Zajrzałem ostatnio pod auto i trochę się przeraziłem ;-) Korozja postępuje. Dojrzewam powoli do decyzji o kompleksowej konserwacji i naprawie podwozia plus rama. Nie zamierzam robić sam, ani nie mam warunków ani umiejętności a przede wszystkim braka czasu. Chcę zlecić robotę fachowcowi.Podpowiedzcie jak taka naprawa i konserwacja powinna wyglądać, po kolei, jakie rzeczy muszą być zrobione, z jakimi preparatami chemicznymi. Nie chcę po tygodniu odebrać auta wypecianego tylko elegancko od spodu jakimś szuwaksem ;-)
1 oczyszczenie z rdzy -najlepiej wypiaskowanie2 w miejscach przeżartych przez rdze powstawiać ładki 3 położyć farbę podkładową 4 nie koniecznie ale wskazane położyć tz.baranka5 położyć biteks 6 jak komuś to zlecisz to kupe kasy szykuj
Piaskowanie odpada, to by oznaczało zdjęcie budy i rozebranie osprzętu z ramy a za takie coś to już śpiewają grube tysiaki, myślę o dużo tańszej naprawie i konserwacji, na złożonym aucie.Macie jakiś pomysł na dokładne umycie ramy, zwłaszcza w profilach wewnątrz?
Też jestem na tym etapie ale zlecę to warsztatowi. Zanim jednak zlecę to chcę umyć/wymyć zamknięte profile. Podobno jest jakaś końcówka do kerchera która samoistnie pod wpływem ciśnienia wody sama się "wciąga" do środka wypłukując całą zawartość typu błoto kamienie i kawałki luźnej rudy. Jak się ta końcówka nazywa i gdzie jej szukać to amba ruski cyrk-->> możne podpowiecie ?? Takie końcówki mają firmy co udrażniają kanalizację. Końcówka daje kilkadziesiąt atm (nie jestem pewien ale nawet chyba 140 -->> zaznaczam nie jestem pewien) Coś takiego wprowadzić to chyba i piaskowanie może zastąpić bo piasek juz tam będzie. Trzeba po tej operacji i wysuszeniu wprowadzić do profili, też jest specjalna końcówka, jakiś fluid który wchodzi w reakcję z rdzą tworząc warstwę ochronno zabezpieczającą. Potem to już podkład,baranek a nawet dwa "baranki" W miejscach dostępnych szczotka druciana. W mniej dostępnych jakiegoś karzełka/skrzata trzeba poprosić ;)Dostałem olśnienia i można dokupić zestaw do kerchera do piaskowania na mokro jak i dyszę kret do udrażniania. Do piaskowania kosztuje +/- 140zł, końcówka kret 60zł
Patent Waldka z końcówką do karchera może być ciekawy. Do tej pory słyszałem tylko o wsadzaniu do ramy szlaucha ogrodowego na dłuższy czas - ale co to za mycie, nawet gdyby to była gorąca woda.Za to dać ciepłą wodę i trochę detergentu do karchera to by już było coś ;-)
