Witam wszystkich forumowiczów! Stałem się posiadaczem Nissana Patrola Y61 3.0 DI wersje long 7 osobową. Mam go od soboty a nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu samochodami i mam parę pytań i myślę że to właśnie posiadacze takich aut udzielą mi najlepszych odpowiedzi: -) czy patrol ma blokowany przedni most? zdążyłem go już zakopać w błocie i zauważyłem że na 4L z blokadą mostu kręci się tylko jedno koło z przoduł -) do czego są sprzęgiełka w przednich kołach bo mam je ustawione na ,,auto" ale gdy stał w tym błocie przestawiłem je kluczem 21 na ,,lock" i nic się nie zmieniło a przynajmniej tak mi się wydaje. -) czemu elektryczny stabilizator tylnego mostu sam mi się włącza? wyłączam go gdy wjeżdżam w teren i po chwili kontrolka ,,stabi off" znika. -) nie podświetla mi przycisków na panelu od klimatronica, podgrzewania foteli i ciężko jest coś znaleźć w nocy w aucie. -) co powinienem wiedzieć jako nowy użytkownik takiej terenówki??? Z góry dziękuję za pomoc 0OdpowiedzCytujEdytuj
Zarejestrować się na http://www.rajdy4x4.pl/ tam sie wszystkiego dowiesz . Czytania masz na cały tydzień i to na wszystkie tematy co Cię interesują . Musiał bym tu do rana siedzieć żeby Ci tylko po łepkach na Twoje pytania odpowiedzieć .
Henry, nie leń się ;-) Po kolei jakoś Ci odpowiemy Krzysztof ;-)- Nissan Patrol nie ma fabrycznej blokady przedniego mostu, ale można dodać, np. blokadę ARB sterowaną sprężonym powietrzem. Blokada tylnego mostu jest w standardzie.- Sprzęgiełka przednich piast w zależności od modelu, mogą się załączać automatycznie, wtedy nie musisz wysiadać z samochodu i przy nich gmerać, żeby włączyć przedni napęd. Jak chcesz rozłączyć przedni napęd to wrzucasz na reduktorze 2x4 i cofasz parę metrów. Ustawienie sprzęgiełka w położeniu lock oznacza, że jest ono spięte na stałe. Są też sprzęgiełka tylko manualne, uchodzą za wytrzymalsze od automatycznych
Zadał tylko 5 pytań i ma czytać cały tydzień ;)) ?? Najlepiej zrobisz jak umówisz się z kimś z Twojej okolicy i namacalnie Ci wytłumaczy co i jak. Gratulacje z nowego nabytku.
Te 5 pytań to tylko mała część co powinien wiedzieć o patrolu . Mając pierwsze takie auto warto się więcej dowiedzieć o tego typu aucie a na pewno Mu się to przyda w dalszej eksploatacji .Na rajdach4x4 o patrolu jest praktycznie wszystko dokładnie opisane i moim zdaniem warto jest poświęcić parę wieczorów na edukację .
