Reklama
  • slawek2013-07-03 22:34:12

    Wkraczam w kolejny, końcowy etap odbudowy Czapajewa, będzie jeszcze raz spasowany, kompletowany i ponownie malowany. Kolega, który się tym zajmuje zaproponował cynkowanie ramy - co o tym sądzicie? Nie pytam o koszty - na razie nie wiem ile to może wynieść, zastanawiam się czy warto to robić w oldtimerze? Będzie więcej stał niż jeździł.A w terenówce do codziennego katowania byście to zrobili? Zastanawiam się, czy cynkowanie ogniowe nie pognie ramy, a poza tym, czy starą ramę da się w ogóle wyczyścić w profilach wewnętrznych pod cynkowanie? Co myślicie?

  • jawaldek 2013-07-03 22:54:18

    Ta.... ot i dylemat. Ja bym nie cynkował. Czemu bo jest to zdradliwe-->> jeździmy po rożnych dziurach wertepach i kamieniach i własnie jakiś ostry kamień zdziera narusza ocynk i ruda działa pod ocynkiem a my nieswiadomi takiego stanu żeczy cieszymy sie że mamy ocynkowaną ramę. Robimy różne dziwne wygibusy w terenie i czasami zdarza się że nam rama nadpęknie. No oczywiście spawamy niszcząc ocynk. Na zewnątrz możemy zabezpieczyć czymś tam ale co się dzieje w zamkniętym profilu->> ruda sobie spokojnie w "otoczeniu" ocynku działa. A eksponat który bedzie głównie stał ?? jemu takie przypadłości kamienno/spawalnicze nie grożą. Tylko czy aby na pewno będzie stał i ułańska fantazja nie poniesie???

  • nazar 2013-07-08 23:43:30

    ja bym nie robił cynkowania, dobrze wymyć i zabezpieczyć od środka i zewnątrz i będzie "wieczne"- taniej będzie 

  • wterenie_admin 2013-07-09 08:24:48

    ja bym robil, bez dwoch zdan. Jeden z najlepszych sposobow zabezpieczenia ramy, zwlaszcza w takim egzemplarzu. Nie pekaj tylko przywoz ja do Goldapi, zalatwie Ci dobra cene. Nie sluchaj oszolomow, ktorzy nie wiedza o co kaman.

  • Reklama
  • jawaldek 2013-07-09 11:11:26

    ja bym robil, bez dwoch zdan. Jeden z najlepszych sposobow zabezpieczenia ramy, zwlaszcza w takim egzemplarzu. Nie pekaj tylko przywoz ja do Goldapi, zalatwie Ci dobra cene. Nie sluchaj oszolomow, ktorzy nie wiedza o co kaman.A możesz temat rozwinąć ??? czemu cynkować lub nie ???

  • slawek 2013-07-10 07:54:58

    dzięki Socho - nie będę wlókł ramy 150 kilo w jedną stronę, bo koszt paliwa mnie zje ;-) u nas też znajdzie sie cynkownia, tylko żeby tą ramę w środku dało się wysprzątać, w profilach ...

  • jawaldek 2013-07-10 09:05:13

    Zestaw do kerchera do piaskowania na mokro,dysza "kret" o przeciw bieżnym strumieniu wody do udrażniania. Do piaskowania kosztuje +/- 140zł, końcówka "kret" 60zł ->> są na stronie co wszystko sprzedają ;) Wąż od kerchera z "kretem" w zamknięty profil i ciśnienie wody zrobi swoje ->> wymyje błoto i luźne kawałki płatów rdzy.

  • marekmasdke 2013-07-11 17:46:47

    Jakbym miał kasę to bym cynkował, tańszy sposób to wymyć i woskiem do profili zamkniętych spryskać od środka, są takie w spreju z końcówkami od razu :D

  • Reklama
  • wterenie_admin 2013-07-16 06:59:16

    wszystko dobrze ale zapominacie o korozji miedzykrystalicznej. Jak toto wlazlo to nie umyjesz zadnym karcherem, tak jak z amelinium. Tylko kapiel przed cykowaniem moze to naprawic.

  • wterenie_admin 2013-07-16 07:04:02

    Bo to najlepszy sposob na zabezpieczenie, od zewnatrz i wewnatrz. Zadne siuwaksy, spraye czy biteksy tego lepiej nie zrobia. Poza tym jak rudolf juz wejdzie to zadne mycie nie pomoze.

  • kozikowa83 2015-03-14 21:21:09

    Lepiej zainwestować ocynkować niż próbować wszelkich metod po drodze popełniając masę błędów. Czasami większa inwestycja bardziej się opłaca



Reklama
Reklama
Wróć do