Co sądzicie o gazie w dieslu? Coraz częściej słyszę o wstawianiu instalacji LPG do silników wysokoprężnych. Wiem, że to popularne na południu Polski, Bielsko Biała i okolice. Kierowcy wstawiają też gaz do dostawczaków. Kumpel ma Nissana Patrol na LPG i bardzo sobie chwali. Twierdzi, że pali mu 2-3 litry oleju mniej, w to miejsce idzie gaz. Silnik jest elastyczniejszy i idzie od dołu. Ale jest jak zwykle "ale". Rozmawiałem z dobrym fachowcem od gazu, twierdzi, że na dłuższą metę to nie może się udać, że silnik klęknie... Co Wy na to?
Widziałem tez Patrola z gazem . Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto to ma założone i przejechał już trochę km .Tylko taka ocena jest w miare wiarygodna .Zależy chyba też od kondycji silnika a nasze Patrole jak wiadomo wszystkie maja po" 150-200" tyś km" .Na pewno jest to paliwo nie do tego silnika ale polak potrafi a jeszcze w czasie kryzysu zainstalować wszystko żeby było oszczędne niekoniecznie zgodnie z przeznaczeniem .Ale jak mawiają bracia "pożiwiom uwidim "
Na Karpackim Kordonie Sołtys był czerwonym patrolem na gazie, jeździliśmy w jednej grupie. Ależ to zapinało! Jego silnik 2.8 chodził tak jak mój 4.2.
Ja za mało jeżdżę żeby to się opłacało wstawiać gaz ale kolega będzie chyba robił instalację LPG do Land Cruisera J100, lata nim na codzień.
ma to duze plusy bo strzał z pedału jest dwa razy większy mój kolega od patroli testowal to w swoim aucie 3 silniki [glowice] zdechły można tego używać na dłuższą mete jako dostrzyk przy większych obrotach inaczej to coś klęknie ogolnie trzeba jeszcze poczekać aż to udoskonala pozdrawiam
Znam już trzy Patrole 2.8 z gazem - zapinają jak głupie, jeden w rajdach przeprawowych - nic złego się nie dzieje, a chłopaki im nie żałują.Kolega ma też gaz w TLC HDJ 100, 4.2 TD - też nie narzeka.Ekonomia się ponoć nie poprawia ale przyrost mocy i momentu jest znaczny, silnik ciągnie od samego dołu co w Patrolach 2.8 nie jest normalne ;-)Oczywiście nikomu nie polecam, żeby nie było na mnie jakby co ;-))))
Ja bym nie pakował gazu do diesle. Z tego co mi wiadomo to i tak jest słaba oszczędność ze względu na to że do mieszanki można dodać max 30% gazu. Najlepszym rozwiązaniem jest kupno samochodu z ekonomicznym dieslem. Ja np mam pod maską 2.5 twinturbo, samochód pali coś około 7 w terenie i mniej niż 8 na mieście. Gazem tego wyniku już nie zbiję, zresztą szkoda byłoby mi przerabiać Dmaxa, na gaz.
Witamwedłu mnie dawanie gazu lpg do 2.8d to bład silnik był obliczany przez konstruktorów tylko do ropy zwazywszy ze głowica w tych silnikach nie lubi ciepła ,a pewnie bedzie nie najlepsze smarowanie całego silnika,chyba ze ktos chce zrobic wyscigówke z parcha ale na jeden rajd,tak jak to robia z draksterami
Ja też o tym słyszałam już i się zastanawiam jak to w ogóle działa przy samochodzie. Czy nie ma żadnych wad? czy Samochód ma cały czas takie samo wdepnięcie?
Nic złego się nie będzie działo pod warunkiem , że instalacją zajmie się fachowiec w solidnym serwisie . Widziałem zgazowanego patrola ale benzynę u kolegi a instalację zakładał w AG Centrum .
Witajciemiałem zamontowany gaz w Toyocie hdj 80 i u mnie działało to super. Silnik pracował od samego dołu. Jeśli chodzi o oszczędności można powiedzieć ze palił pół na pół oleju i gazu czyli ok 6 l oleju i 6 l gazu na 100/km. Oszczędność to różnica ceny 6 l oleju a gazu.Auto sprzedane teraz mam Patrola i nie ma miejsca na butle pod autem inaczej juz bym miał zamontowany gaz.Osobną kwestią jest problem z przeglądami technicznymi. Instalacja LPG do diezla z homologacja to koszt ok 6 tyś zł a bez homologacji ok 1.5 zł.
Chciałabym trochę odświeżyć temat, bo na przestrzeni ostatniego roku sporo się zmieniło jeśli chodzi o LPG. Też początkowo sceptycznie podchodziłem do tego tematu, ale powiem wam, że w końcu zdecydowałem się na BRC SQ32 w moim samochodzie, mija ponad pół roku, a ja nie mam żadnych zastrzeżeń.