henry co Ty tak reklamujesz tamto forum??? albo bardzo powoli piszesz albo uważasz się za specjalistę w tej dziedzinie skoro odpowiedź ,,po łebkach" zajęłaby ci całą noc.Reszcie dziękuję za naświetlenie tematu. Nie jestem laikiem w kwestii motoryzacji ale związany byłem ściśle z samochodami typowo sportowymi i w sumie spontanicznie zdecydowałem się na off roudowca o ile można go tak nazwać.Pierwsze spostrzeżenia co do Patrola? Przyśpieszenie sprawia że zasypiam za kierownicą :) a i w terenie radzi sobie raczej przeciętnie... Może przez brak blokady przedniego mostu a może przez to, że to strasznie ciężka krowa.Dla zainteresowanych to strona auta u poprzedniego właściciela: http://www.autocentrum.pl/awc/jaworznianin/nissan-patrol-2000/ może ktoś zna to auto i coś mi o nim więcej powie
Przeglądałem to ogłoszenie tu cyt:" Stały na tylne koła, dołączany na sztywno napęd przedni, LSD tylnego mechanizmu różnicowego + elektrycznie włączana blokada "
Gość miał Patrola ale nie wiele o nim wiedział . Każdy początkujący na forum idzie na łatwiznę i pyta zamiast jak napisałem czytać co inni już w tym temacie powiedzieli np. na forum rajdy 4x4 .Gdybyś tylko chciał to na wszystkie pytania znałbyś obszerną i dokładną odpowiedź . Tyle w temacie .P.S. Na wszystkich znanych mi forach skopiowałeś dokładnie swoje pytania i myślisz że każdym z osobna dostaniesz elaborat na swoje pytania
Mając jaki kol-wiek samochód rozszyfrowujemy go stopniowo i z czasem dowiadujemy się o jego właściwościach i możliwościach. Żadne forum nie wyjaśni dokładnie co i jak->> tylko przybliży tematykę. Musimy sami się przekonać i nauczyć pewnych zasad "stosowania" samochodu terenowego w terenie-->> nie przed laptopem/komputerem. Najlepszym do tego poligonem są różnego rodzaju rajdy czy też zloty. Fakt można trafić na ciśnieniowców co będą tylko podpuszczać nie wnosząc nic nowego dla początkującego kierowcy off-road.Co do przedniego napędu to, tak jest w Mitsubishi, po załączeniu przedniego napędu rozkład mocy jest 67% tył 33%przód. Dopiero po włączeniu między-osiowego rozkład mocy wygląda 50:50. Nie wiem jak jest w Patrolach. Nie spodziewaj się że Patrol ze swoją masą będzie jak rakieta startował->> to też jest przydatna informacja przy wyprzedzaniu na szosie.Zapytałeś co wiedzieć powinieneś o terenówce-->> trochę żartobliwie ale czym lepsza terenówka tym dalsza droga po traktor do wyciągania. Pierwsza i zasadnicza sprawa->> jeśli samochód nie ma tzw szpeju off-road (przynajmniej wyciągarka) to nigdy sam w teren ->> asysta drugiego samochodu bardzo wskazana i pomocna może być. Blokada mostu powinna załączyć oba koła na osi ale skoro po załączeniu przodu kręciło się tylko jedno koło to znaczy że nie masz blokady przedniego mostu. Ale powiem Ci że ja dołożyłem tylną blokadę mechaniczną czyli załączana pneumatycznie i od czasu zamontowania (3-4 lata) chyba tylko dwa razy użyłem.Nie umiejętna jazda z włączonymi blokadami może doprowadzić do rolki samochodu, lub uszkodzeniu samych dyferencjałów (znajomy w Gelendzie tak rozwalił przedni most)Sprzęgieł-ka jak są rozłączone zmniejszają opory toczenia->> mniejszy wir w baku ;) i stosowane na szosie.Załączamy gdy jedziemy w teren. Rozłączenie przedniego mostu (nie wiem jak ten rocznik ale nie zaszkodzi) wiąże się po rozłączeniu z cofnięciem samochodu parę metrów. Aby włączyć przód należy się zatrzymać->> zaznaczam nie wiem jak jest w tym roczniku->> znajomi z patrolami zawsze tak robią. Mitsubishi->> załączanie i rozłączanie w czasie jazdy ->> skrzynia SS
