nią problemu.pozdrawiam
na alledrogo są skanery podłączalne do kompa za ok.55pln . wersje kablowe lub bluetooth.przy pomocy takiego z BT i smartphone"a można mieć monitorng on-line w furce ;-)
WitamA może koledzy forumowicze coś podpowiedzą na moje dolegliwości.Jestem szczęśliwym posiadaczem Łady Nivy 1,7i z 2003 roku. Nivka z instalacja gazową. Piszę "szczęśliwym" bo z samochodu jestem bardzo zadowolony w każdych warunkach. Bardzo zadowolony, z małym wyjątkiem a mianowicie wyjatkiem który uprzykrza mi życie od kilku miesięcy i zktórym żaden mechanik ani elektryk nie moga sobie poradzić.mam kilka objawów które koledzy opisuja powyzej:1. gasnie silnik przy zrzucaniu biegu na "luz" np przed skrzyzowaniem lub światłami2. zdarzają się (coraz częściej) falujące obroty. Wczoraj dochodziły mi do 4 - 5 tys.3. Ten punkt najbardziej mnie irytuje. CZKAWKA i brak mocy. Jak odpale zimny samochód to jazda na pierwszym i drugim biegu to masakra - samochód czka, skacze, dławi się. Jak dojde do trójki to praktycznie nie ma mocy. Nie mam szans rozpędzic sie do czwartego biegu. Jak samochód sie rozgrzeje i przełączy na gaz to idzie bez problemu. Jak później ją sam przełączam z powrotem na benzyne to raczej tez juz nie głupieje. Wymieniłem już pompe paliwową, filtry, sprawdziłem swiecę, uszczelniłem wąż (był dziurawy) od filtra powietrza do kolektora ssącego (po tej grzebance miałem troche spokoju), wymieniłem czujnik położenia wałka, odstawiałem do elektryków, mechaników, magików, szamanów i nic.pomożecie?
WitamPosiadam Nivke z 1998r 1,7 na jednopunktowym wtrysku.Mam problem bo nie chce mi chodzić na benzynie. Na gazie chodzi idealnie.Chciałem podłączyć pod komputer i tu pojawił się problem. W ładzie nie mam gniazda obd2 tylko jakieś inne tzn 12 pinowe. Jest jakieś interfejs na takie gniazdo. Albo może ktoś ma i chce odsprzedać lub podpowie jakie kupić.pozdrwiam
robert1105 a pompa paliwa podaje paliwo ,sprawdź