WITAM WSZYSTKICH WALCZACYCH Z RUDA.TAK SIE SKLADA ZE MAM NASCIE LAT DOSWIADCZENIA W TEJ KWESTI,I MYSLE ZE MOGE POMOC .OCZYWISCIE TO ZE DYSPONUJE METODA PLUKANIA RAM WEWNATRZ . TO MOZE ZACZNE OD TEGO CO TO JEST RDZA BO NIBY KAZDY WIE ALE Z ZAPOBIEGANIEM JEST JUZ GORZEJ.KOROZJA TO UTLENIANIE POWOLNE SPALANIE METALI -TO WIE KAZDY ,ALE SZYBKOSCI PROCESU SA ROZNE I NIE ZAWSZE PRZYCZYNA JEST TO ZE MATAL ZOSTAL SFORMOWANY W STAJNI MERCEDESA A INNY NISSANA .CZYNNIKI PODSTAWOWE ,JAKOSC STALI ,JEJ ZAWEGLENIE ,ZASIARCZENIE .OBROBKA STALI, TEMPERATURA ,ZABIEGI ANTYKOROZYJNE ,PROCESY FORMOWANIA ,OBROBKA ZGRZEWEM ,SPAWEM,ORRAZ SZLIFOWANIE .ODTLUSZCZENIE ,OCZYSZCZENIE ORAZ USZLACHETNIENIE STALI.A NA KONCU ZABEZPIECZNIE STALI PRZED KONTAKTEM Z POWIETRZEM I WILGOCIA.I TU CIEKAWOSTKA ,WIECIE DLACZEGO NAJCZESCIE RDZA DOSIEGA PROFILI ZAMKNIETYCH -BO NIE MAJA ODPOWIEDNIEGO ZABEZPIECZENIA ANTYKOROZYJNEGO TO FAKT,ALE PRZEDEWSZYSTKIM SA ZLE PRZEWIETRZANE .A WIECE KIEDY AUTO GNIJE NAJSZYBCIEJ -W LECIE ,TAK WTEDY KIEDY SA DUZE ROZNICE TEMPERATUR.WODA PARUJE W DZIEN I JAKO GAZ OSIADA W KAZDYM ZAKAMARKU,POTEM SIE SKRAPLA I ROBI SWOJE .OCZYWISCIE PRODUCENCI O TYM WIEDZA ,ALE SPRZEDAWAC AUTA MUSZA DALEJ .KONSERWACJA TERENOWKI JEST ZLECENIEM TRUDNYM I DROGIM -DLACZEGO?POWIESZCHNIA OBROBKI JEST TRUDNA I RELATYWMNIE DUZA ,NARAZONA NA ZNACZNIE WIEKSZE OBCIAZENIA FIZYCZNE I CHEMICZNE .KOLEJNA SPRAWA TO TO ZE,WIEKSZOSC KLIENTOW NIE ZAPOBIEGA ,A LECZY Z CONAJMNIE 2 -LETNIM OPOZNIENIEM (MAM TERENOWKE ,MOCNA RAME ,NIE ZGNIJE ,PANOWIE ZGNIJE ,RDZEWIEJA MOSTY ,STATKI ,RURY,WYKONAWE ZE STALI DUZO LEPSZEJ JAKOSCI NIZ NASZE RAMY(OK75%-! STRAT W GOSPODARKACH WYSOKO UPRZEMYSLOWIONYCH TO RDZA).PRZYGOWANIE RAMYDO KONSERWY 1 MYCIE WODA,2MYCIE CHEMIA (NIE POLECAM BEZ ZABEZPIECZEN SKONCZY SIE CIEZKIM ZATRUCIEM),3OBROBKA RECZNA MECHANICZNA ,4SPAWANIE CZESTO ,NIE ZAWSZE,5OBROBKA SZLIFOWANIE ,6 ODTLUSZCZENIE ,7ZABLOKOWANIE PROCESU KOROZJI (MAM SPRAWDZONY SRODEK 100PLN ZA LITR POTRZEBA NA TERENOWKE 2LITRY),8SCHNIECIE -CZAS TU ZACZYNA SIE PROCES CHEMICZNY ,KTORY POTRZEBUJE CZASU NA REAKCJE 9POLOZENIE WARSTWY ZEWNNETRZNEJ OCHRONNEJ I TU CZYNNIKIEM JEST CENA .SA MOZLIWE BITUMIKI ,KAUCZUKI,CHLOROKAUCZUKI,EPOKSYDY.KONSERWACJA TERENOWKI TO 7-10 DNI PANOWIE . RESZTA ZALEZY TYLKO OD WAS I NIE CHODZI TU O TO ZEBYSCIE ZREZYGNOWALI Z WALKI W BLOCIE CZY WODZIE ,JEZDZIC DO BOLU .TYLKO PO TEJ JEZDZIE NATYCHMIAST UMYC PODWOZIE ,WIEM ZE NIKOMU SIE NIECHCE PO KILKUNASTOGODZINNYCH WALKACH W TERENIE LEZEC Z KARCHEREM POD AUTEM ,ALE TO JEST WARUNEK DLUGOWIECZNOSCI RAMY WASZEGO AUTA .CZYLI MYCIE ,SUSZENIE ,I SPRAWDZENIE USZKODZEN POWIERZCHNI KONSERWOWANYCH.DZIEKI ZA WASZ CZAS ,MACIE PYTANIA DZWONCIE 784834994 i piszcie MAIL audi92_1071@o2.pl ,pozdraiam knutt
Czy ta cena obejmuje wszystko? Jeżeli tak jaki jest czas realizacji, oraz jaki okres wytrzymuje? /Wyłączam topienie w błocie, raczej płytkie potoki, brody i sztry!/