Dobra to ja sie postaram odpowiedzieć 1- Brak fabrycznej blokady przodu tylna w serii ( skoro to twoja pierwsza ternowka to dziwie sie że oczkujesz blokady obu mostów ) 2- Jeździj na auto jak planujesz pojechać w cięższy teren to możesz zapiać na locka ale to przede wjazdem w błoto potem to już bez sensu) 3- w ogłoszeniu widnieje informacja "podniesiony o 5 cm" Czytaj pewnie jakiś majster klepka założył dystanse albo mocniejsze sprężyny i zabrakło długości oryginalnych łączników stabilizatora wiec je wywalił na stałe ( sprawdź czy masz oba tylne łączniki lewy oryginalnie dłuższy prawy krótszy) 4- przepaliła ci się żaróweczka od podświetlenia?? 5- Masz jeden z najlepszych i najtwardszych samochodów terenowych na rynku. Dbaj o niego pamiętaj że wersja Long to nie samuraj błoto to nie jego środowisko ale umiejętnie użytkowany da ci wielka satysfakcję. CVo do jazdy w terenie i zakopywania zdarza sie najlepszym podstawa w teren to opony a o nich nic nie piszesz. Dobra rada zanim pojedziesz w ciężki teren poczytaj o technikach radzenia sobie w opresji i najlepiej nie jeździj sam ( popełniłem podobny błąd na początku mojej przygody z patrolem kosztowało nie to 10 km spacer po ciągnik Złota zasada ofroadu IM LEPSZY SAMOCHÓD TERENOWY TYM CIĄGNIK MUSI DALEJ PO NIEGO JECHAĆ
Moje przypuszczenie i domniemanie, może błędne, że włączona blokada tylnego mostu była przyczyną położenia samochodu. Gdy by była rozłączona napęd poszedł by na tylne lewe koło które pierwsze się oderwał od ziemi, a tak atakowało dalej tylne prawe + podbicie przodu i rolka gotowa. Może i stosuję mniemanologię ;) ale zobaczcie ten moment,rolki, paro krotnie.
Co do opon to są na nim 16" Discoverer STT więc to chyba dość dobre opony terenowe.Z podświetlaniem chodziło mi o to, że może ten model tak ma albo że jest jakaś częsta usterka. Jak się spaliła to nie jedna żaróweczka bo nie podświetla wielu pierdółek.Co do zapinania napędów to w instrukcji opisane jest że pomiędzy 2L a 4H można zmieniać przy prędkości do 50 km na godzinę.Chętnie pojeździłbym z kimś ale moi znajomi zostali przy samochodach leżących na glebie. Udzielicie mi jakiś wskazówek co do jazdy w terenie bo w weekend chciałbym powygłupiać się nowym nabytkiem.A co do tego filmiku to chyba takiego Patrola LONG ciężej wyrolować :P
Każdy samochód może zrobić rolkę. Co do rady jazdy w teren to jest jedna-->> nie jedź sam, bo opisanie każdego ??? zdarzenia jakie może Cię spotkać w terenie to epistoła na dużą książkę, a i tak wszystkiego nie da rady opisać. Pooglądaj na YouTube co się co niektórym przytrafiało i nie naśladuj tych zdarzeń :) A co masz na wyposażeniu w samochodzie ?? Jeśli napiszesz nic to ja Ci powiem kamikadze ;)Poczytaj http://mudmania4x4.com.pl/co-jest-co-i-do-czego-s%C5%82u%C5%BCy.html
Jest taki jak na zdjęciach z autocentrum. Nie mam nic z ważnego wyposażenia. Założyłbym chętnie wciągarkę ale nie chcę niszczyć zderzaka przedniego. Może zakupię wyciągarkę pasową. A wyprawa nie będzie jakaś ekstremalna bo nie chcę go zniszczyć od razu
Z fotek na autocentrum widać, że polatał sobie po wodzie więc na pierwszy ogień sprawdziłbym wszystkie oleje, zwłaszcza w mostach, czy nie ma wody, i przesmarował łożyska w przednich piastach. Zresztą, może ktoś Ci doradzi jak powinien wyglądać pakiet startowy w patrolu ;-)A przednia blokada moim skromnym zdaniem nie jest konieczna. A jak jest to trzeba jej używać z głową, nigdy na twardym i przy skręconych kołach bo poleci albo przegub albo półośka.Poprzedni właściciel coś namotał z tylnym mostem, raz pisze, że Diff-lock a innym razem że LSD (pseudoblakada). Upewnij się co masz ;-)
Nie chodzi tu o to co masz powieszone na samochodzie ale o to co masz w samochodzie. Przynajmniej odpowiednia lina do wyciągania, łopata lub saperka. Kotwicę pasową polecam.Mój ulubiony film.
popre kolege w teren nie jedź sam ,ja trzy tygodnie temu miałem przygode i to w delikatnym terenie 30 minut walczyłem i z minuty na minute coraz gożej co prawda do domu nie daleko ale byłem z jescze nie chodzącym szkrabem, i naszczęści pojawiła sie pomoc z 4x4 i pomogła,a tak niewinnie wyglądało
W sobotę poszukam sobie jakiś terenów do sprawdzania patrola. W sumie w okolicach kielc jest dużo lasów ale wolałbym raczej otwarte przestrzenie bo szkoda mi blach.
