Witam posiadam froncie automat 3,2v6 od kilku dni słabo mi ciagnie wsteczny bieg musze dodawac dużo gazu zeby cofnąc do przodu jest wszystko OK może ktoś cos poradzi.
A poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy? W automatycznej skrzyni to ma znaczenie, kiedyś kolega skarżył się na zmianę biegów w automacie. Już się nastawił na jakieś straszne koszta a okazało się, że to tylko brak oleju. Brakowało z dwa litry. Po uzupełnieniu poziomu oleju skrzynia chodzi jak nowa (-:Może Twoja frontera też chce pić (-:
Lukasz102 sam olej, wymiana, to pikuś cenowy w porównaniu z naprawą (około 5tyś zależy od samochodu) automatycznej skrzyni. Większość niedomagań związanych z automatyczną skrzynią biegów jest związana z olejem->> jego brakiem lub wiekiem. Są dwie opcje sprawdzania poziomu oleju->> na zimnym silniku lub na gorącym. Na bagnecie powinny być zaznaczone obie opcje. Kolor oleju nie może być czarny, może być (powinien) czerwony, ciemno czerwony nawet lekko brązowy-->> ale tu już trzeba myśleć poważnie o wymianie. Wymianę (filtr w skrzyni wystarczy umyć,zresztą nie jest jakiś strasznie drogi) niech robi ktoś kto zna się na tym bo odpowietrzyć zapowietrzoną skrzynię niemalże równa się z cudem. Czasami może zawiesić się sterownik ale wtedy możemy spróbować zresetować go zdejmując klemę prądową z akumulatora na kilkanaście minut. Temat resetowania przerabiałem przed jednym z wakacyjnych wyjazdów nie załączał "4" ->> w rozpaczy chciałem już, na wyjazd, wypożyczać samochód->> a wystarczyło zdjąć klemę-->> czemu nie spróbować. Ale olej,dobry olej i ilość, to podstawa
Na wszelki wypadek dodam, że w automacie poziom oleju sprawdza się przy włączonym silniku. Przed pomiarem należy wcześniej powachlować wajchą zmiany biegów pomiędzy R-N-D, zostawić na P i w tym położeniu sprawdzić bagnet.Jak Waldek napisał można mierzyć na zimnym i ciepłym oleju - żeby go rozgrzać trzeba zrobić z przejażdżkę z 20 km.Pamiętaj też, że zwykłe spuszczenie oleju z misy automatu to wymiana jedynie 1/3 oleju w układzie ...
Zaprowadziłem frontere do fachowca od automatów,okazało się,że zerwana czy spalona jest taśma od wstecznego.Naprawa z wymianą oleju,filterków,nowe uczczelniacze itp. 2400zł.
Witam posiadam froncie automat 3,2v6 od kilku dni słabo mi ciagnie wsteczny bieg musze dodawac dużo gazu zeby cofnąc do przodu jest wszystko OK może ktoś cos poradzi.
A poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy? W automatycznej skrzyni to ma znaczenie, kiedyś kolega skarżył się na zmianę biegów w automacie. Już się nastawił na jakieś straszne koszta a okazało się, że to tylko brak oleju. Brakowało z dwa litry. Po uzupełnieniu poziomu oleju skrzynia chodzi jak nowa (-:Może Twoja frontera też chce pić (-:
Mam ten sam problem i też zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni.Niestety zawsze są ważniejsze wydatki.Daj znać jak dojdziesz co jest przyczyną.
Lukasz102 sam olej, wymiana, to pikuś cenowy w porównaniu z naprawą (około 5tyś zależy od samochodu) automatycznej skrzyni. Większość niedomagań związanych z automatyczną skrzynią biegów jest związana z olejem->> jego brakiem lub wiekiem. Są dwie opcje sprawdzania poziomu oleju->> na zimnym silniku lub na gorącym. Na bagnecie powinny być zaznaczone obie opcje. Kolor oleju nie może być czarny, może być (powinien) czerwony, ciemno czerwony nawet lekko brązowy-->> ale tu już trzeba myśleć poważnie o wymianie. Wymianę (filtr w skrzyni wystarczy umyć,zresztą nie jest jakiś strasznie drogi) niech robi ktoś kto zna się na tym bo odpowietrzyć zapowietrzoną skrzynię niemalże równa się z cudem. Czasami może zawiesić się sterownik ale wtedy możemy spróbować zresetować go zdejmując klemę prądową z akumulatora na kilkanaście minut. Temat resetowania przerabiałem przed jednym z wakacyjnych wyjazdów nie załączał "4" ->> w rozpaczy chciałem już, na wyjazd, wypożyczać samochód->> a wystarczyło zdjąć klemę-->> czemu nie spróbować. Ale olej,dobry olej i ilość, to podstawa
Dziekuje bardzo za pomoc jutro sie tym zajme jak sie cos zmieni poinfomuje co było przyczyną
Na wszelki wypadek dodam, że w automacie poziom oleju sprawdza się przy włączonym silniku. Przed pomiarem należy wcześniej powachlować wajchą zmiany biegów pomiędzy R-N-D, zostawić na P i w tym położeniu sprawdzić bagnet.Jak Waldek napisał można mierzyć na zimnym i ciepłym oleju - żeby go rozgrzać trzeba zrobić z przejażdżkę z 20 km.Pamiętaj też, że zwykłe spuszczenie oleju z misy automatu to wymiana jedynie 1/3 oleju w układzie ...
Zaprowadziłem frontere do fachowca od automatów,okazało się,że zerwana czy spalona jest taśma od wstecznego.Naprawa z wymianą oleju,filterków,nowe uczczelniacze itp. 2400zł.