Jeżeli komuś zależy na długim użytkowaniu auta to .Rozebrać wymyć wypiaskować i ocynkować ramę a po tym zabiegu pomalować ale nie barankiem bo to jest kiepski pomysł.Baranek potrafi przy uszkodzeniu mechanicznym odstać od podłoża przy swojej grubej warstwie będzie się trzymał nadal ramy .pod spodem jednak wilgoć zrobi spustoszenie.Nadwozie też radzę wypiaskować w podejrzanych miejscach .Ja jak robiłem swojego pickupa to ramę wypiaskowałem potem podkład poliuretanowyi warstwa zewnętrzna .Nie zdecydowałem się na ocynk z jednego powodu że gdy wpadnę na pomysł przyspawania czegoś do ramy to ocynk się zniszczy .Kolega teraz wykonał cynkowanie ramy swojego pojazdu koszt to 750 zł brutto3 drzwi pajero.Natomiast zamiast baranka proponuję preparat z wiurtha( o ile dobrze napisałem )Zachowuje się i wygląda jak oryginalna guma z podwozi aut (zapomniałem nazwy)
Warsztat samochodowy Cartech4x4 oferuje kompleksową naprawę oraz
profesjonalną konserwację ram w samochodach Nissan Patrol. Konserwacja i
naprawa ramy składa się z kilku etapów, które są konieczne do pełnego
odzyskania sprawności. Zaczynamy od wyczyszczenia podwozia z piachu i
błota, następnie demontujemy karoserię, wszystkie elementy zawieszenia,
układ kierowniczy, układ paliwowy, rurki hamulcowe oraz instalację
elektryczną z ramy. Oznaki korozji likwiduje się przez dokładne
wypiaskowanie ramy, a następnie przeprowadzamy profesjonalną naprawę
ślusarską uszkodzonych fragmentów ramy.Tak przygotowana rama
jest ponownie piaskowana, a następnie trafia prosto do lakierni gdzie
jest konserwowana identycznymi materiałami jak ma to miejsce w przypadku
rekonstrukcji oldtimer"ów. Metal jest wytrawiany kwasem który wchodzi w
reakcje z surowym materiałem uniemożliwiając jego
utlenianie(rdzewienie) w przyszłości, następnie rama jest pokrywana
podkładem epoksydowym, a na końcu malowana finalnie farbami
poliuretanowymi. Profile zamknięte oraz wnętrze podłużnic ramy jest
zabezpieczane środkiem posiadającym doskonałe właściwości penetrujące w
głąb szczelin, tworzącym elastyczna powłokę chroniąca przed działaniem
wody i soli.Taka technologia konserwacji jest dużo trwalsza niż
np. cynkowanie czy malowanie proszkowe ram. Udzielamy gwarancji na okres
pięciu lat!!! Po całej operacji auto jest ponownie składane z
uwzględnieniem najwyższych norm jakościowych, dzięki naszej wąskiej
specjalizacji Twój Nissan Patrol będzie złożony nie gorzej niż w
fabryce. Zapraszamy do współpracy. Prosimy o kontakt telefoniczny celem ustalenia wolnego terminu do naprawy: 531 090 000
Polecam zabezpieczenie podwozia Line-X"em. Są to poliuretanowe natryskowe powłoki ochronne. Świetnie zakonserwuje to podwozie. Znam firmę która zajmuję się takimi typu rzeczami. Jeśli chcesz więcej informacji podaje mój numer telefonu 881 440 229 Jednorazowy wydatek i spokój na długie lata.