Przekonałem się dzisiaj jak działa lina kinetic i muszę przyznać, że jestem pełen podziwu. Wyciągałem z rzeki Discoverego. Myślałem że z pełnym rozpędem wylecę przez szybę a nawet nie poczułem momentu szarpnięcia.
Co do oświetlenia panelu sterowania klimatyzacją trzeba go wymontowac i wymienić
mini żarówki poradzisz sobie .
Jeżeli poniżej panelu sterowania klimatyzacją po lewej stronie jest pokrętło przełącznika DIFF LOCK to auto ma blokadę mechanizmu różnicowego tylnego dyfra
Natomiast mechanizm rozłączanego tylnego stabilizatora zazwyczaj wykańcza korozja
więc prawdopodobnie nie działa lub został wcześniej zastąpiony zwykłym łącznikim
stabilizatora .
Jeżeli będziesz miał jakieś pytania to dawaj śmiało
Pozdrawiam i gratuluję zakupu.
Założyłbym chętnie wciągarkę ale nie chcę niszczyć zderzaka przedniego. Może zakupię wyciągarkę pasową. Dobry specjalista pięknie zainstaluje Ci wyciągarkę w oryginalnym zderzaku, będzie wyglądała jakby była wstawiona fabrycznie!
Witam wszystkich forumowiczów! Stałem się posiadaczem Nissana Patrola Y61 3.0 DI wersje long 7 osobową. Mam go od soboty a nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu samochodami i mam parę pytań i myślę że to właśnie posiadacze takich aut udzielą mi najlepszych odpowiedzi: -) czy patrol ma blokowany przedni most? zdążyłem go już zakopać w błocie i zauważyłem że na 4L z blokadą mostu kręci się tylko jedno koło z przoduł -) do czego są sprzęgiełka w przednich kołach bo mam je ustawione na ,,auto" ale gdy stał w tym błocie przestawiłem je kluczem 21 na ,,lock" i nic się nie zmieniło a przynajmniej tak mi się wydaje. -) czemu elektryczny stabilizator tylnego mostu sam mi się włącza? wyłączam go gdy wjeżdżam w teren i po chwili kontrolka ,,stabi off" znika. -) nie podświetla mi przycisków na panelu od klimatronica, podgrzewania foteli i ciężko jest coś znaleźć w nocy w aucie. -) co powinienem wiedzieć jako nowy użytkownik takiej terenówki??? Z góry dziękuję za pomoc 0OdpowiedzCytujEdytuj
Zarejestrować się na http://www.rajdy4x4.pl/ tam sie wszystkiego dowiesz . Czytania masz na cały tydzień i to na wszystkie tematy co Cię interesują . Musiał bym tu do rana siedzieć żeby Ci tylko po łepkach na Twoje pytania odpowiedzieć .
Henry, nie leń się ;-) Po kolei jakoś Ci odpowiemy Krzysztof ;-)- Nissan Patrol nie ma fabrycznej blokady przedniego mostu, ale można dodać, np. blokadę ARB sterowaną sprężonym powietrzem. Blokada tylnego mostu jest w standardzie.- Sprzęgiełka przednich piast w zależności od modelu, mogą się załączać automatycznie, wtedy nie musisz wysiadać z samochodu i przy nich gmerać, żeby włączyć przedni napęd. Jak chcesz rozłączyć przedni napęd to wrzucasz na reduktorze 2x4 i cofasz parę metrów. Ustawienie sprzęgiełka w położeniu lock oznacza, że jest ono spięte na stałe. Są też sprzęgiełka tylko manualne, uchodzą za wytrzymalsze od automatycznych
Krzysztof już się zalogował na rajdach . Tam się wszystkiego dowie dokładnie .
dużo radości z nowej furyi niech się podzieli jak się ciekawych rzeczy dowie (-:
Zadał tylko 5 pytań i ma czytać cały tydzień ;)) ?? Najlepiej zrobisz jak umówisz się z kimś z Twojej okolicy i namacalnie Ci wytłumaczy co i jak. Gratulacje z nowego nabytku.
