WitamPosiadam Ładę Niva 21214 1998rok z silnikiem 1,7 jednopunktowy wtrysk.Problem jest taki że chcę podłączyć pod nią komputer i sprawdzić jakie ma błędy. Ale nie wiem jaki interfejs kupić. Gniazdo na komputerze jest na 2x6 tzn 6 na gorze 6 na dole. Może ktoś podłańczał komputer pod ładę i podpowie jaki interfejs będzie pasował na takie gniazdo.Pozdrawiam
wydaje mi się że układ jedno punktowy z 1998 jest taki prosty że raczej nie wymaga diagnostyki komputerowej,podjedź do elektryka samochodowego ,powinien mieć wszelkiej maści interfejsy
wydaje mi się że układ jedno punktowy z 1998 jest taki prosty że raczej nie wymaga diagnostyki komputerowej,podjedź do elektryka samochodowego ,powinien mieć wszelkiej maści interfejsy
WitamChodzi o to że na gazie chodzi idealnie ale nie chce mi chodzić na benzynie i nie wiem co jest.Byłem u jednego mechanika to mi powiedział że może to pompka paliwowa daje za małe ciśnienie albo wtrysk ale nie wie dokładnie.
prawdopodobnie padł silniczek krokowy który na działanie gazu ma niewielkie znaczenie bo do gazu wystarczy tylko przepustnica która jak mniemam jest mechaniczna,wcale bym sie nie zdziwił jak by pasował silniczek krokowy od poloneza caro,choć ruskie mogli wymyśleć coś własnego
Odebrałem samochód od mechanika i powiedział że nie opłaca mu się robić łady bo za dużo by stracił czasu. Powiedział że ktoś coś kombinował i tam gdzie jest wtrysk to jest jakaś dodatkowa śruba której nie powinno być. Coś tam mówił że silnik dostaje za bogatą mieszankę paliwową. Ze prawdopodobnie jakiś tam moduł padł ale nie mógł nigdzie dokupić. Mówił że coś właśnie siadło w elektronice.
wybacz kolego ,ale to raczej nie był mechanik bo skoro niema czasu na naprawę za którą ty i tak przecież płacisz,a diagnoza że coś tam coś tam lecz nie wiadomo co to też nie jest godna nazwania takiego osobnika mechanikiem,takie jest moje zdanie
Pewnie masz racje. Powiedział że jest za duża dawka paliwa i się dławi. Jak jadę na gazie i przerzucam na benzynę to od razu zwalnia i się dławi, tak jakby nie miał siły. Jeśli chodzi o tą dawkę paliwa to co może być przyczyną złej dawki paliwa. Co mogło się popsuć?Co jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwa?
kolego jak możesz to zrób zdjęcia kolektora ssące z układem wtryskowym bez filtra powietrza,a jak jesteś z okolic warszawy to bym zaprosił cię do siebie do warsztatu przyjrzał bym się bardziej autu i może rozwiązał problem.
a na wstępnie to trzeba zrobić pomiary ciśnienia w cylindrach bo nawet słabej kondycji silnik będzie na gazie działał a na benzynie będzie się dławił ,ale bez pomiarów i bez samochodu trudno podjąć diagnozę
układ wtryskowy jest podobny do polonezoskiego,silnik krokowy powinien pasować.a od czego jest ta wolna kostka przy lince od gazu?to jest jeden z najprostrzych układów wtryskowych.
Tą luźną kostkę podłańcza się do obudowy filtra. Tam jest taki jakby czujnik albo coś takiego.No widzisz najprostszy układ a już następny mechanik nie umie naprawić-( i to jeden z nich ma serwis samochodowy)
Słuchaj a jest możliwość taka że nie odłańcza mi benzyny i samochód dostaje benzyne i gaz równocześnie i dlatego się dławi? Mam taki ręczny przycisk którym mogę wyłączyć pompke paliwową i dzisiaj jak jeździłem to wyłączyłem pompke tym przyciskiem i samochód lepiej szedł. Przy właczonej pompce paliwa to ma wyższe obroty i jak wciskam pedał gazu w podłogę to tak jakby się dławiła. Dopiero jak zdejmę nogę z gazu to samochód się rozpędza. A dzisiaj jak wyłaczyłem pompke paliwa to już się nie dławiła tylko o wiele lepiej szła. I tak się zastanawiam że może padł przełącznik gaz-benzyna i dlatego dostaje za bogatą mieszankę i nie chce chodzić. Może to mieć jakiś wpływ?
