Witam, mam pytanie do znawców tematu. Jak wygląda napęd w Tarpanie Honkerze? - jest możliwość jazdy po czarnym z zapiętym 4x4, tzn. ma centralny mechanizm różnicowy? jeżeli ma to czy posiada blokadę? - czy fabrycznie tylny most posiada blokadę? - o przedni nie powinienem już pewnie pytać, ale zapytam - posiada blokadę?
Pierwszy model posiadał tylko blokadę centralnego mechanizmu różnicowego
dało się zaadoptować blokadę automatyczną z uaza
Natomiast w nowszym modelu z mostami hipoidalnymi opcjonalnie występuje blokada tylnego mostu i prawdopodobnie przedniego.
W większości egzemplarzy był stały napęd na 4 z możliwością blokowania centralnego mechanizmu.
Zdarzały się konstrukcje z reduktorem BorgWarner z dołączanym na sztywno przodem i manualnymi sprzęgłami w piastach przednich kół.
Ciekawa odpowiedź Zibi - widać, że sporo wiesz o tych autach:) Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu Honkera. Myślę, że za parę lat będzie tak poszukiwany jak teraz Junak 350. Na razie mało wiem o tych samochodach a chciałbym kupić najciekawszą, klasyczną wersję. Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć czego najlepiej szukać? Jaki rocznik, jaki silnik. Na co szczególnie zwrócić uwagę?
Kolego odnośnie blokad w przednim moście była wersja na reduktorze BorgWarner tylko , że jest to teraz ponoć nie do dostania w takiej konfiguracji chyba, że ma sie jakiegoś znajomego w wojsku tam ponoć sa takie wersje , teraz jedyna wada honkera jest to , że ma zestaw silnik Andoria ACDR 2,6 TDI skrzynia KIA i reduktor <nie do końca jestem pewien co to jest ... jest połączony bezpośrenio na sztywno coś podobnie jak w Uazie lub w Gaz 69 M i w tym typie auta z takim rozstawem osi i kół oraz długością to trochę kiepskawe rozwiązanie do tego dochodzi jeszcze elektroniczne załącznie napędów moim zdaniem to jest kiepskie rozwiązanie gdyż troche wody i coś musi siąść ja mam wersje Tarpana Honkera 4012 M < to M to po moich modernizacjach > jest to pojazd z pierwszej serii na silniku 1,6 poloneza wraz z tą skrzynią ze skrzynia redukcyjna z Tczewa na starym typie mostów , najlepsze silniki jakie były w nich to sa 2,5 d , TDI IVECO , 2,4 d, Td, i TDI Andoria wraz ze skrzynia biegów z Tczewa <montowane w Lublinach I,II> a w honkerach do roku 2010 , wiesz teraz pytanie do czego chcesz go używać , ja do mojego na dniach wstawiam Andorie 2,4 wraz ze skrzynia z Tczewa i ma to chodzić minimum elektroniki jak to mówią 3 kable na krzyż i jest gicior wiesz jak chcesz kupic honkera patrz przedewszystkim na stan ramy , mostów silnika najważniejsze na mocowanie resorów <uszka co od ramy wychodzą z tyłu, reduktor , i czy za bardzo nie rdzewieje honki mają to do siebie , że lubią aż piszczeć pod blokiem od tego , że ich rdza żre jeżeli chcesz więcej info to śmiało pisz :D pozdraiwam
Witam. Również posiadam Tarpana Honkera 4021S (sanitarka). I mam takie pytanie czy faktycznie nie można rozłączyć przedniego napędu? Widze że jednak są tutaj ludzie znający te pojazdy a naprawde zależy mi na pomocy takich osób...
Witam Cię Kolego Widzę, że posiadasz dużą wiedzę na temat Honkera mam prośbę Wiem jestem dziewczyną ale to nic nie znaczy,Zakupiłam ostatnio honkera do remontu i mam pare problemówjak bym cię ładnie poprosiła to byś mi pomógł dziękuję i pozdrawiam
jest tak da sie rozłączyć wykręcając wał ale w tedy musisz jeździć na blokacie centralnego mechanizmu różnicowego, albo dorobić mechanizm rozłączania ale w tedy trzeba też jeździć na blokadzie
witamnabylem honkera wersja 4012 z polskiej armi. mam staly naped na 4 kolka ,reduktor i blokade centralnego mechanizmu roznicowego. Mam pytanie odnosnie zaloczania blokady centralnego mechanizmu roznicowego, jaki duzy ruch treba zrobic ta dzwignia? Ja przesune ja o 3 do 4 cm i juz zapala sie kontrolka na liczniku ele skok tej dzwigni jest duzo wiekszy jakies 10 cm. Czy ktos mi powie czy w momencie zapalenia sie kontrolki blokada jest juz zalaczona czy musze dzwignie popchnac az do wyczowalnego oporu?
musisz przeciągnąć ja do oporu i lekko w lewo czyli zablokować na takich zębach w wybieraku czyli robisz coś na kształt litery L tylko , że w lewą stronę, czujnik załączenia bkolady to po prostu czujnik załączenia biegu wstecznego ze skrzyni biegów lublina :D , ale jak nie musisz to nie załączaj jej bo portafi rozerwać reduktor i tylko w terenie na aswalcie to zapomnij o jeździe na niej i tylko i wyłączonie na wprost w przeciwnym wypadku cos jebie
Witam, mam pytanie do znawców tematu. Jak wygląda napęd w Tarpanie Honkerze? - jest możliwość jazdy po czarnym z zapiętym 4x4, tzn. ma centralny mechanizm różnicowy? jeżeli ma to czy posiada blokadę? - czy fabrycznie tylny most posiada blokadę? - o przedni nie powinienem już pewnie pytać, ale zapytam - posiada blokadę?