Te 5 pytań to tylko mała część co powinien wiedzieć o patrolu . Mając pierwsze takie auto warto się więcej dowiedzieć o tego typu aucie a na pewno Mu się to przyda w dalszej eksploatacji .Na rajdach4x4 o patrolu jest praktycznie wszystko dokładnie opisane i moim zdaniem warto jest poświęcić parę wieczorów na edukację .
henry co Ty tak reklamujesz tamto forum??? albo bardzo powoli piszesz albo uważasz się za specjalistę w tej dziedzinie skoro odpowiedź ,,po łebkach" zajęłaby ci całą noc.Reszcie dziękuję za naświetlenie tematu. Nie jestem laikiem w kwestii motoryzacji ale związany byłem ściśle z samochodami typowo sportowymi i w sumie spontanicznie zdecydowałem się na off roudowca o ile można go tak nazwać.Pierwsze spostrzeżenia co do Patrola? Przyśpieszenie sprawia że zasypiam za kierownicą :) a i w terenie radzi sobie raczej przeciętnie... Może przez brak blokady przedniego mostu a może przez to, że to strasznie ciężka krowa.Dla zainteresowanych to strona auta u poprzedniego właściciela: http://www.autocentrum.pl/awc/jaworznianin/nissan-patrol-2000/ może ktoś zna to auto i coś mi o nim więcej powie
Przeglądałem to ogłoszenie tu cyt:" Stały na tylne koła, dołączany na sztywno napęd przedni, LSD tylnego mechanizmu różnicowego + elektrycznie włączana blokada " Gość miał Patrola ale nie wiele o nim wiedział . Każdy początkujący na forum idzie na łatwiznę i pyta zamiast jak napisałem czytać co inni już w tym temacie powiedzieli np. na forum rajdy 4x4 .Gdybyś tylko chciał to na wszystkie pytania znałbyś obszerną i dokładną odpowiedź . Tyle w temacie .P.S. Na wszystkich znanych mi forach skopiowałeś dokładnie swoje pytania i myślisz że każdym z osobna dostaniesz elaborat na swoje pytania
Mając jaki kol-wiek samochód rozszyfrowujemy go stopniowo i z czasem dowiadujemy się o jego właściwościach i możliwościach. Żadne forum nie wyjaśni dokładnie co i jak->> tylko przybliży tematykę. Musimy sami się przekonać i nauczyć pewnych zasad "stosowania" samochodu terenowego w terenie-->> nie przed laptopem/komputerem. Najlepszym do tego poligonem są różnego rodzaju rajdy czy też zloty. Fakt można trafić na ciśnieniowców co będą tylko podpuszczać nie wnosząc nic nowego dla początkującego kierowcy off-road.Co do przedniego napędu to, tak jest w Mitsubishi, po załączeniu przedniego napędu rozkład mocy jest 67% tył 33%przód. Dopiero po włączeniu między-osiowego rozkład mocy wygląda 50:50. Nie wiem jak jest w Patrolach. Nie spodziewaj się że Patrol ze swoją masą będzie jak rakieta startował->> to też jest przydatna informacja przy wyprzedzaniu na szosie.Zapytałeś co wiedzieć powinieneś o terenówce-->> trochę żartobliwie ale czym lepsza terenówka tym dalsza droga po traktor do wyciągania. Pierwsza i zasadnicza