:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Konserwacja podwozia i ramy w terenówce


Dodano: 2013-06-23 09:44:33

Zajrzałem ostatnio pod auto i trochę się przeraziłem ;-) Korozja postępuje. Dojrzewam powoli do decyzji o kompleksowej konserwacji i naprawie podwozia plus rama. Nie zamierzam robić sam, ani nie mam warunków ani umiejętności a przede wszystkim braka czasu. Chcę zlecić robotę fachowcowi.Podpowiedzcie jak taka naprawa i konserwacja powinna wyglądać, po kolei, jakie rzeczy muszą być zrobione, z jakimi preparatami chemicznymi. Nie chcę po tygodniu odebrać auta wypecianego tylko elegancko od spodu jakimś szuwaksem ;-)
odpowiedz cytuj
buby1 dodano: 2013-06-23 13:34:24
1 oczyszczenie z rdzy -najlepiej wypiaskowanie2 w miejscach przeżartych  przez rdze powstawiać ładki 3 położyć farbę  podkładową 4 nie koniecznie ale wskazane położyć tz.baranka5 położyć biteks 6 jak komuś to zlecisz  to kupe kasy szykuj
odpowiedz cytuj
npatrol dodano: 2013-06-23 14:27:14
Piaskowanie odpada, to by oznaczało zdjęcie budy i rozebranie osprzętu z ramy a za takie coś to już śpiewają grube tysiaki, myślę o dużo tańszej naprawie i konserwacji, na złożonym aucie.Macie jakiś pomysł na dokładne umycie ramy, zwłaszcza w profilach wewnątrz?
odpowiedz cytuj
jawaldek dodano: 2013-06-24 15:19:39
Też jestem na tym etapie ale zlecę to warsztatowi. Zanim jednak zlecę to chcę umyć/wymyć zamknięte profile. Podobno jest jakaś końcówka do kerchera która samoistnie pod wpływem ciśnienia wody sama się "wciąga" do środka wypłukując całą zawartość typu błoto kamienie i kawałki luźnej rudy. Jak się ta końcówka nazywa i gdzie jej szukać to amba ruski cyrk-->> możne podpowiecie ?? Takie końcówki mają firmy co udrażniają kanalizację. Końcówka daje kilkadziesiąt atm (nie jestem pewien ale nawet chyba 140 -->> zaznaczam nie jestem pewien) Coś takiego wprowadzić to chyba i piaskowanie może zastąpić bo piasek juz tam będzie. Trzeba po tej operacji i wysuszeniu wprowadzić do profili, też jest specjalna końcówka, jakiś fluid który wchodzi w reakcję z rdzą tworząc warstwę ochronno zabezpieczającą. Potem to już podkład,baranek a nawet dwa "baranki" W miejscach dostępnych szczotka druciana. W mniej dostępnych jakiegoś karzełka/skrzata trzeba poprosić ;)Dostałem olśnienia i można dokupić zestaw do kerchera do piaskowania na mokro jak i dyszę kret do udrażniania. Do piaskowania kosztuje +/- 140zł, końcówka kret 60zł
odpowiedz cytuj
TomekPatrol dodano: 2013-06-24 21:44:21
Patent Waldka z końcówką do karchera może być ciekawy. Do tej pory słyszałem tylko o wsadzaniu do ramy szlaucha ogrodowego na dłuższy czas - ale co to za mycie, nawet gdyby to była gorąca woda.Za to dać ciepłą wodę i trochę detergentu do karchera to by już było coś ;-)
odpowiedz cytuj
knutt dodano: 2013-06-25 09:25:32