Zajrzałem ostatnio pod auto i trochę się przeraziłem ;-) Korozja postępuje. Dojrzewam powoli do decyzji o kompleksowej konserwacji i naprawie podwozia plus rama. Nie zamierzam robić sam, ani nie mam warunków ani umiejętności a przede wszystkim braka czasu. Chcę zlecić robotę fachowcowi.Podpowiedzcie jak taka naprawa i konserwacja powinna wyglądać, po kolei, jakie rzeczy muszą być zrobione, z jakimi preparatami chemicznymi. Nie chcę po tygodniu odebrać auta wypecianego tylko elegancko od spodu jakimś szuwaksem ;-)
1 oczyszczenie z rdzy -najlepiej wypiaskowanie2 w miejscach przeżartych przez rdze powstawiać ładki 3 położyć farbę podkładową 4 nie koniecznie ale wskazane położyć tz.baranka5 położyć biteks 6 jak komuś to zlecisz to kupe kasy szykuj
Piaskowanie odpada, to by oznaczało zdjęcie budy i rozebranie osprzętu z ramy a za takie coś to już śpiewają grube tysiaki, myślę o dużo tańszej naprawie i konserwacji, na złożonym aucie.Macie jakiś pomysł na dokładne umycie ramy, zwłaszcza w profilach wewnątrz?
Też jestem na tym etapie ale zlecę to warsztatowi. Zanim jednak zlecę to chcę umyć/wymyć zamknięte profile. Podobno jest jakaś końcówka do kerchera która samoistnie pod wpływem ciśnienia wody sama się "wciąga" do środka wypłukując całą zawartość typu błoto kamienie i kawałki luźnej rudy. Jak się ta końcówka nazywa i gdzie jej szukać to amba ruski cyrk-->> możne podpowiecie ?? Takie końcówki mają firmy co udrażniają kanalizację. Końcówka daje kilkadziesiąt atm (nie jestem pewien ale nawet chyba 140 -->> zaznaczam nie jestem pewien) Coś takiego wprowadzić to chyba i piaskowanie może zastąpić bo piasek juz tam będzie. Trzeba po tej operacji i wysuszeniu wprowadzić do profili, też jest specjalna końcówka, jakiś fluid który wchodzi w reakcję z rdzą tworząc warstwę ochronno zabezpieczającą. Potem to już podkład,baranek a nawet dwa "baranki" W miejscach dostępnych szczotka druciana. W mniej dostępnych jakiegoś karzełka/skrzata trzeba poprosić ;)Dostałem olśnienia i można dokupić zestaw do kerchera do piaskowania na mokro jak i dyszę kret do udrażniania. Do piaskowania kosztuje +/- 140zł, końcówka kret 60zł
Patent Waldka z końcówką do karchera może być ciekawy. Do tej pory słyszałem tylko o wsadzaniu do ramy szlaucha ogrodowego na dłuższy czas - ale co to za mycie, nawet gdyby to była gorąca woda.Za to dać ciepłą wodę i trochę detergentu do karchera to by już było coś ;-)