sprawa->> jeśli samochód nie ma tzw szpeju off-road (przynajmniej wyciągarka) to nigdy sam w teren ->> asysta drugiego samochodu bardzo wskazana i pomocna może być. Blokada mostu powinna załączyć oba koła na osi ale skoro po załączeniu przodu kręciło się tylko jedno koło to znaczy że nie masz blokady przedniego mostu. Ale powiem Ci że ja dołożyłem tylną blokadę mechaniczną czyli załączana pneumatycznie i od czasu zamontowania (3-4 lata) chyba tylko dwa razy użyłem.Nie umiejętna jazda z włączonymi blokadami może doprowadzić do rolki samochodu, lub uszkodzeniu samych dyferencjałów (znajomy w Gelendzie tak rozwalił przedni most)Sprzęgieł-ka jak są rozłączone zmniejszają opory toczenia->> mniejszy wir w baku ;) i stosowane na szosie.Załączamy gdy jedziemy w teren. Rozłączenie przedniego mostu (nie wiem jak ten rocznik ale nie zaszkodzi) wiąże się po rozłączeniu z cofnięciem samochodu parę metrów. Aby włączyć przód należy się zatrzymać->> zaznaczam nie wiem jak jest w tym roczniku->> znajomi z patrolami zawsze tak robią. Mitsubishi->> załączanie i rozłączanie w czasie jazdy ->> skrzynia SS
Dobra to ja sie postaram odpowiedzieć 1- Brak fabrycznej blokady przodu tylna w serii ( skoro to twoja pierwsza ternowka to dziwie sie że oczkujesz blokady obu mostów ) 2- Jeździj na auto jak planujesz pojechać w cięższy teren to możesz zapiać na locka ale to przede wjazdem w błoto potem to już bez sensu) 3- w ogłoszeniu widnieje informacja "podniesiony o 5 cm" Czytaj pewnie jakiś majster klepka założył dystanse albo mocniejsze sprężyny i zabrakło długości oryginalnych łączników stabilizatora wiec je wywalił na stałe ( sprawdź czy masz oba tylne łączniki lewy oryginalnie dłuższy prawy krótszy) 4- przepaliła ci się żaróweczka od podświetlenia?? 5- Masz jeden z najlepszych i najtwardszych samochodów terenowych na rynku. Dbaj o niego pamiętaj że wersja Long to nie samuraj błoto to nie jego środowisko ale umiejętnie użytkowany da ci wielka satysfakcję. CVo do jazdy w terenie i zakopywania zdarza sie najlepszym podstawa w teren to opony a o nich nic nie piszesz. Dobra rada zanim pojedziesz w ciężki teren poczytaj o technikach radzenia sobie w opresji i najlepiej nie jeździj sam ( popełniłem podobny błąd na początku mojej przygody z patrolem kosztowało nie to 10 km spacer po ciągnik Złota zasada ofroadu IM LEPSZY SAMOCHÓD TERENOWY TYM CIĄGNIK MUSI DALEJ PO NIEGO JECHAĆ
Moje przypuszczenie i domniemanie, może błędne, że włączona blokada tylnego mostu była przyczyną położenia samochodu. Gdy by była rozłączona napęd poszedł by na tylne lewe koło które pierwsze się oderwał od ziemi, a tak atakowało dalej tylne prawe + podbicie przodu i rolka gotowa. Może i stosuję mniemanologię ;) ale zobaczcie ten moment,rolki, paro krotnie.
