:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Ubezpieczenie auta terenowego

Firmy, Ubezpieczenie terenowego - zdjęcie, fotografia

Właściciele dużych aut z większą pojemnością silnika muszą liczyć się także z wyższym kosztem ubezpieczenia OC. Różnice cen obowiązkowej polisy dla tego samego modelu mogą być jednak bardzo duże. Ile więc kosztuje polisa dla terenówki?

Eksperci ubezpieczeniowi zgodnie podkreślają, by samochód dobierać do rzeczywistych potrzeb. Ubezpieczenie auta terenowego będzie bowiem znacznie droższe od typowego pojazdu miejskiego. O ile typowa terenówka, czy imitujący ją SUV, który ma bardziej miejski charakter, używana jest rzeczywiście w warunkach off-road i na nierównych drogach, ma to uzasadnienie. Jednak auto terenowe poruszające się tylko w zatłoczonym mieście wygeneruje nie tylko wyższe koszty paliwa, ale i ubezpieczenia, którego cenę sprawdzić można w kalkulatorze OC.

Cena OC dla terenówki

Wysokość składki na auto terenowe zależy oczywiście w dużej mierze od parametrów samego pojazdu, ale kluczowe znaczenie będą mieć dane dotyczące kierowcy. 42-letni mieszkaniec Krakowa (żonaty i bezdzietny), posiada Opla Fronterę z 1999 r. z silnikiem benzynowym o poj. 2,2 oraz 60% zniżek za bezszkodową jazdę. Za najtańsze OC zapłaci 757 zł. Najdroższe kosztować będzie go ponad dwa razy więcej i sięgnie 1729 zł! Te proporcje utrzymują się nawet w sytuacji zmiany samochodu na znacznie młodszy. Jeśli ten sam kierowca użytkować będzie auto Land Rover Freelander z 2004 r. zapłaci, głównie ze względu na mniejszą pojemność silnika (1,8 l) od 679 zł do 1357 zł. Ten sam model, ale już o znacznie większej mocy i pojemności do 2,5 l, oznacza wydatek minimum 854 zł. Najdroższa oferta OC na rynku to natomiast 1500 zł*.

Dlaczego OC za terenówki jest droższe?

Towarzystwa ubezpieczeniowe, analizując ryzyko ewentualnych szkód, postrzegają samochody terenowe jako potencjalnie większe zagrożenie niż typowy sedan. Połączenie ich masy (pojazdy mogą ważyć ponad 2 tony) oraz prędkości spowoduje znacznie większe straty niż mniejszy pojazd. Ryzyko związane z sektorem samochodów terenowych jest tym większe, że w większości przypadków nie są one maszynami mało dynamicznymi, a łączącymi ponadstandardowe gabaryty z zachowaniem szybkości i przyspieszenia.

Polisa terenówki po zmianach

Samochody terenowe, od Land Roverów po Jeepy, bywają przebudowywane przez właścicieli pod kątem dodatkowych możliwości, udogodnień lub kryteriów rajdów off-road. Tego rodzaju doinwestowanie pojazdu bywa z założenia trudne do ubezpieczenia. Towarzystwa, opierając się na standardowych obliczeniach, mogą odmówić ochrony na samochód terenowy, który posiada np. dodatkowe formy ochrony karoserii lub podwyższoną moc silnika w porównaniu do parametrów fabrycznych. Na uznanie samochodu terenowego za niestandardowy mogą wpłynąć m.in.:

-specjalistyczne wyciągarki,

-klatki i inne formaty ochrony frontu samochodu,

-dodatkowe lub zmienione oświetlenie,

-inne rozwiązania umożliwiające skuteczną jazdę po bezdrożach.

W tym przypadku należy szukać towarzystw oferujących tzw. ubezpieczenia sprofilowane dokładnie pod kątem indywidualnego pojazdu. Są one nieco droższe niż standardowe polisy. Z drugiej jednak strony, dla właścicieli samochód terenowych o podwyższonej klasie i zmienianych pod kątem ich potrzeb, cena ubezpieczenia bywa kwestią drugorzędną.

 

*kalkulacje pochodzące z kalkulatora Ubezpieczamy Auto

Ubezpieczenie auta terenowego komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się