WITAM WSZYSTKICH WALCZACYCH Z RUDA.TAK SIE SKLADA ZE MAM NASCIE LAT DOSWIADCZENIA W TEJ KWESTI,I MYSLE ZE MOGE POMOC .OCZYWISCIE TO ZE DYSPONUJE METODA PLUKANIA RAM WEWNATRZ . TO MOZE ZACZNE OD TEGO CO TO JEST RDZA BO NIBY KAZDY WIE ALE Z ZAPOBIEGANIEM JEST JUZ GORZEJ.KOROZJA TO UTLENIANIE POWOLNE SPALANIE METALI -TO WIE KAZDY ,ALE SZYBKOSCI PROCESU SA ROZNE I NIE ZAWSZE PRZYCZYNA JEST TO ZE MATAL ZOSTAL SFORMOWANY W STAJNI MERCEDESA A INNY NISSANA .CZYNNIKI PODSTAWOWE ,JAKOSC STALI ,JEJ ZAWEGLENIE ,ZASIARCZENIE .OBROBKA STALI, TEMPERATURA ,ZABIEGI ANTYKOROZYJNE ,PROCESY FORMOWANIA ,OBROBKA ZGRZEWEM ,SPAWEM,ORRAZ SZLIFOWANIE .ODTLUSZCZENIE ,OCZYSZCZENIE ORAZ USZLACHETNIENIE STALI.A NA KONCU ZABEZPIECZNIE STALI PRZED KONTAKTEM Z POWIETRZEM I WILGOCIA.I TU CIEKAWOSTKA ,WIECIE DLACZEGO NAJCZESCIE RDZA DOSIEGA PROFILI ZAMKNIETYCH -BO NIE MAJA ODPOWIEDNIEGO ZABEZPIECZENIA ANTYKOROZYJNEGO TO FAKT,ALE PRZEDEWSZYSTKIM SA ZLE PRZEWIETRZANE .A WIECE KIEDY AUTO GNIJE NAJSZYBCIEJ -W LECIE ,TAK WTEDY KIEDY SA DUZE ROZNICE TEMPERATUR.WODA PARUJE W DZIEN I JAKO GAZ OSIADA W KAZDYM ZAKAMARKU,POTEM SIE SKRAPLA I ROBI SWOJE .OCZYWISCIE PRODUCENCI O TYM WIEDZA ,ALE SPRZEDAWAC AUTA MUSZA DALEJ .KONSERWACJA TERENOWKI JEST ZLECENIEM TRUDNYM I DROGIM -DLACZEGO?POWIESZCHNIA OBROBKI JEST TRUDNA I RELATYWMNIE DUZA ,NARAZONA NA ZNACZNIE WIEKSZE OBCIAZENIA FIZYCZNE I CHEMICZNE .KOLEJNA SPRAWA TO TO ZE,WIEKSZOSC KLIENTOW NIE ZAPOBIEGA ,A LECZY Z CONAJMNIE 2 -LETNIM OPOZNIENIEM (MAM TERENOWKE ,MOCNA RAME ,NIE ZGNIJE ,PANOWIE ZGNIJE ,RDZEWIEJA MOSTY ,STATKI ,RURY,WYKONAWE ZE STALI DUZO LEPSZEJ JAKOSCI NIZ NASZE RAMY(OK75%-! STRAT W GOSPODARKACH WYSOKO UPRZEMYSLOWIONYCH TO RDZA).PRZYGOWANIE RAMYDO KONSERWY 1 MYCIE WODA,2MYCIE CHEMIA (NIE POLECAM BEZ ZABEZPIECZEN SKONCZY SIE CIEZKIM ZATRUCIEM),3OBROBKA RECZNA MECHANICZNA ,4SPAWANIE CZESTO ,NIE ZAWSZE,5OBROBKA SZLIFOWANIE ,6 ODTLUSZCZENIE ,7ZABLOKOWANIE PROCESU KOROZJI (MAM SPRAWDZONY SRODEK 100PLN ZA LITR POTRZEBA NA TERENOWKE 2LITRY),8SCHNIECIE -CZAS TU ZACZYNA SIE PROCES CHEMICZNY ,KTORY POTRZEBUJE CZASU NA REAKCJE 9POLOZENIE WARSTWY ZEWNNETRZNEJ OCHRONNEJ I TU CZYNNIKIEM JEST CENA .SA MOZLIWE BITUMIKI ,KAUCZUKI,CHLOROKAUCZUKI,EPOKSYDY.KONSERWACJA TERENOWKI TO 7-10 DNI PANOWIE . RESZTA ZALEZY TYLKO OD WAS I NIE CHODZI TU O TO ZEBYSCIE ZREZYGNOWALI Z WALKI W BLOCIE CZY WODZIE ,JEZDZIC DO BOLU .TYLKO PO TEJ JEZDZIE NATYCHMIAST UMYC PODWOZIE ,WIEM ZE NIKOMU SIE NIECHCE PO KILKUNASTOGODZINNYCH WALKACH W TERENIE LEZEC Z KARCHEREM POD AUTEM ,ALE TO JEST WARUNEK DLUGOWIECZNOSCI RAMY WASZEGO AUTA .CZYLI MYCIE ,SUSZENIE ,I SPRAWDZENIE USZKODZEN POWIERZCHNI KONSERWOWANYCH.DZIEKI ZA WASZ CZAS ,MACIE PYTANIA DZWONCIE 784834994 i piszcie MAIL audi92_1071@o2.pl ,pozdraiam knutt
Knutt, dobry wykład, zdradź jeszcze jak myjesz ramę wewnątrz? Dzięki z góry!
dobra wykład wykładem, jakie są koszta ??
srednio 1400pln
Czy ta cena obejmuje wszystko? Jeżeli tak jaki jest czas realizacji, oraz jaki okres wytrzymuje? /Wyłączam topienie w błocie, raczej płytkie potoki, brody i sztry!/
Sorry tam powinny być drogi szutrowe.