oglądając ten filmik i też uważam że blokada tyfra przyczyniła się do wywrotki,są plusy i minusy stosowania blokady ten film pokazuje ten jeden minus
Co do opon to są na nim 16" Discoverer STT więc to chyba dość dobre opony terenowe.Z podświetlaniem chodziło mi o to, że może ten model tak ma albo że jest jakaś częsta usterka. Jak się spaliła to nie jedna żaróweczka bo nie podświetla wielu pierdółek.Co do zapinania napędów to w instrukcji opisane jest że pomiędzy 2L a 4H można zmieniać przy prędkości do 50 km na godzinę.Chętnie pojeździłbym z kimś ale moi znajomi zostali przy samochodach leżących na glebie. Udzielicie mi jakiś wskazówek co do jazdy w terenie bo w weekend chciałbym powygłupiać się nowym nabytkiem.A co do tego filmiku to chyba takiego Patrola LONG ciężej wyrolować :P
Każdy samochód może zrobić rolkę. Co do rady jazdy w teren to jest jedna-->> nie jedź sam, bo opisanie każdego ??? zdarzenia jakie może Cię spotkać w terenie to epistoła na dużą książkę, a i tak wszystkiego nie da rady opisać. Pooglądaj na YouTube co się co niektórym przytrafiało i nie naśladuj tych zdarzeń :) A co masz na wyposażeniu w samochodzie ?? Jeśli napiszesz nic to ja Ci powiem kamikadze ;)Poczytaj http://mudmania4x4.com.pl/co-jest-co-i-do-czego-s%C5%82u%C5%BCy.html
Jest taki jak na zdjęciach z autocentrum. Nie mam nic z ważnego wyposażenia. Założyłbym chętnie wciągarkę ale nie chcę niszczyć zderzaka przedniego. Może zakupię wyciągarkę pasową. A wyprawa nie będzie jakaś ekstremalna bo nie chcę go zniszczyć od razu
Z fotek na autocentrum widać, że polatał sobie po wodzie więc na pierwszy ogień sprawdziłbym wszystkie oleje, zwłaszcza w mostach, czy nie ma wody, i przesmarował łożyska w przednich piastach. Zresztą, może ktoś Ci doradzi jak powinien wyglądać pakiet startowy w patrolu ;-)A przednia blokada moim skromnym zdaniem nie jest konieczna. A jak jest to trzeba jej używać z głową, nigdy na twardym i przy skręconych kołach bo poleci albo przegub albo półośka.Poprzedni właściciel coś namotał z tylnym mostem, raz pisze, że Diff-lock a innym razem że LSD (pseudoblakada). Upewnij się co masz ;-)
Nie chodzi tu o to co masz powieszone na samochodzie ale o to co masz w samochodzie. Przynajmniej odpowiednia lina do wyciągania, łopata lub saperka. Kotwicę pasową polecam.Mój ulubiony film.
A droga tak niewinnie wygląda tylko "sprzęt" nieodpowiednio zastosowany.
popre kolege w teren nie jedź sam ,ja trzy tygodnie temu miałem przygode i to w delikatnym terenie 30 minut walczyłem i z minuty na minute coraz gożej co prawda do domu nie daleko ale byłem z jescze nie chodzącym szkrabem, i naszczęści pojawiła sie pomoc z 4x4 i pomogła,a tak niewinnie wyglądało
W sobotę poszukam sobie jakiś terenów do sprawdzania patrola. W sumie w okolicach kielc jest dużo lasów ale wolałbym raczej otwarte przestrzenie bo szkoda mi blach.
Przekonałem się dzisiaj jak działa lina kinetic i muszę przyznać, że jestem pełen podziwu. Wyciągałem z rzeki Discoverego. Myślałem że z pełnym rozpędem wylecę przez szybę a nawet nie poczułem momentu szarpnięcia.
Gapie i kierowcy mieli dużo szczęścia.
Co do oświetlenia panelu sterowania klimatyzacją trzeba go wymontowac i wymienić mini żarówki poradzisz sobie . Jeżeli poniżej panelu sterowania klimatyzacją po lewej stronie jest pokrętło przełącznika DIFF LOCK to auto ma blokadę mechanizmu różnicowego tylnego dyfra Natomiast mechanizm rozłączanego tylnego stabilizatora zazwyczaj wykańcza korozja więc prawdopodobnie nie działa lub został wcześniej zastąpiony zwykłym łącznikim stabilizatora . Jeżeli będziesz miał jakieś pytania to dawaj śmiało Pozdrawiam i gratuluję zakupu.
Założyłbym chętnie wciągarkę ale nie chcę niszczyć zderzaka przedniego. Może zakupię wyciągarkę pasową. Dobry specjalista pięknie zainstaluje Ci wyciągarkę w oryginalnym zderzaku, będzie wyglądała jakby była wstawiona fabrycznie!