Reklama
  • frontman2012-02-27 23:45:15

    Witam, mam pytanie do znawców tematu. Jak wygląda napęd w Tarpanie Honkerze? - jest możliwość jazdy po czarnym z zapiętym 4x4, tzn. ma centralny mechanizm różnicowy? jeżeli ma to czy posiada blokadę? - czy fabrycznie tylny most posiada blokadę? - o przedni nie powinienem już pewnie pytać, ale zapytam - posiada blokadę?

  • zibi 2012-03-02 07:12:59

    Pierwszy model posiadał tylko blokadę centralnego mechanizmu różnicowego dało się zaadoptować blokadę automatyczną z uaza Natomiast w nowszym modelu z mostami hipoidalnymi opcjonalnie występuje blokada tylnego mostu i prawdopodobnie przedniego. W większości egzemplarzy był stały napęd na 4 z możliwością blokowania centralnego mechanizmu. Zdarzały się konstrukcje z reduktorem BorgWarner z dołączanym na sztywno przodem i manualnymi sprzęgłami w piastach przednich kół.

  • GrzegorzN 2012-03-03 19:28:25

    Ciekawa odpowiedź Zibi - widać, że sporo wiesz o tych autach:) Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu Honkera. Myślę, że za parę lat będzie tak poszukiwany jak teraz Junak 350. Na razie mało wiem o tych samochodach a chciałbym kupić najciekawszą, klasyczną wersję. Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć czego najlepiej szukać? Jaki rocznik, jaki silnik. Na co szczególnie zwrócić uwagę? 

  • adekniedzial 2012-03-17 19:53:36

    Kolego odnośnie blokad w przednim moście była wersja na reduktorze  BorgWarner   tylko , że jest to teraz ponoć nie do dostania w takiej konfiguracji chyba, że ma sie jakiegoś znajomego w wojsku tam ponoć sa takie wersje , teraz jedyna wada honkera jest  to , że ma zestaw silnik  Andoria ACDR 2,6 TDI  skrzynia KIA i reduktor <nie do końca jestem pewien co to jest ... jest połączony bezpośrenio na sztywno coś  podobnie jak w Uazie lub w Gaz 69 M i w tym typie auta z takim rozstawem osi i kół oraz długością to trochę kiepskawe rozwiązanie do tego dochodzi jeszcze elektroniczne załącznie napędów moim zdaniem to jest kiepskie rozwiązanie gdyż troche wody i coś musi siąść ja mam wersje Tarpana Honkera 4012 M < to M to po moich modernizacjach > jest to pojazd z pierwszej serii na silniku 1,6 poloneza wraz z tą skrzynią ze skrzynia redukcyjna z Tczewa na starym typie mostów , najlepsze silniki jakie były w nich to sa 2,5 d , TDI IVECO , 2,4 d, Td, i TDI Andoria wraz ze skrzynia biegów z Tczewa <montowane w Lublinach I,II> a w honkerach do roku 2010 , wiesz teraz pytanie do czego chcesz go używać , ja do mojego na dniach  wstawiam Andorie 2,4 wraz ze skrzynia z Tczewa i ma to chodzić minimum elektroniki jak to mówią 3 kable na krzyż i jest gicior  wiesz jak chcesz kupic honkera patrz przedewszystkim na stan ramy , mostów silnika najważniejsze na  mocowanie resorów <uszka co od ramy wychodzą z tyłu,  reduktor , i czy za bardzo nie rdzewieje honki mają to do siebie  , że lubią aż piszczeć pod blokiem od tego , że ich rdza żre jeżeli chcesz więcej info to śmiało pisz  :D pozdraiwam 

  • Reklama
  • Franz Maurer 2013-10-29 18:43:50

    Witam. Również posiadam Tarpana Honkera 4021S (sanitarka). I mam takie pytanie czy faktycznie nie można rozłączyć przedniego napędu? Widze że jednak są tutaj ludzie znający te pojazdy a naprawde zależy mi na pomocy takich osób...

  • Marianna 2013-12-11 11:17:42

    Witam Cię Kolego Widzę, że posiadasz dużą wiedzę na temat Honkera mam prośbę Wiem  jestem dziewczyną ale to nic nie znaczy,Zakupiłam ostatnio honkera do remontu i mam pare problemówjak bym cię ładnie poprosiła to byś mi pomógł dziękuję i pozdrawiam  

  • adekniedzial 2013-12-11 18:34:24

    jest tak da sie rozłączyć wykręcając wał ale w tedy musisz jeździć na blokacie centralnego mechanizmu różnicowego, albo dorobić mechanizm rozłączania ale w tedy trzeba też jeździć na blokadzie 

  • rafal 4012 2014-01-21 22:08:04

    witam

  • Reklama
  • rafal 4012 2014-01-21 22:23:28

    witamnabylem honkera wersja 4012 z polskiej armi. mam staly naped na 4 kolka ,reduktor i blokade centralnego mechanizmu roznicowego. Mam pytanie odnosnie zaloczania blokady centralnego mechanizmu roznicowego, jaki duzy ruch treba zrobic ta dzwignia? Ja przesune ja  o 3 do 4 cm i juz zapala sie kontrolka na liczniku  ele skok tej dzwigni jest duzo wiekszy jakies 10 cm. Czy ktos mi powie czy w momencie zapalenia sie kontrolki blokada jest juz zalaczona  czy musze dzwignie popchnac az do wyczowalnego oporu?  

  • adekniedzial 2014-01-27 19:24:55

    musisz przeciągnąć ja do oporu i lekko w lewo czyli zablokować na takich  zębach w wybieraku czyli robisz coś na kształt litery L tylko , że w lewą stronę, czujnik załączenia bkolady to po prostu czujnik załączenia biegu wstecznego ze skrzyni biegów lublina :D , ale jak nie musisz to nie załączaj jej bo portafi rozerwać reduktor i tylko w terenie na aswalcie to zapomnij o jeździe na niej i tylko i wyłączonie na wprost w przeciwnym wypadku cos jebie 



Reklama
Reklama
Wróć do