Co sądzicie o gazie w dieslu? Coraz częściej słyszę o wstawianiu instalacji LPG do silników wysokoprężnych. Wiem, że to popularne na południu Polski, Bielsko Biała i okolice. Kierowcy wstawiają też gaz do dostawczaków. Kumpel ma Nissana Patrol na LPG i bardzo sobie chwali. Twierdzi, że pali mu 2-3 litry oleju mniej, w to miejsce idzie gaz. Silnik jest elastyczniejszy i idzie od dołu. Ale jest jak zwykle "ale". Rozmawiałem z dobrym fachowcem od gazu, twierdzi, że na dłuższą metę to nie może się udać, że silnik klęknie... Co Wy na to?
Widziałem tez Patrola z gazem . Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto to ma założone i przejechał już trochę km .Tylko taka ocena jest w miare wiarygodna .Zależy chyba też od kondycji silnika a nasze Patrole jak wiadomo wszystkie maja po" 150-200" tyś km" .Na pewno jest to paliwo nie do tego silnika ale polak potrafi a jeszcze w czasie kryzysu zainstalować wszystko żeby było oszczędne niekoniecznie zgodnie z przeznaczeniem .Ale jak mawiają bracia "pożiwiom uwidim "
Na Karpackim Kordonie Sołtys był czerwonym patrolem na gazie, jeździliśmy w jednej grupie. Ależ to zapinało! Jego silnik 2.8 chodził tak jak mój 4.2. Ja za mało jeżdżę żeby to się opłacało wstawiać gaz ale kolega będzie chyba robił instalację LPG do Land Cruisera J100, lata nim na codzień.
ma to duze plusy bo strzał z pedału jest dwa razy większy mój kolega od patroli testowal to w swoim aucie 3 silniki [glowice] zdechły można tego używać na dłuższą mete jako dostrzyk przy większych obrotach inaczej to coś klęknie ogolnie trzeba jeszcze poczekać aż to udoskonala pozdrawiam
Znam już trzy Patrole 2.8 z gazem - zapinają jak głupie, jeden w rajdach przeprawowych - nic złego się nie dzieje, a chłopaki im nie żałują.Kolega ma też gaz w TLC HDJ 100, 4.2 TD - też nie narzeka.Ekonomia się ponoć nie poprawia ale przyrost mocy i momentu jest znaczny, silnik ciągnie od samego dołu co w Patrolach 2.8 nie jest normalne ;-)Oczywiście nikomu nie polecam, żeby nie było na mnie jakby co ;-))))
Ja bym nie pakował gazu do diesle. Z tego co mi wiadomo to i tak jest słaba oszczędność ze względu na to że do mieszanki można dodać max 30% gazu. Najlepszym rozwiązaniem jest kupno samochodu z ekonomicznym dieslem. Ja np mam pod maską 2.5 twinturbo, samochód pali coś około 7 w terenie i mniej niż 8 na mieście. Gazem tego wyniku już nie zbiję, zresztą szkoda byłoby mi przerabiać Dmaxa, na gaz.
Jestem tego samego zdania. Gaz tak, ale benzyniaku. Niestety po zainstalowaniu gazu nasze auto straciło na mocy;/
Jestem tego samego zdania. Gaz tak, ale benzyniaku. Niestety po zainstalowaniu gazu nasze auto straciło na mocy;/
Witamwedłu mnie dawanie gazu lpg do 2.8d to bład silnik był obliczany przez konstruktorów tylko do ropy zwazywszy ze głowica w tych silnikach nie lubi ciepła ,a pewnie bedzie nie najlepsze smarowanie całego silnika,chyba ze ktos chce zrobic wyscigówke z parcha ale na jeden rajd,tak jak to robia z draksterami
Ja też o tym słyszałam już i się zastanawiam jak to w ogóle działa przy samochodzie. Czy nie ma żadnych wad? czy Samochód ma cały czas takie samo wdepnięcie?
Nic złego się nie będzie działo pod warunkiem , że instalacją zajmie się fachowiec w solidnym serwisie . Widziałem zgazowanego patrola ale benzynę u kolegi a instalację zakładał w AG Centrum .
Witajciemiałem zamontowany gaz w Toyocie hdj 80 i u mnie działało to super. Silnik pracował od samego dołu. Jeśli chodzi o oszczędności można powiedzieć ze palił pół na pół oleju i gazu czyli ok 6 l oleju i 6 l gazu na 100/km. Oszczędność to różnica ceny 6 l oleju a gazu.Auto sprzedane teraz mam Patrola i nie ma miejsca na butle pod autem inaczej juz bym miał zamontowany gaz.Osobną kwestią jest problem z przeglądami technicznymi. Instalacja LPG do diezla z homologacja to koszt ok 6 tyś zł a bez homologacji ok 1.5 zł.
Chciałabym trochę odświeżyć temat, bo na przestrzeni ostatniego roku sporo się zmieniło jeśli chodzi o LPG. Też początkowo sceptycznie podchodziłem do tego tematu, ale powiem wam, że w końcu zdecydowałem się na BRC SQ32 w moim samochodzie, mija ponad pół roku, a ja nie mam żadnych zastrzeżeń.