Pierwszy model posiadał tylko blokadę centralnego mechanizmu różnicowego dało się zaadoptować blokadę automatyczną z uaza Natomiast w nowszym modelu z mostami hipoidalnymi opcjonalnie występuje blokada tylnego mostu i prawdopodobnie przedniego. W większości egzemplarzy był stały napęd na 4 z możliwością blokowania centralnego mechanizmu. Zdarzały się konstrukcje z reduktorem BorgWarner z dołączanym na sztywno przodem i manualnymi sprzęgłami w piastach przednich kół.
Ciekawa odpowiedź Zibi - widać, że sporo wiesz o tych autach:) Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu Honkera. Myślę, że za parę lat będzie tak poszukiwany jak teraz Junak 350. Na razie mało wiem o tych samochodach a chciałbym kupić najciekawszą, klasyczną wersję. Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć czego najlepiej szukać? Jaki rocznik, jaki silnik. Na co szczególnie zwrócić uwagę?
Kolego odnośnie blokad w przednim moście była wersja na reduktorze BorgWarner tylko , że jest to teraz ponoć nie do dostania w takiej konfiguracji chyba, że ma sie jakiegoś znajomego w wojsku tam ponoć sa takie wersje , teraz jedyna wada honkera jest to , że ma zestaw silnik Andoria ACDR 2,6 TDI skrzynia KIA i reduktor <nie do końca jestem pewien co to jest ... jest połączony bezpośrenio na sztywno coś podobnie jak w Uazie lub w Gaz 69 M i w tym typie auta z takim rozstawem osi i kół oraz długością to trochę kiepskawe rozwiązanie do tego dochodzi jeszcze elektroniczne załącznie napędów moim zdaniem to jest kiepskie rozwiązanie gdyż troche wody i coś musi siąść ja mam wersje Tarpana Honkera 4012 M < to M to po moich modernizacjach > jest to pojazd z pierwszej serii na silniku 1,6 poloneza wraz z tą skrzynią ze skrzynia redukcyjna z Tczewa na starym typie mostów , najlepsze silniki jakie były w nich to sa 2,5 d , TDI IVECO , 2,4 d, Td, i TDI Andoria wraz ze skrzynia biegów z Tczewa <montowane w Lublinach I,II> a w honkerach do roku 2010 , wiesz teraz pytanie do czego chcesz go używać , ja do mojego na dniach wstawiam Andorie 2,4 wraz ze skrzynia z Tczewa i ma to chodzić minimum elektroniki jak to mówią 3 kable na krzyż i jest gicior wiesz jak chcesz kupic honkera patrz przedewszystkim na stan ramy , mostów silnika najważniejsze na mocowanie resorów <uszka co od ramy wychodzą z tyłu, reduktor , i czy za bardzo nie rdzewieje honki mają to do siebie , że lubią aż piszczeć pod blokiem od tego , że ich rdza żre jeżeli chcesz więcej info to śmiało pisz :D pozdraiwam
Witam. Również posiadam Tarpana Honkera 4021S (sanitarka). I mam takie pytanie czy faktycznie nie można rozłączyć przedniego napędu? Widze że jednak są tutaj ludzie znający te pojazdy a naprawde zależy mi na pomocy takich osób...
Witam Cię Kolego Widzę, że posiadasz dużą wiedzę na temat Honkera mam prośbę Wiem jestem dziewczyną ale to nic nie znaczy,Zakupiłam ostatnio honkera do remontu i mam pare problemówjak bym cię ładnie poprosiła to byś mi pomógł dziękuję i pozdrawiam
jest tak da sie rozłączyć wykręcając wał ale w tedy musisz jeździć na blokacie centralnego mechanizmu różnicowego, albo dorobić mechanizm rozłączania ale w tedy trzeba też jeździć na blokadzie
witam
witamnabylem honkera wersja 4012 z polskiej armi. mam staly naped na 4 kolka ,reduktor i blokade centralnego mechanizmu roznicowego. Mam pytanie odnosnie zaloczania blokady centralnego mechanizmu roznicowego, jaki duzy ruch treba zrobic ta dzwignia? Ja przesune ja o 3 do 4 cm i juz zapala sie kontrolka na liczniku ele skok tej dzwigni jest duzo wiekszy jakies 10 cm. Czy ktos mi powie czy w momencie zapalenia sie kontrolki blokada jest juz zalaczona czy musze dzwignie popchnac az do wyczowalnego oporu?
musisz przeciągnąć ja do oporu i lekko w lewo czyli zablokować na takich zębach w wybieraku czyli robisz coś na kształt litery L tylko , że w lewą stronę, czujnik załączenia bkolady to po prostu czujnik załączenia biegu wstecznego ze skrzyni biegów lublina :D , ale jak nie musisz to nie załączaj jej bo portafi rozerwać reduktor i tylko w terenie na aswalcie to zapomnij o jeździe na niej i tylko i wyłączonie na wprost w przeciwnym wypadku cos jebie