:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Najbardziej kosztowne awarie silnika

Firmy, Najbardziej kosztowne awarie silnika - zdjęcie, fotografia

Każdy właściciel samochodu wie, że prawidłowa praca pojazdu zależy w dużej mierze od regularnej wymiany i konserwacji zużywających się części. Niestety, niektóre awarie wymuszają na kierowcach dokonywanie kosztownych napraw, które niejednokrotnie mogą znacznie nadszarpnąć domowy budżet. Zatem, za naprawę których awarii zapłacą najwięcej właściciele samochodów osobowych?

Układ rozrządu i pompa wody

układ rozrządu wyposażony jest każdy silnik tłokowy. Z jego niezakłóconą pracą związane są osiągi silnika. Układ rozrządu odpowiada za odprowadzenie spalin do układu wydechowego oraz doprowadzenie powietrza do komory spalania. Skutki awarii rozrządu mogą spowodować małe spustoszenie w silniku samochodu. W zależności od tego, czy konstrukcja silnika jest kolizyjna czy bezkolizyjna, ilość zniszczeń może się diametralnie zwiększyć. Najczęściej występującą awarią układu rozrządu jest zerwanie paska. Jego wymiana nie jest jeszcze tak kosztowna, jak zamontowanie całego układu. Tym bardziej, że najczęściej wraz z rozrządem wymienia się także pompę wody.

Wymiana układu rozrządu, w zależności od marki i modelu samochodu, może kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Same podzespoły nie należą do najtańszych, jednak lwią część rachunku za wymianę stanowi wynagrodzenie mechaników.

 

Koło dwumasowe

Właścicielom samochodów z napędem diesla sen z powiek spędza dwumasowe koło zamachowe. Popularna dwumasa odpowiada za ochronę skrzyni biegów przed drganiami i wibracjami, a także poprawę osiągów silnika poprzez szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu.

Dwumasowego koła zamachowego nie da się naprawić. Jeżeli ulegnie awarii jedyną alternatywą jest jego wymiana. Wiąże się ona często również z jednoczesną wymianą sprzęgła. Całość naprawy to koszt kilkuset lub kilku tysięcy złotych.

 

Turbosprężarka

Turbosprężarka to kolejna bardzo kosztowna część, którą znaleźć można w silnikach wysokoprężnych. Jej prawidłowe działanie polega na wtłoczeniu do cylindra większej ilości powietrza, a co za tym idzie na większą podaż paliwa w jednym cyklu pracy silnika. Dzięki temu jednostki o stosunkowo małej pojemności znacznie zwiększają swoją moc oraz zmniejszają spalanie.

Awarie występujące w turbosprężarkach najczęściej wymuszają na właścicielu samochodu wymianę całego elementu, bowiem naprawa zazwyczaj okazuje się niemożliwa. Koszt wymiany zależy oczywiście od modelu samochodu i rodzaju silnika, jednak, podobnie jak w przypadku rozrządu i dwumasy, trzeba liczyć się z uszczupleniem domowego budżetu o kilka tysięcy złotych.

Najbardziej kosztowne awarie silnika komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się