Reklama
  • pontiakdarek2013-03-29 07:28:20

    brak mu mocy , jest poprostu słaby ,przebieg 180tkm rok 1997

  • jawaldek 2013-03-29 07:48:05

    A coś więcej: jak zapala, jakie spaliny, jak pracuje silnik->> zawory na wolnych obrotach itd itp. Kiedy były wymieniane filtry: paliwowy, powietrzny ?? Jaki olej w silniku, czy aby nie biały się zrobił ?? Co się dzieje jak odkręcisz korek chłodnicy przy pracującym silniku, to samo przy odkręconym korku wlewu oleju do silnika.

  • pontiakdarek 2013-03-29 09:59:53

    filtr z olejem zmieniałem 8000km do tyłu ,olej mobil półsyntetyk , filtr powietrza nowy , paliwa 6000km ,spaliny ciemne , płynu nie wypycha , z miski nie dymi , a dynamiki i tak niema

  • jawaldek 2013-03-29 11:33:35

    Skoro spaliny ciemne (czy może czarne ?? ) to stawiał bym na lejące wtryski a co za tym idzie rozrzedzenie oleju i gorsze smarowanie a i szybsze zużycie silnika. Czyli najtańszy wybór to po pierwsze zmienić olej w silniku (namawiam na 10W40), sprawdzenie kompresji na cylindrach. A czy aby przypadkiem turbina nie siadła lub któryś z przewodów od turbiny nie jest dziurawy lub się zsunął ?? Turbinę sprawdzisz sam zdejmując przewód doprowadzający, oczywiście na zimnym i zgaszonym silniku i namacalnie palcami wyczujesz czy są duże luzy. Lewe powietrze (dziury lub zsunięty przewód) do turbiny to tak jak byś nie miał turbiny a co za tym idzie spadek i to znaczny, mocy. Nie znam tego silnika ale napisałeś TDI stad mniemam że jest zamontowana turbina.

  • Reklama
  • pontiakdarek 2013-03-29 12:27:23

    znaczy sie z tym dymieniem to nie całkiem tak jak napisałem po odpaleniu nie ma żadnego dymu (w ogóle nie kopci ) tylko później jak sie naciśnie gaz gdy wejdzie na wyższe obroty zakopci na czarno,a co do oleju to nie zauważyłem aby stan się powiększał. Turbinę oczywiście sprawdzę tak jak mówisz zastanawiałem się jeszcze nad luzem na zaworach ale nie wiem czy w tym silniku sie je reguluje . no i olej po świętach tez zmienię.

  • jawaldek 2013-03-29 12:49:56

    Po dodaniu gazu na krótko czarny dym to norma. Stan oleju się nie zmienił tzn tak idealnie uszczelniony że "0" brania oleju ?? ->> może i tak być. Zawory to byś słyszał szczególnie po dodaniu gazu. Czyli pozostaje sama turbina->> najpierw sprawdź szczelność połączeń  i same rury. Czy w tym silniku jest interkuler ?? jeśli tak to warto jest go umyć ale tylko i wyłącznie olejem napędowym Inne rozpuszczalniki choćby nie wiem jak wietrzyć, interkuler, pozostawią w zakamarkach opary po których silnik dostanie obrotów wychodzących po za skalę ->> mało z ramy nie wyskoczy.

  • zibi 2013-03-29 22:47:47

    Ten silnik jeżeli ma faktycznie taki przebieg to sprężanie ma jak dzwon Ale w zawory możesz zajżeć większość mechaników nie kojaży że tam jest regulacja z powodu takiego że tam praktycznie nie trzeba nic korygowac pod warunkiem że żaden mądrala tam nie kręcił . Co do powodu braku mocy; albo nie dostaje paliwa tu proponował bym wymianę filtra bo to jest najszybciej i najtaniej żeby się o tym przekonać . Lub ewentualnie zapchane jest sitko na przewodzie wejściowym paliwa do pompy. Lub przepływomierz się uszkodził (jak dawno zmieniałeś filtr powietrza?) Lub jak Waldek napisał dziura w dolocie. Znajdz dobrego mechanika niech podłączy tester i sprawdzi parametry . Lub zalej preparat płuczący do diesla LQ. POWODZENIA 

  • pontiakdarek 2013-03-30 06:27:55

    ok koledzy ,po swiętach zaczynam , dzięki za cenne rady ,wesołych świąt

  • Reklama


Reklama
Reklama
Wróć do