jest takie prawdopodobieństwo że padł ci przełącznik benzyna gaz ,ale pisałeś że nie chodzi ci na benzynie - więc jak załączysz na benzynę to odłącz od elektrozaworu gazowego przewody i zobacz jak dzieje się na benzynie
Odpaliłem ją na benzynie. Zdjołem węża z parownika i odpaliła. Po odpaleniu musiałem ją trzymać na obrotach wyższych niż 2 tys. inaczej gasła. Pochodziła chwile później zaczeło coś w niej strzelać i obroty spadły i zaczeła sie dławić. Po chwili weszła na obroty, pochodziła chwile i znowu powtórka ( strzeliła i zaczeła się dławić). I jak strzeli to wskazówka obrotościomierza spada na zero i po pewnym momencie wskazuje prawidłowo obroty.
W poniedziałek umówiony jestem na podłączenie komputera do łady i sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Teraz jadę do największego zakładu samochodowego w okolicy i mam nadzieje że oni mi pomogą.
Znaleźli przyczynę. Przewód na powrocie był skręcony i nadmiar paliwa nie wracał do zbiornika ( widać ten przewód na zdjęciach które wcześniej wrzuciłem). Teraz pali na benzynie tylko czasami się dławi ale rzadko. Kazali mi wyczyścić zbiornik i wylać benzynę bo jest jakaś podejrzana.jak się odpali to smierdzi pokostem albo czym takim podobnym. sprawdzali ciśnienie pompki paliwa i powiedział że daje ciśnienie tylko czasami słabsze. Więc albo jest coś w baku albo siada pompka. Jutro wyjmę zbiornik i go wyczyszczę i zobaczymy.
Na benzynie odpala jeździ tylko nie pracuje równo silnik. Obroty delikatnie skaczą o 100-200 obrotów.Tyle to mi nie przeszkadza. Chodziło mi o to ze jak mi zbraknie gazu to żebym mógł dojechać zatankować. Przypuszczali że to może być sonda lambda.
WitamPosiadam Ładę Niva 21214 1998rok z silnikiem 1,7 jednopunktowy wtrysk.Problem jest taki że chcę podłączyć pod nią komputer i sprawdzić jakie ma błędy. Ale nie wiem jaki interfejs kupić. Gniazdo na komputerze jest na 2x6 tzn 6 na gorze 6 na dole. Może ktoś podłańczał komputer pod ładę i podpowie jaki interfejs będzie pasował na takie gniazdo.Pozdrawiam
wydaje mi się że układ jedno punktowy z 1998 jest taki prosty że raczej nie wymaga diagnostyki komputerowej,podjedź do elektryka samochodowego ,powinien mieć wszelkiej maści interfejsy
wydaje mi się że układ jedno punktowy z 1998 jest taki prosty że raczej nie wymaga diagnostyki komputerowej,podjedź do elektryka samochodowego ,powinien mieć wszelkiej maści interfejsy
WitamChodzi o to że na gazie chodzi idealnie ale nie chce mi chodzić na benzynie i nie wiem co jest.Byłem u jednego mechanika to mi powiedział że może to pompka paliwowa daje za małe ciśnienie albo wtrysk ale nie wie dokładnie.
wogule na benzynie nie działa ?
Na benzynie działa tylko na obrotach powyżej 3,5 tys
prawdopodobnie padł silniczek krokowy który na działanie gazu ma niewielkie znaczenie bo do gazu wystarczy tylko przepustnica która jak mniemam jest mechaniczna,wcale bym sie nie zdziwił jak by pasował silniczek krokowy od poloneza caro,choć ruskie mogli wymyśleć coś własnego
Odebrałem samochód od mechanika i powiedział że nie opłaca mu się robić łady bo za dużo by stracił czasu. Powiedział że ktoś coś kombinował i tam gdzie jest wtrysk to jest jakaś dodatkowa śruba której nie powinno być. Coś tam mówił że silnik dostaje za bogatą mieszankę paliwową. Ze prawdopodobnie jakiś tam moduł padł ale nie mógł nigdzie dokupić. Mówił że coś właśnie siadło w elektronice.
wybacz kolego ,ale to raczej nie był mechanik bo skoro niema czasu na naprawę za którą ty i tak przecież płacisz,a diagnoza że coś tam coś tam lecz nie wiadomo co to też nie jest godna nazwania takiego osobnika mechanikiem,takie jest moje zdanie
Pewnie masz racje. Powiedział że jest za duża dawka paliwa i się dławi. Jak jadę na gazie i przerzucam na benzynę to od razu zwalnia i się dławi, tak jakby nie miał siły. Jeśli chodzi o tą dawkę paliwa to co może być przyczyną złej dawki paliwa. Co mogło się popsuć?Co jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwa?
