Tak jak w temacie proszę o pomoc w wyborze Łady. Na co zwrócić uwagę ? Tylko na stan techniczny/blacharski ?Czy może jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć szukając nivy ? Jakiś specyficzny rocznik, kraj produkcji, model silnika pojemność ?Proszę o porady. zamierzam przed zimą kupić Nivkę ;)Pozdrawiam
Przed chwilą w TVN Turbo był odcinek Samochodu marzeń z Ładą Nivą w roli głównej, jutro powtórka - jestem pod wrażeniem, że za kilka tysi można mieć przyzwoity samochód terenowy :-)Powodzenia w zakupie! Daj znać jak coś nabędziesz :)
Najważniejszy jest stan nadwozia. Niva ma ramę częściową zintegrowaną z nadwoziem. Wszystkie części mechaniczne kosztuję niewiele, więc w miarę tanio można ją utrzymywać w idealnym stanie mechanicznym. Przy montażu wyciągarki trzeba wzmocnić przód i najlepiej wymienić sprężyny na wzmacniane. Ja dodatkowo wymieniłem akumulator i alternator. Koła najlepiej zostawić seryjne. Przy większym rozmiarze nie wytrzymują mosty - szczególnie przedni. W ciągu 2 lat wymieniłem 3 mosty przednie, 1 most tylni, skrzynię rozdzielczą, dwa komplety półosi, dwa sprzęgła kompletne. Łożyska praktycznie trzeba wymieniać co drugi rajd.
Za relaksujące kąpiele błotne w spa trzeba sporo zapłacić a ja mam je wliczone w ceną łożysk. Właściwie to miałem, jakiś czas temu sprzedałem Nivkę i kupiłem TJ. Niestety w terenie Nivka radziła sobie lepiej od Wranglera.
wszystko zależy też od finansów,im tańsza tym więcej pracy, a ruda to podstawa im więcej tym blacharz zaciera ręce,reszta części to tanizna i to w orginale
Tak jak w temacie proszę o pomoc w wyborze Łady. Na co zwrócić uwagę ? Tylko na stan techniczny/blacharski ?Czy może jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć szukając nivy ? Jakiś specyficzny rocznik, kraj produkcji, model silnika pojemność ?Proszę o porady. zamierzam przed zimą kupić Nivkę ;)Pozdrawiam
Patrz na stan budy - w tym aucie ma duże znaczenie, Nivka nie ma przecież ramy jak większość innych terenówek
Przed chwilą w TVN Turbo był odcinek Samochodu marzeń z Ładą Nivą w roli głównej, jutro powtórka - jestem pod wrażeniem, że za kilka tysi można mieć przyzwoity samochód terenowy :-)Powodzenia w zakupie! Daj znać jak coś nabędziesz :)
Najważniejszy jest stan nadwozia. Niva ma ramę częściową zintegrowaną z nadwoziem. Wszystkie części mechaniczne kosztuję niewiele, więc w miarę tanio można ją utrzymywać w idealnym stanie mechanicznym. Przy montażu wyciągarki trzeba wzmocnić przód i najlepiej wymienić sprężyny na wzmacniane. Ja dodatkowo wymieniłem akumulator i alternator. Koła najlepiej zostawić seryjne. Przy większym rozmiarze nie wytrzymują mosty - szczególnie przedni. W ciągu 2 lat wymieniłem 3 mosty przednie, 1 most tylni, skrzynię rozdzielczą, dwa komplety półosi, dwa sprzęgła kompletne. Łożyska praktycznie trzeba wymieniać co drugi rajd.
Wiesław, ciekawe dlaczego lecą tak te sprzęgła i łożyska ;-))))Może dlatego?
haha...wannaNiva ;)
Za relaksujące kąpiele błotne w spa trzeba sporo zapłacić a ja mam je wliczone w ceną łożysk. Właściwie to miałem, jakiś czas temu sprzedałem Nivkę i kupiłem TJ. Niestety w terenie Nivka radziła sobie lepiej od Wranglera.
wszystko zależy też od finansów,im tańsza tym więcej pracy, a ruda to podstawa im więcej tym blacharz zaciera ręce,reszta części to tanizna i to w orginale