:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Jaki kupić samochód 4x4 w trasę i na bezdroża


Dodano: 2013-02-14 13:13:29

Witam!Planuję zakup samochodu, do pracy, którym można bez obaw przejechać po piaskach i błotach, a który jednocześnie będzie dość wygodny do dłuższej jazdy po asfalcie (150-250 km). Zależy mi także na tym, żeby nieduzo palił i był mało awaryjny.  Mam swoje typy: Suzuki Vitara I albo II, Mitsubishi Pajero II i od niedawna Hyundai Galloper. Oczywiście nie oczekuję wygody jak w dobrym plaskaczu. Przez jakiś czas jeździłem Daihatsu Feroza - daje się tym przejechać nawet długa trasę, ale wolałbym coś ciut wygodniejszego i może cichszego. A przy okazji może z mocniejszym silnikiem. I jeszcze jedna ważna sprawa: co się da kupić z budżetem rzędu 10.000-12.000 zł, tak, żeby nie dokładać co trochę w trakcie użytkowania.Poza historią z Daihatsu jestem zielony w temacie samochodów terenowych, więc proszę o jakieś wskazówki.
odpowiedz cytuj
jawaldek dodano: 2013-02-14 18:22:15
Witaj :) Każda pliszka swój ogonek chwali i tak będzie z samochodami ;) My użytkujemy Mitsubishi Pajero II w automacie 2,8 TDI LONG na codzienne wyjazdy te bliższe jak i dalsze trasy. Pisząc o trasach mam na myśli nie tylko po Polsce. Jeździmy też i w dalsze trasy wyprawowe. Co do porównania z plaskaczem->> osobowy samochód i komfortem jazdy to w porównaniu tym na "+" wyjdzie samochód terenowy. Nie porównujmy tylko przyspieszeń bo to i masa nie ta jak i prędkości jazdy. Choć pomny tego z jaką prędkością mogłem jechać cywilnym Miskiem i na cywilnych oponach zanim Go ostro "uterenowiłem" to porównanie nie jest aż takie złe. W Miskach rdza lubi ramę w okolicach tylnego lewego koła, czemu tam sobie upodobała ->>???. Karoserię zaczyna ruda ruszać na środkowym słupku. Karoseria nie jest problemem. Najważniejsze to: jak zapala na zimnym silniku, czy napędy sprawne. Miski tzn głowice nie lubią być przegrzane. Jak podejmiesz decyzję odnośnie kupna Mitsubishi,jakiego, to dużo zależ do czego, po za tym co napisałeś,będziesz Go potrzebował, ilu ludków będzie podróżowało itd itp.Jak jakiegoś upatrzysz dawaj linka obadamy co to za ptica bo sprzedający lubią różne bajeczki wypisywać ;)
odpowiedz cytuj
buby1 dodano: 2013-02-14 21:42:21
kolega ma racje każdy będzie swe autko chwalił , masz swe typy , sprawdzaj pokoleji i zobacz w którym będziesz czuł się najlepiej, nie napalaj sie odrazu ,przemyśl na spokojnie decyzje,a tak na marginesie niema  używanego auta bez wkładu finansowego
odpowiedz cytuj
wrongiel dodano: 2013-02-14 22:57:41
Witaj, na Twoim miejscu dopisałbym do listy jeepa xj cherokee albo grand cherokee. Bardzo przyzwoite samochody terenowe. Potężny silnik, dobrze znoszący LPG. Części zamienne dostępne i stosunkowo tanie. Z zakupem zmieścisz się w planowanym budżecie - ale jak pisał przedmówca - każdy używany samochód wymaga wkładu finansowego, choćby wymiany olejów, opony, drobne naprawy itp.
odpowiedz cytuj
jawaldek dodano: 2013-02-15 15:58:24
Aby rozwiać Twoje wątpliwości to namawiam jednak na Mitsubishi Pajero II czemu???? ... bo jest od liku sprowadzonych anglików i łatwość dostępu do części, co prawda używanych ale sprawnych. Nie wszystko można zamienić na używane ale....Co do gazowania samochodu to..... szkoda troszkę miejsca które zajmie butla z gazem, chyba że na pojemności bagażnika Ci nie zależy. Rozejrzyj się w swoim terenie a nuż znajdziesz uczynnego kierowcę który pozwoli Ci wsiąść do poszczególnych marek samochodów. Osądzisz wtedy wygodę-->> wynik raczej znam ;)) Ważnym aspektem jest też sposób "obsługi" biegów. Jeśli kupisz Miska ze skrzynią SS->> takiego szukaj to przedni napęd możesz załączać podczas jazdy. Nie wiem jak to jest w Twoich innych typach. Czy jeep xj cherokee albo grand cherokee jest na ramie czy na wzmocnionej podłodze lub pół ramie ?? Jeśli tak to stojąc w wy-krzyżu mogą być kłopoty z zamknięciem lub otwarciem drzwi. Kolega miał takiego,nie pamiętam jaki model, i przezwaliśmy ten samochód "zemstą ameryki" z racji jak wyżej opisałem. Podaj z jakiego jesteś rejonu a nuż ktoś z tego forum będzie Ci pomocny ??
odpowiedz cytuj
Przyrodnik dodano: 2013-02-15 21:56:46