Takie cuś . Mam i używam , nie do zastąpienia wszystko wymyje .http://allegro.pl/karcher-waz-do-czyszczenia-kanalizacji-pod-myjke-i3723834047.html
Jeżeli komuś zależy na długim użytkowaniu auta to .Rozebrać wymyć wypiaskować i ocynkować ramę a po tym zabiegu pomalować ale nie barankiem bo to jest kiepski pomysł.Baranek potrafi przy uszkodzeniu mechanicznym odstać od podłoża przy swojej grubej warstwie będzie się trzymał nadal ramy .pod spodem jednak wilgoć zrobi spustoszenie.Nadwozie też radzę wypiaskować w podejrzanych miejscach .Ja jak robiłem swojego pickupa to ramę wypiaskowałem potem podkład poliuretanowyi warstwa zewnętrzna .Nie zdecydowałem się na ocynk z jednego powodu że gdy wpadnę na pomysł przyspawania czegoś do ramy to ocynk się zniszczy .Kolega teraz wykonał cynkowanie ramy swojego pojazdu koszt to 750 zł brutto3 drzwi pajero.Natomiast zamiast baranka proponuję preparat z wiurtha( o ile dobrze napisałem )Zachowuje się i wygląda jak oryginalna guma z podwozi aut (zapomniałem nazwy)
Warsztat samochodowy Cartech4x4 oferuje kompleksową naprawę oraz profesjonalną konserwację ram w samochodach Nissan Patrol. Konserwacja i naprawa ramy składa się z kilku etapów, które są konieczne do pełnego odzyskania sprawności. Zaczynamy od wyczyszczenia podwozia z piachu i błota, następnie demontujemy karoserię, wszystkie elementy zawieszenia, układ kierowniczy, układ paliwowy, rurki hamulcowe oraz instalację elektryczną z ramy. Oznaki korozji likwiduje się przez dokładne wypiaskowanie ramy, a następnie przeprowadzamy profesjonalną naprawę ślusarską uszkodzonych fragmentów ramy.Tak przygotowana rama jest ponownie piaskowana, a następnie trafia prosto do lakierni gdzie jest konserwowana identycznymi materiałami jak ma to miejsce w przypadku rekonstrukcji oldtimer"ów. Metal jest wytrawiany kwasem który wchodzi w reakcje z surowym materiałem uniemożliwiając jego utlenianie(rdzewienie) w przyszłości, następnie rama jest pokrywana podkładem epoksydowym, a na końcu malowana finalnie farbami poliuretanowymi. Profile zamknięte oraz wnętrze podłużnic ramy jest zabezpieczane środkiem posiadającym doskonałe właściwości penetrujące w głąb szczelin, tworzącym elastyczna powłokę chroniąca przed działaniem wody i soli.Taka technologia konserwacji jest dużo trwalsza niż np. cynkowanie czy malowanie proszkowe ram. Udzielamy gwarancji na okres pięciu lat!!! Po całej operacji auto jest ponownie składane z uwzględnieniem najwyższych norm jakościowych, dzięki naszej wąskiej specjalizacji Twój Nissan Patrol będzie złożony nie gorzej niż w fabryce. Zapraszamy do współpracy. Prosimy o kontakt telefoniczny celem ustalenia wolnego terminu do naprawy: 531 090 000
Polecam zabezpieczenie podwozia Line-X"em. Są to poliuretanowe natryskowe powłoki ochronne. Świetnie zakonserwuje to podwozie. Znam firmę która zajmuję się takimi typu rzeczami. Jeśli chcesz więcej informacji podaje mój numer telefonu 881 440 229 Jednorazowy wydatek i spokój na długie lata.
Koledzy, pisze z pytaniem. Dosc sporo ostatnio slysze o farbach z olicon delta. Ktos mial? Kumpel zachwala, ale wolalbym poznac wiecej opini. Pozdrawiam.
Ja za kompletną konserwację płaciłem ok 850 zł, więc nie wiem skąd taka cena u kolegi.
Dzień dobry Panowie,
czy macie informacje na temat usług konserwacji ramy w Poznaniu i okolicach? Chodzi o LandCruiser-a.
Pozdrawiam
Tomasz