kolego jak możesz to zrób zdjęcia kolektora ssące z układem wtryskowym bez filtra powietrza,a jak jesteś z okolic warszawy to bym zaprosił cię do siebie do warsztatu przyjrzał bym się bardziej autu i może rozwiązał problem.
a na wstępnie to trzeba zrobić pomiary ciśnienia w cylindrach bo nawet słabej kondycji silnik będzie na gazie działał a na benzynie będzie się dławił ,ale bez pomiarów i bez samochodu trudno podjąć diagnozę
Niestety jestem z woj. lubelskiego a do Warszawy mam 100km
układ wtryskowy jest podobny do polonezoskiego,silnik krokowy powinien pasować.a od czego jest ta wolna kostka przy lince od gazu?to jest jeden z najprostrzych układów wtryskowych.
Tą luźną kostkę podłańcza się do obudowy filtra. Tam jest taki jakby czujnik albo coś takiego.No widzisz najprostszy układ a już następny mechanik nie umie naprawić-( i to jeden z nich ma serwis samochodowy)
Słuchaj a jest możliwość taka że nie odłańcza mi benzyny i samochód dostaje benzyne i gaz równocześnie i dlatego się dławi? Mam taki ręczny przycisk którym mogę wyłączyć pompke paliwową i dzisiaj jak jeździłem to wyłączyłem pompke tym przyciskiem i samochód lepiej szedł. Przy właczonej pompce paliwa to ma wyższe obroty i jak wciskam pedał gazu w podłogę to tak jakby się dławiła. Dopiero jak zdejmę nogę z gazu to samochód się rozpędza. A dzisiaj jak wyłaczyłem pompke paliwa to już się nie dławiła tylko o wiele lepiej szła. I tak się zastanawiam że może padł przełącznik gaz-benzyna i dlatego dostaje za bogatą mieszankę i nie chce chodzić. Może to mieć jakiś wpływ?
jest takie prawdopodobieństwo że padł ci przełącznik benzyna gaz ,ale pisałeś że nie chodzi ci na benzynie - więc jak załączysz na benzynę to odłącz od elektrozaworu gazowego przewody i zobacz jak dzieje się na benzynie
Odpaliłem ją na benzynie. Zdjołem węża z parownika i odpaliła. Po odpaleniu musiałem ją trzymać na obrotach wyższych niż 2 tys. inaczej gasła. Pochodziła chwile później zaczeło coś w niej strzelać i obroty spadły i zaczeła sie dławić. Po chwili weszła na obroty, pochodziła chwile i znowu powtórka ( strzeliła i zaczeła się dławić). I jak strzeli to wskazówka obrotościomierza spada na zero i po pewnym momencie wskazuje prawidłowo obroty.
W poniedziałek umówiony jestem na podłączenie komputera do łady i sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Teraz jadę do największego zakładu samochodowego w okolicy i mam nadzieje że oni mi pomogą.
trzeba było tylko zdjąć przewody z cewki zasilające ,wtedy elektrozawór nie działa i gaz nie przepuszcza
Znaleźli przyczynę. Przewód na powrocie był skręcony i nadmiar paliwa nie wracał do zbiornika ( widać ten przewód na zdjęciach które wcześniej wrzuciłem). Teraz pali na benzynie tylko czasami się dławi ale rzadko. Kazali mi wyczyścić zbiornik i wylać benzynę bo jest jakaś podejrzana.jak się odpali to smierdzi pokostem albo czym takim podobnym. sprawdzali ciśnienie pompki paliwa i powiedział że daje ciśnienie tylko czasami słabsze. Więc albo jest coś w baku albo siada pompka. Jutro wyjmę zbiornik i go wyczyszczę i zobaczymy.
Mam takie pytanie Wtrysk to jest ten co widać na czwartym zdjęciu. Na górze przepustnicy i podłączone do niego dwa kabelki niebieski i różowy?
tak na czwartym zdjęciu jest wtrysk ,można go wykręcić,tam jest takie sitko które można wyczyścić
Na benzynie odpala jeździ tylko nie pracuje równo silnik. Obroty delikatnie skaczą o 100-200 obrotów.Tyle to mi nie przeszkadza. Chodziło mi o to ze jak mi zbraknie gazu to żebym mógł dojechać zatankować. Przypuszczali że to może być sonda lambda.
i jak? podpinales pod komputer? byles u mechanika?