WITAM WSZYSTKICH WALCZACYCH Z RUDA.TAK SIE SKLADA ZE MAM NASCIE LAT DOSWIADCZENIA W TEJ KWESTI,I MYSLE ZE MOGE POMOC .OCZYWISCIE TO ZE DYSPONUJE METODA PLUKANIA RAM WEWNATRZ . TO MOZE ZACZNE OD TEGO CO TO JEST RDZA BO NIBY KAZDY WIE ALE Z ZAPOBIEGANIEM JEST JUZ GORZEJ.KOROZJA TO UTLENIANIE POWOLNE SPALANIE METALI -TO WIE KAZDY ,ALE SZYBKOSCI PROCESU SA ROZNE I NIE ZAWSZE PRZYCZYNA JEST TO ZE MATAL ZOSTAL SFORMOWANY W STAJNI MERCEDESA A INNY NISSANA .CZYNNIKI PODSTAWOWE ,JAKOSC STALI ,JEJ ZAWEGLENIE ,ZASIARCZENIE .OBROBKA STALI, TEMPERATURA ,ZABIEGI ANTYKOROZYJNE ,PROCESY FORMOWANIA ,OBROBKA ZGRZEWEM ,SPAWEM,ORRAZ SZLIFOWANIE .ODTLUSZCZENIE ,OCZYSZCZENIE ORAZ USZLACHETNIENIE STALI.A NA KONCU ZABEZPIECZNIE STALI PRZED KONTAKTEM Z POWIETRZEM I WILGOCIA.I TU CIEKAWOSTKA ,WIECIE DLACZEGO NAJCZESCIE RDZA DOSIEGA PROFILI ZAMKNIETYCH -BO NIE MAJA ODPOWIEDNIEGO ZABEZPIECZENIA ANTYKOROZYJNEGO TO FAKT,ALE PRZEDEWSZYSTKIM SA ZLE PRZEWIETRZANE .A WIECE KIEDY AUTO GNIJE  NAJSZYBCIEJ -W LECIE ,TAK  WTEDY KIEDY SA DUZE ROZNICE TEMPERATUR.WODA PARUJE W DZIEN I JAKO GAZ OSIADA W KAZDYM ZAKAMARKU,POTEM SIE SKRAPLA I ROBI SWOJE .OCZYWISCIE PRODUCENCI  O TYM WIEDZA ,ALE SPRZEDAWAC AUTA MUSZA DALEJ .KONSERWACJA TERENOWKI JEST ZLECENIEM TRUDNYM I DROGIM -DLACZEGO?POWIESZCHNIA OBROBKI JEST TRUDNA I RELATYWMNIE DUZA ,NARAZONA  NA ZNACZNIE WIEKSZE OBCIAZENIA FIZYCZNE I CHEMICZNE .KOLEJNA SPRAWA TO TO ZE,WIEKSZOSC KLIENTOW NIE ZAPOBIEGA ,A LECZY Z CONAJMNIE 2 -LETNIM OPOZNIENIEM (MAM TERENOWKE ,MOCNA  RAME ,NIE ZGNIJE ,PANOWIE ZGNIJE ,RDZEWIEJA MOSTY ,STATKI ,RURY,WYKONAWE ZE STALI DUZO LEPSZEJ JAKOSCI NIZ NASZE RAMY(OK75%-! STRAT W GOSPODARKACH WYSOKO UPRZEMYSLOWIONYCH TO RDZA).PRZYGOWANIE RAMYDO KONSERWY 1 MYCIE WODA,2MYCIE CHEMIA (NIE POLECAM BEZ ZABEZPIECZEN SKONCZY SIE CIEZKIM ZATRUCIEM),3OBROBKA RECZNA MECHANICZNA ,4SPAWANIE CZESTO ,NIE ZAWSZE,5OBROBKA SZLIFOWANIE ,6 ODTLUSZCZENIE ,7ZABLOKOWANIE PROCESU KOROZJI (MAM SPRAWDZONY SRODEK 100PLN ZA LITR POTRZEBA NA TERENOWKE  2LITRY),8SCHNIECIE -CZAS TU ZACZYNA SIE PROCES CHEMICZNY ,KTORY POTRZEBUJE CZASU NA REAKCJE 9POLOZENIE WARSTWY ZEWNNETRZNEJ OCHRONNEJ I TU CZYNNIKIEM  JEST CENA .SA MOZLIWE BITUMIKI ,KAUCZUKI,CHLOROKAUCZUKI,EPOKSYDY.KONSERWACJA  TERENOWKI  TO 7-10 DNI PANOWIE . RESZTA ZALEZY TYLKO OD WAS I NIE CHODZI TU O TO ZEBYSCIE ZREZYGNOWALI Z WALKI W BLOCIE CZY WODZIE ,JEZDZIC DO BOLU .TYLKO PO TEJ JEZDZIE NATYCHMIAST UMYC PODWOZIE ,WIEM ZE NIKOMU SIE NIECHCE PO KILKUNASTOGODZINNYCH WALKACH W TERENIE LEZEC Z KARCHEREM POD AUTEM ,ALE TO JEST WARUNEK DLUGOWIECZNOSCI RAMY WASZEGO AUTA .CZYLI MYCIE ,SUSZENIE ,I SPRAWDZENIE USZKODZEN POWIERZCHNI KONSERWOWANYCH.DZIEKI ZA WASZ CZAS ,MACIE PYTANIA DZWONCIE 784834994 i piszcie MAIL [email protected] ,pozdraiam knutt
odpowiedz cytuj
wrongiel dodano: 2013-06-26 21:49:41
Knutt, dobry wykład, zdradź jeszcze jak myjesz ramę wewnątrz? Dzięki z góry!
odpowiedz cytuj
Borek27 dodano: 2013-07-11 18:10:00
dobra wykład wykładem, jakie są koszta ??
odpowiedz cytuj
knutt dodano: 2013-09-13 22:38:16
srednio 1400pln
odpowiedz cytuj
MorAmarth dodano: 2013-11-27 13:00:14
Czy ta cena obejmuje wszystko? Jeżeli tak jaki jest czas realizacji, oraz jaki okres wytrzymuje? /Wyłączam topienie w błocie, raczej płytkie potoki, brody i sztry!/
odpowiedz cytuj
MorAmarth dodano: 2013-11-27 13:03:40
Sorry tam powinny być drogi szutrowe.
odpowiedz cytuj