Pajero II... hm... Szczerze powiem, że ten z moich typów najbardziej mi się podoba. Myślę, że dla mnie najlepszy byłby krótki, bo będę jeździł albo sam, albo z jednym towarzyszem, okazjonalnie pewnie z większą ekipą. Sprzętu jakoś dużo też nie będę zabierał. No i krótki to bardziej zwrotny. Tak naprawdę teraz wystarczyłaby mi Vitarka, ale chcę kupić samochód na dobre kilka lat a w przyszłości troche po górach chciałbym sie poszlajać.A jeśli pajero to pewnie diesel. Mam większe zaufanie do przejeżdżonych diesli niż przejeżdżonych benzyniaków. Na co dzien też jeżdzę klekotem i jestem bardzo zadowolony. I oszczędność wydaje mi się bardziej prosta i oczywista niż przy LPG. Nie bardzo mogę się połapać w wersjach i mocy silników. Wiem że jest 2,5 i 2,8 TD(I), ale jaką mają moc...? Do różnych danych doszedłem. Nie zależy mi na jakimś potworze, ale przy tej masie silnik trochę koników chyba musi mieć. buby1 - wiadomo, że do używanego trzeba dołożyć, ale są granice. Znajomy kupił Ferozę, "bo okazja", która przez rok okrągły dłużej stała w warsztacie niż jeździła i pewnie 2 tysiączki złotych  z hakiem pożarła.
odpowiedz cytuj
jawaldek dodano: 2013-02-16 08:06:51
Żona jeździ 2,5 krótkim, skubaniutki ma przyspieszenie że aż miło. Nie spotkałem się aby w krótkim był silnik 2,8 ale może mało widziałem ;) W 2,8 masz 125 koników a w 2,5 masz 97 koników. Krótki jest zwrotny, oj bardzo zwrotny i tu masz jak najbardziej rację ale bagażnik nie jest powalający. Po złożeniu tylnych siedzeń znacznie się powiększy. Uczulam tylko na zakup ze skrzynią SS->> super selekt.
odpowiedz cytuj
PLANETADM dodano: 2013-02-19 15:47:30
Witam,Też mam podobny dylemat, nawet kwota się zgadza. Ja jeździłem krótką Vitarą I, nawet objechałem Ukrainę na MT-kach. Teraz wiem że potrzebuję większego auto. Bardzo podoba mi się DISCOVERY ale rozsądek bardziej podpowiada TERRANO II długi, silnik 2,4 z gazem. Samochód ma na tyle duży bagażnik, że butla nie zajmie go całego. Delikatny lift większe koła i można takim autem wiele "objechać". Terrano ma niezależne zawieszenie z przodu więc powinno być wygodniejsze. Zgadzam się że Pajero to świetny wybór, zwłaszcza dzięki napędowi Super Select i jeszcze blokada tyłu, miałem okazję poruszać się takim samochodem po górach, jednak silnik - jakoś bardziej pasuje mi benzyna. W Pajero są ale duże V6Wychodzę z założenia że takie auta do turystyki TERENOWEJ po niewielkiej modyfikacji powinny się nadać.
odpowiedz cytuj
buby1 dodano: 2013-02-19 17:29:50
swą  vitarę kupiłę za 7,500 w dobrym stanie blacha i podzespoły ale z miekim dachem, kupiłę dach z włukna za1300 ten stary sprzedałę za 400 ,podczas eksploatacji wymieniłem sprzęgło 450 nowe kompletne tarcza docisk łożysko linka uszczelniacze,potem  hamulce staneły zaciski zestaw naprawczy na obie strony 150 ,przewody do świec kopułka i palec 100,miałem mały defekt poprzecznej belki ramy trzymająca wachacz  poziomu tylnego mostu no tu musiałę oddać do warsztatu 300,mały lift zawieszenia 130 ,duża wiekszośc to moja praca przy aucie ,mam ją już rok a to co wypisałem to wykaz  kozystania z używki,dodam że dwa razy byłę nia w górach 400km w jedną strone bez awari,i świetnie nadaje się na wąski górskie szlaki
odpowiedz cytuj
Przyrodnik dodano: 2013-02-19 18:47:43
No właśnie, jak Vitara sprawuje się w terenie? A jak na gładkich drogach? W necie dominują opinie zadowolonych kierowców. Łatwiej za dość niewielkie pieniądze kupić właśnie Vitarę niż np. Pajero jak się zorientowałem, nie mówiąc o Jeepie (przy tym ostatnim od 10000 to się właściwie dopiero zaczynają oferty). Poza tym miejsze auto, mniejszy silnik >> mniej pali. Jak czytałem Pajero 2,5 na trasie 10 l bierze. To sporo gdy jestem przyzwyczajony, że mój płaski bierze 4,5l przy 80 koniach. Ubezpieczenie mniejszego też pewnie mniej kosztuje. Koszty musze brać pod uwagę niestety, więc mimo chrapki na coś większego, może będę musiał wybrać Vitarę. I tu zastanwaim się nad silnikiem 2,0 + LPG i długą wersją, ale z kolei na sprawności terenowej może się ta długość negatywnie odbić. 
odpowiedz cytuj
buby1 dodano: 2013-02-19 19:06:12
jeśli mieszkaż w okolicach warszawy to zapraszam cię na jazdę testową vitarą , tylko kurcze zastanawiam się czy po lifcie zawieszenia moja vitarka wiedzie w bunkry i będzie sie po nich poruszć jak przed liftem,bo tylko qłady tam sie poruszły i mija vitara
odpowiedz cytuj










1 | 2 | 3 | 4 ... 5 Następna strona